Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-09-2003, 00:26   #1 (permalink)

Standaard pagefile

ff een vraagie:

is pagefile slecht voor je pc in de zin dat ie er trager van wordt ofzo? op hoeveel mb kun je die het beste zetten??
Mr. Neo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2003, 00:30   #2 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

pagefile, wisselbestand.-->virtueel geheugen
je kan em het beste op meerdere partitions zetten dan kiest windows zelf welke het beste is
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2003, 01:46   #3 (permalink)

Standaard

te klein instellen is zowiezo niet goed (w2k man hier mijn ervaring is dat je dan spontane geheugendumps krijgt als je met veel zooi bezig bent... :P

ik heb mijn pagefile (alleen op C: ) ingesteld op 2 gig... ik hou zowiezo altijd slackspace op mn C: schijf.. een gigje of 4-5 hou ik zowiezo vrij. magoed, ik kan het doen daar ik bijna een halve terrabyte aan hd ruimte heb iig, ik zou em niet te krap instellen, want ook al heb je veel geheugen, dan wil windoos nog steeds wel gretig aanspraak maken op je pagefile.... hoe dat met winXP zit, heb ik geen idee van.. dat OS is niet aan mij besteed...

ik heb de luxe van een gig ram, (naja tegenwoordig is dat niet meer een luxe) maar mn pagefile is nog steeds een gig...
Oud 10-09-2003, 09:44   #4 (permalink)

Standaard

juist... ik heb m nu namelijk ingesteld op 0. maar dat kan ik idd wel merken. soms tjdens UT2k3 gaat ie ineens vet schokkerig lopen en dan blijkt dat ik nog maar 230 mb vrij heb ofzo! ik stel m wel weer in op 1,5 gig.
maar hoe zit dat met het verdelen over meerdere schijven? ik heb 6 partities. op elke schijf 250 mb instellen ofzo??
Oud 10-09-2003, 09:47   #5 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

jep dan kan i altijd een dump doen
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2003, 17:43   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackgoth
jep dan kan i altijd een dump doen
juh, je PC moet zijn dump ergens kwijt kunnen anders moet hij alles gaan herberekenen.
ik bedoel, jij moet soms ook een dump doen, en bij je houden is ook nie erg goed voor je :P
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-09-2003, 11:05   #7 (permalink)

Standaard

ik snap t! ik heb t nu dus maar weer ff ingesteld dat windows onbeperkt kan pakken, maar t lijkt alsof t nog steeds mijn geheugen gebruikt want ik heb echt een stuk minder vrij dan voorheen. ik heb de pc al wel gereboot en er staat dat ie t gewoon normaal gebruikt... iemand een idee??
Oud 14-09-2003, 19:40   #8 (permalink)

Standaard

Pagefile in principe ca 2.5 maal zo groot maken als je interne geheugen. Zorg ervoor dat je pagefile staat op je snelste schijf. Bij aanwezigheid van 1 schijf en opgedeeld in partities liever niet op C:
Vanaf een intern geheugen van ca 512 mb in principe geen pagefile meer nodig, maar hieraan zou ik alleen beginnen vanaf 1 gig intern. Suc6.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke pagefile? FireWurX Software Junkies 6 9-11-2003 16:28

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.