| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Hey daar, Ik heb zonet een lcd ontvangen, in elkaar gesoldeerd, sluit het aan, krijg de 1e en 3e character lijn wit te zien. Fijn het werkt. Ik wil dus smartie 5.2 starten, maar ik krijg weer een of andere exotische error dat een driver niet geloaden kan worden: ik heb toen ff al die andere lcd progs geinstaleerd, maar ook die doen niets. dus nu mijn vraag: wat doe ik fout? mijn specjes van de software: Win XP pro Smartie 5.2.0.2 Ik gebruik de LPT van me mobo, daar stond eerst een printer op. 4x20 blue/white LCD
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ok geinstalled, krijg nu teminste geen error, maar lcd doet nog niets, wel op me crt scherm maar me lcd blijft met die 2 lijnen. poort staat op 376 ingestelt, dat klopt ook met bios
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| 2 lijnen klinkt als reset knoppie ingedrukt... kijk die ff na. en eerst met het proggie de LCD initialiseren...
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #5 (permalink) |
| dit doet ie: en ik weet het is niet op me mooist gepict, IRL is het LCD iets donkerder ennuh waar zit de reset knop? edit: dit is het schema waarmee ik m aangesloten heb: http://www.easy-mod.de/emcontent//in...schaltplan.gif edit 2: het enige wat ik niet gedaan heb is die 8 solderingen vanaf potmeter 10k naar de paralelle poort, dat leek me een beetje nutteloos
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Papendrecht
| Citaat:
In je bios LPT op epp of ecp of epp+epp instellen, gewoon proberen, dan doet ie het gegarandeerd. Die optie van LPT pin 18 t/m pin 25 moet je derhalve als het nog niet werkt eerst solderen, sommige pc hebben dit wel nodig.
__________________ The best a Casejunker can GET @ modwarehouse.com | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| oke even in het bios gerommeld met EPP, ECP etc., poort heb ik nu op 278 staan. Extra draadje erbij gesoldeert, echter het baat niet. Kan ik de paralelle connector ergens aanhangen, bv. laptop en de molex in mijn pc dat ie het dan doet? ik heb ooit iets gelezen dat externe stroomvoorziening niet werkt. Ik ga zo eens scopen of er wel wat op de datalijnen van de paralelle poort staat. edit: als ik de molex eruit trek dan zie ik heel zwakjes me backlight beetje knipperen hoort/kan dat?
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| OK, die blokjes op het scherm komt omdat je de LCD prolly voed met een externe krachtbron (niet de PC voeding). dan klopt het wel dattie alleen maar blokjes geeft. je moet een Character-LCD altijd met dezelfde bron voeden als de databron |
| | |
| | #10 (permalink) |
| nee hij word rechtstreeks gevoed vanaf me PSU
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Dat van voeding gelul......BULLSHIT.. Maakt geen ruk uit. Ennuh ff : Istallen smartie 5.2 (had je al) Printerpoort drivers install( had je al) Dan ff de instellingen van smartie goed doen EN ff timerdelay instellen, want je draait zeker XP.....(Antw=Ja) Dan zal het wel werken en kijk anderr s ff door 't forum was laatst dezelfde vcraag endas ook opgelost.
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=2894 hier heeft het dus geholpen | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Ja maar neit door de voeding te veranderen, maar door de instellingen te veranderen. Want na mijn TIP heeft ie niet meer gepost
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| nee klopt ik ben ff het lcd aan het her-solderen edit: ik word er gek van satan verlaat mij!ik laat m morgen wel ff door iemand solderen
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Papendrecht
| Citaat:
__________________ The best a Casejunker can GET @ modwarehouse.com | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows gaat niet automatisch uit | The_Thing666 | Software Junkies | 4 | 6-01-2005 16:10 |
| Vage startpagina gaat niet weg? | SaphuA | Software Junkies | 29 | 20-04-2004 10:32 |
| scherm gaat niet aan bij opstarten | Frenger | Hardware Junkies | 12 | 2-12-2003 21:46 |
| plaatjes laden gaat niet :S | Dj Tw@n | Software Junkies | 5 | 23-08-2003 13:37 |
| CDROM gaat niet meer dicht! | YazooWillie | Hardware Junkies | 9 | 6-06-2003 22:50 |