| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Ik heb een HDD liggen hier, waar win2k opstaat, 2 partities, eentje van 1000 mb en eentje van 1040 mb. Maar de HDD is 8,4 gig groot... Er is geen ongepartitioneerde ruimte meer vrij. Ik heb al een beetje met fdisk liggen klooien maar dat hielp nix. Kan iemand mij vertellen waar ik de resterende ruimte weer vandaan haal? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als het niet boeit wat er op de HDD staat: Ga naar de site van de maker, en zoek een prog op dan via DOS je hele HDD een zero-format geeft, alles word dan 000000000 op je HDD. Als het wel boeit: Back de data up, en doe dan bovenvermelde stap. Andere oplossing: Zoek ff naar Partition Magic 8, en gebruik die om de ongebruike partitieruimte te "openen". Is wel een hoop gedoe, ik raad dan ook de zero-format aan, is echt lekker alles weg, is de drive ook weer lekker snel.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Mobo is in orde, ff proberen met die zero-format, data is toch allemaal gebachupt bedoel je ditte: This application performs a pseudo-format of any Fujitsu 2.5 inch or 3.5 inch E-IDE disk drive. It erases all hard disk data and initialises it to '00' pattern. You will be able to erase the whole user area including your Master Boot Record, Partition Table, FAT (File Allocation Table), and all the files and data it refers to. If you want to migrate from one OS to another or you want to re-install your OS and want to be sure your drive is 'clean', then you may want to perform this 'ERASE' function. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Had ik ook gehad. Je kan het met fdisk doen in DOS maar ik ben niet zo'n old-skool kiddie dus ja. Ik heb het via de cd van Windows XP gedaan, doe als je je pc aan doet je Windows XP cd-rom erin. Laat hem booten en dan kom je op een gegeven moment in een scherm waar je XP wilt instaleren. Dan staat er bij jou als het goed is een partitie van 1000 mb eentje van 1040 mb en dan staat er nog eentje met de rest van je opslagruimte van je schijf, delete deze en hij komt bij je C: terecht. Suc6! |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2003
| dan lijkt het erop dat je bios hem verkeerd herkent? als je bios zegt dat ie 8.4gb is moet fdisk/zero format van fujitsu dat ook doen. maxtor heeft een leuke util dat powerblast heet, daar noemen ze het lowlevel format. das ook erg ideal, maar dat werk waarschijnlijk niet op jouw hdd. kijk nog even goed in je bios, anders, als je weet hoe of wat, stop is een linux installatie cd drin, die detecten vaak ook hdd's en zie je als wat hij hem detect, werkt over het algemeen stukken beter. en pak dan iets van slackware of zo, want al die mooie graphishe e.d. heb je ook nix aan : ) doe je het op een RW mis je nie eens een cd
__________________ We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Slackware is voor die die-hard linuxxers, neem gewoon knoppix: CD erin, PC aan en daar start knoppix, zonder installatie.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| als partition magick je overige 6 gb in windows niet ziet moet je in je bios kijken, en anders ondersteunt je mobo niet hoger of is je controller kapot of is je hdd kapot....
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Zoek eens met google naar gdisk vele malen beter dan Fdisk KAn je zo zien welke partities je hebt.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |