| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Ellow ppl, hoe krijg ik een Pen Drive bootable? als mijn PC boot, dan zie ik alle bootable devices voorbij komen, en daar staat (als de Pendrive in de PC zit) ook "USB Flash Device" bij. ik neem aan dat ik een wijziging in de boot record van dat ding meot maken en er wat boot files op moet zetten, zoals config.sys, autoexec.bat en wat files om de CDROM's aan te kunnen slingeren. hoe krijg ik dit voor elkaar? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| In je bios kun je daar geen "other device" instellen bij de boot device sequence? Bij mij staat USB als 3e in de rij van dingen die die moet checken als ie gaat opstarten, dus als ie geen pen vind in de USB poort, gaat ie door naar de HDD. :P
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #3 (permalink) |
| jah dat snap ik wel, maar wat moet ik op de drive zelf doen om het bootable te maken. een CD of een floppy is ook niet zomaar bootable. je moet een aantal bestanden enzo hebben en een bootsector. voor floppy's deed je dat altijd door te formateren en dan "Systeembestanden kopieren" aan te vinken. voor een CD moet je een bootflop hebben, en dan wordt daar een image van op het eerste deel van de CD gezet met een floppydrive emulator. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Drachten
| format /s die drive ?
__________________ SV net (mijn site) |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| ff naar www.bootdisk.com en een disk downen, die pleur je dan op je pen drive.... |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
windows98 deed meer als alleen bestandjes kopieren. het zordge dat de bootsector werkte, dan pas komen de bestanden. en bootdisk.com heeft floppy-images, als ik zo'n image op een pendrive zet, verneuk ik mijn pendrive. die images zijn in FAT12, en in floppy afmetingen. als je images kan vinden voor Apacer Handysteno 64MB drives, zou ik je heel dankbaar zijn. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Kan je die dingen niet gewoon formatteren met systemfiles er al op dan? Dan zie ik toch geen problemen.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
en flashdrives formatteren, kwenie of dat zou werken (in een 98 of ME machine). kan et wel eens proberen | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| FOUT !!!!!!!!!!!! :P WinXP heeft gewoon het dosdingetje Format.com op de schijf staan, ik d8 WIN\SYSTEM32 maar die is niet goed nee, wel DOSdiskettes maar niet die USB drive. Je zult even een Win98/ME machine moeten pakken inderdaad, en daar dan format x: /s uitvoeren inderdaad ik heb het even geprobeerd met mn DigiCam maar het wilo niet ![]()
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
moet wel een pendrive achtig apparat zijn. 50% van de pendrives zijn bootable. mijne is toevallig zo'n ding, maar ik moet wel de bootfiles en bootrecord hebben | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| nee is zelfde principe maar WinXP kan hem niet System formatten dat moet je dus op een Win98/ME machine doen.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| kan je misschien met partition magic er een bootable partitie van maken? dan kan je een image van bootdisk.com uitpakken op een flop zodat je geen fat 12 krijgt, en de inhoud van de flop op je pendrive zetten? als windows je pendrive als een externe hdd ziet, dan moet ie ook wel met partitionmagic te benaderen zijn lijkt me. een andere methode kan misshien ook: open je win verkenner en rechtsklik op deze computer in de verkenner. kies uit het submenu beheren, en ga dan naar schijfbeheer.. misschien kan je em dan wel formatten als een bootable disk. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| hey goed idee ga ik ook eens naar kijken ![]()
| | |
| | #15 (permalink) |
| nope wederom geen /system format. Ik zal effe een win98 install maken op een oud bakkie als ik zin heb ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vraag over booten vanaf usb. | AngeloMontana | Software Junkies | 4 | 23-09-2005 12:10 |
| ntldr foutmelden bij booten | william | Hardware Junkies | 18 | 4-06-2005 19:41 |
| Pc wil niet koud booten | BERSERKER | Hardware Junkies | 10 | 8-01-2004 16:04 |
| PC met booten alleen piepen | Vaporized | Hardware Junkies | 15 | 8-10-2003 20:34 |
| Samsung FMC drive Cardreader + floppy drive | Fleppuhstein | Hardware Junkies | 0 | 15-07-2003 16:29 |