Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-01-2003, 23:10   #1 (permalink)

Standaard WindowsXP en Netwerken

Hoi allen,

Ik heb al op verschillende forums e.d. geïnformeerd maar nog nooit een duidelijk antwoord of oplossing gekregen op mijn probleem, wie weet raad?

Ik heb hier bij me thuis een netwerk met 3 PC's, vroeger allemaal w98se en/of ME. Ik kon toen zonder problemen mappen (netwerklocaties) op alle 3 de pc's maken ( vb: snelkoppeling schijf c op PC2, snelkoppeling schijf e op PC 3 snelkoppeling cd rom op PC 1 enz....) allemaal toegangkelijk op alle 3 de pc's

Nu met xp is dit niet meer mogelijk: PC1 (2.2 AthlonXP) duurd het 30sec eer hij eindelijk PC2 en PC3 ziet staan als ik laat zoeken naar andere computers in mijn netwerk, nog eens 30 sec als ik op een van de pc icoontjes klik, nog eens 30 sec als ik op een map in pc2 of 3 klik enz.....
PC2: ( P3 500MHz) loopt gewoon vast als ik laat zoeken naar andere pc's
PC3: ( AMD duron 1200MHz) idem > loopt vast.

Op PC2 en PC3 ME geïnstalleerd > geen problemen meer
PC1: nog steeds XP > nog steeds dezelfde problemen

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat xp eerst gaat controleren of er geen netwerktaken te vervullen zijn vooraleer hij verbinding maakt?( zou 30 sec duren ) Zoja, is dit uit te schakelen?

Ik hoop dat het wat duidelijk was en dat iemand een oplossing weet.
PS: Instellingen, protocollen,netwerkkaarten,firewall en kabels zijn 100% in orde, alles gecontroleerd zelfs boeken over netwerken gekocht maar geen oplossingen te vinden. Ik ben hier al maanden met dit probleem bezig.
HELP >/
Oud 24-01-2003, 06:31   #2 (permalink)

Standaard

Je moet idd een of andere regfix toepassen om het sneller te laten verlopen, ik heb hem ook niet bij de hand
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-01-2003, 11:42   #3 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

welke protocollen heb je geinstaleerd en hoe staan de ip adressen geconfigureerd
Oud 24-01-2003, 15:25   #4 (permalink)

Standaard

Misschien kan je hier iets mee? Komt van Tweakzone.nl ;
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Netwerk versnellen [xp]

Wie op zoek gaat naar bestanden, mappen of andere zaken die zich op een netwerk bevinden, kan dit proces versnellen.
Eigenlijk is het zelfs een oplossing voor een bug die standaard in Windows XP ingebakken zit.
Als Windows XP naar gedeelde bestanden zoekt, doorzoekt het namelijk ook de geplande taken.
Blijkbaar kost deze bug u tot dertig seconden extra wanneer u via een netwerk gedeelde bestanden wilt bekijken.
Ook gewone gebruikers zonder een netwerk kunnen echter voordeel halen uit deze aanpassing.
Klik op START vervolgens op RUN. In het dialoogvenster dat verschijnt, voert u REGEDIT in.
Klik vervolgens op OK of druk op de [Enter] toets.
In het register moet u vervolgens dubbelklikken op de verschillende sleutels. Het volledige adres is :
HKEY LOCAL MACHINE / Software / Microsoft /Windows / Current Version / Explorer / RemoteComputer / NameSpace
Als u hier aangekomen bent, selecteert u de sleutel : {D6277990-4C6A -JJCF-8D87-00AA0060F5BF}
en verwijdert deze via de [Del] toets.

Of anders http://www.winguides.com/registry/display.php/913 hier?
  Met citaat antwoorden
Oud 24-01-2003, 18:54   #5 (permalink)

Standaard

Mijn Protocollen:

TCP / IP , Netbui , NWLink TCP / IP, NWNetbios, Cliënt windows netwerken,Bestands en printerdeling, Qos Pakketplanner.

Ik heb er al vantussen gegooid en bij geplaatst maar dit maakt allemaal niet uit het werkt niet.

Ook de bovenstaande tip werkt niet.

Ik heb tweakXP Pro en daar stond ook zo een functie in om je netwerk te versnellen maar , geen resultaat.

De IP adressen heb ik al manueel ingesteld en automatisch > geen resultaat
Oud 24-01-2003, 19:04   #6 (permalink)

Standaard

das lekker dan >/
  Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.