Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-07-2003, 12:59   #1 (permalink)

Standaard software voor display

iki wil graag info van winamp op een 2x16 character display tonen... dit display heeft de HD44780 chip... welk programma word mij aan geraden...

graag eentje met wat mogelijkheden..

[edit] ik heb XP prof. als OS...

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2003, 14:13   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Een vriend van mij heeft dat ook gedaan maar hij heeft zelf een programma geschreven, dat heeft hij in java gedaan.
Oud 11-07-2003, 14:19   #3 (permalink)

Standaard

Smartie of jalcd's zoekvraagje :P Jalcds kan zeker winamp stats weergeven
Oud 21-07-2003, 10:30   #4 (permalink)

Standaard

heb nu smarties geprobeerd... eerst kreeg ik een dlportio fout.. maar dat is nu opgelost. vervolgens heb ik alles ingesteld zodat ie wet dat er een 2x16 display achter hangt en dan achter de lpt poort..

maar dan.. smarties draait zonder problemen.. virtueel geeft ie alles weer wat ik wil..alleen het komt niet op mijn display..

die blijft alleen de bovenste rij blokjes geven.. en verder gebeurt er nix..

iemand een idee wat ik fout doe??

Oud 21-07-2003, 21:43   #5 (permalink)

Standaard

hoe is je LCD voorzien van stroom?
ik heb me bij die LCD stand op OD2K3 laten vertellen dat Character LCD's niets willen weergeven als ze met een apparte voeding worden gevoed.
je moet ze dus vanaf de PC voeding voeden.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2003, 22:45   #6 (permalink)

Standaard

D*mn dan zal dat het probleem zijn.. want hij werd lekker gevoed uit mijn experimenteer voeding die op mijn bureau ligt.. dus toch maar even mijn kast slopen om een draadje naar buiten te gooien.. laat morgen weten of het zijn werk deed...

alvast THNX

Oud 22-07-2003, 01:12   #7 (permalink)

Standaard

klopt, ze moeten aan dezelfde voeding waar je pc op draait.. ik heb et ook met een losse psu geprobeerd, omdat ik toendertijd geen molexen over had.. werkt dus niet echt...

tip: naast de molexen, kan je ook +5v trekken uit de usb poort.. zowel intern als extern..

die blauwe connector sluit je normaal 2 USB poorten op aan...

voor je verder gaat, check ff de layout van de connector op je mobo! het kan verschillen!

kleurcode:

Zwart = ground
Groen = data
Wit = data
Rood = +5volt

dus pluk de rode en de zwarte draden eruit, en hang daar je lcd aan... ff nog een klein tipje: bij de blauwe connector moet je het plastic omhoogwippen om de pin eruit te krijgen ipv. het metaal in te drukken..
Oud 22-07-2003, 06:23   #8 (permalink)

Standaard

okee..

maar ik heb hem dus ondertussen werken
alleen kom ik nog weer met problemen in smarties te zitten.. want ik geef alleen aan dat ik data van winamp wil zien.. en op de een of andere manier laat ie ook zien hoe het proccesor gebruik is.. en downstream.. maar die wil ik er niet tussen hebben . en in de regelblokjes staat die informatie niet..

heb nu ook geprobeerd om helemaal nieuwe informatie op het scherm te krijgen.. maar dat gaat ook nog niet lekker... want hij blijft gewoon bij de oude dingen die ik eerst had ingegeven.. maar de winamp data refresht wel de hele tijd..

Dus dat is nu nog mijn enige probleem.. en als dit klaar is.. ga ik mijn 4x40 displax onderhanden nemen

kan ik hem zo instellen dat ie maar een soort informatie blijft weergeven... dit springen is erg irritant.. terwijl ik dit display alleen voor winamp gebruik..

Oud 23-07-2003, 09:15   #9 (permalink)

Standaard

heeft niemand hier antwoord op??? >/

Oud 23-07-2003, 09:37   #10 (permalink)

Standaard

Volgensmij zitten er vinkjes waarmee je de verschillende schermen kan selecteren.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-07-2003, 17:42   #11 (permalink)

Standaard

Ja, in smartie waar je winamp en zo hebt ingesteld staat ergens een vakje met 'enabled' met een vinkje er naast, er zijn iets van 8 plekken waarje iets in kan zetten (kan je selecteren met een pull down menu) en de andere 7 (dus alle behalve jouw winamp) moet je dan nu uit vinken (dus naast enable het vinkje weghalen.

Nu heb ik een ander probleem met smartie. ALs ik boot werkt het vaak goed maar af en toe krijg ik iets van 30 foutmeldingen over dat dlportio.sys (je kent het wel).

Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat dat .sys bestand later wordt geladen dan Smartie en daardoor de foutmelding komt, iemand een oplossing zodat ik dit niet krijg?
Oud 23-07-2003, 20:04   #12 (permalink)

Standaard

niemand??
Oud 23-07-2003, 23:11   #13 (permalink)

Standaard

hmm dat is een lastige.. ik weet niet of je de boot order van programma's kunt omdraaien.. want dan zou je het probleem kunnen oplossen...

Oud 23-07-2003, 23:24   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wabs
Ja, in smartie waar je winamp en zo hebt ingesteld staat ergens een vakje met 'enabled' met een vinkje er naast, er zijn iets van 8 plekken waarje iets in kan zetten (kan je selecteren met een pull down menu) en de andere 7 (dus alle behalve jouw winamp) moet je dan nu uit vinken (dus naast enable het vinkje weghalen.

Nu heb ik een ander probleem met smartie. ALs ik boot werkt het vaak goed maar af en toe krijg ik iets van 30 foutmeldingen over dat dlportio.sys (je kent het wel).

Ik heb me laten vertellen dat dit komt doordat dat .sys bestand later wordt geladen dan Smartie en daardoor de foutmelding komt, iemand een oplossing zodat ik dit niet krijg?
DAn moet je een vertraging van minimaal 26 seconden invoeren bij de smartie settings. Bij mij waren die meldingen toen weg

Gewoon de tijd verhogen totdat je geen meldingen meer krijgt. Eerst stappen van 5 sec en dan verder benaderen. Suc-6
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
aansluitkit voor lcd display ankh Elektronica Junkies 5 5-07-2007 12:52
meer software voor lcd ? computermoder Software Junkies 3 2-02-2005 21:02
Software voor LCD brantje Software Junkies 2 22-10-2004 12:10
Software voor (DVD) brander. defecto Software Junkies 7 1-12-2003 10:22
inverter voor display DJD xtreem Elektronica Junkies 8 14-07-2003 13:56

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.