| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 mei 2003 Locatie: Zwolle
| Heej, hebben jullie dit probleem weleens gehad. De computer begint te haperen, muziek wordt raar (springt zomaar een minuut naar voor of achter) afgespeeld en internet werkt niet waarna vervolgens de pc plotseling reboot. Dit zijn mijn specs: AMD Athlon XP 1700+ @ 2600+ (JIUHB) Epox 8K9A 3Com netwerkkaart GeForce FX 5200 XFX 512 MB DDR Infineon De temperatuur van de processor op het moment van rebooten was 47 graden en de northbridge 35. Heb ik misschien een te laag corevoltage waardoor de pc reboot? (Lijkt mij raar want de proc was bijna niks aan het doen, cpu usage was 2% ofzo.) Weet iemand waarom dit gebeurt? ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| FireWurx heeft mij zojuist een zeer waarschijnlijke oplossing op mijn probleem gegeven. Windows 2000 reboot automatisch als er fouten optreden. Aangezien het er erg op leek dat er fouten optraden (winamp en internet deden raar), en mijn OC al een paar weken goed draait is dit waarschijnlijk wat er is gebeurd. Het lijkt mij dat er een slotje op dit topic kan. ![]() |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| we weten niet of het is opgelost, maar ik heb hem aangeraden het voltage nog 1 stapje hoger te zetten, just to be sure. daarnaast hebben we windows zo geconfigged dat als er een fout optreed, er niet gereboot wordt maar een BSOD gegeven wordt. zo kunnen we beter nagaan waar het probleem zou kunnen zijn. Rechtermuisknop "My Computer" -> "Properties" -> tabblad "Advanced" -> knoppie "Startup & Recovery settings" en dan daar kutten met vinkjes verder zijn er nog geen problemen opgetreden, dus we nemen aan dat het nu goed is. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ik wil even een klein dingetje toevoegen aan wat FireWurx hier zegt. Het voltage heb ik juist met .05 omlaag gezet en de multiplier naar 15 (das een stapje lager). Het systeem lijkt nu stabiel, waarschijnlijk komt het doordat ik wat heb zitten klooien met programma's die niet goed werken (win 98 proggies) |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003
| Windows 2000 krijgt default niet meer de "oude vertrouwde" blauwe schermen. Daarentegen reboot W2K automatisch. Dit is echter een registersetting (kweenie uit mijn hoofd). Door deze te wijzigen kun je weer lekker oudewets hangen . Voordeel is wel dat je tenminste kan zien WANNEER PC'tje raar doet. |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Ja, klopt dat zei FireWurx hier ook: Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik heb nu weer een nieuw probleem, namelijk dat windows niet meer opstart. De pc boot gewoon en als ie windows start dan loopt ie vast. Ik Windows 2000 hij begint met de eerste meterbalk, die loopt vervolgens helemaal vol en dan loopt de pc gewoon vast. Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?PS: ik heb net de cmos gecleared want de de pc startte helemaal niet meer op |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| pc reboot probleem!! | timbrado | Hardware Junkies | 47 | 16-12-2006 02:16 |
| PC reboot spontaan | Carpento | Hardware Junkies | 26 | 16-12-2005 22:08 |
| REBOOT V | PTR | Events Junkies | 0 | 20-09-2005 17:34 |
| Windows 2000 source gelekt | Demoniac | Software Junkies | 47 | 22-02-2004 13:13 |
| Windhoos reboot | jrbuurke | Hardware Junkies | 19 | 4-12-2003 21:13 |