| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Begin maar wat.... Gewone tutorials over Linux is bij elke distributie te vinden, en ze hebben ook allemaal een eigen forum. Als je makkelijk wil beginnen neem je een Knoppix CD-tje, die is bootable, doet helemaal niks met je huidige install, en is een volwaardige linux disto, waarmee je eens kan bekijken of linux wat voor jouw is.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| kzal meteen nog wat vragen erbij douwen: - kan ik gewoon alle games die ik nu heb er op spelen? - werkt msn messenger er op? of moet ik een andere messenger hebben? -... alsi k nog wat te vragen heb post ik het wel - oh ja kan ik dat .iso image ook branden met roxio easy cd creator? (heb nero ff niet bij de hand) |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
![]()
__________________ FilmFreakz | |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Citaat:
Nee, niks wat onder Windows OS werkt, werkt onder Linux. Daarvoor heb je een speciaal programma nodig 'WINE' dat Windows 'emuleert' onder Linux, en dan werkt maar een gedeelte van de proggies welke voor Windows geschreven zijn.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Linux is iets totaal anders dan Windows. je kan in de regel GEEN windows software op Linux draaien, tenzij het programma "ge-port" is (omgebouwd naar linux) of het goed wil draaien in Wine of Winux. Wine, en soortgelijke programmas werken maar heel matig, en zijn niet geschikt om windows mee te emuleren voor je games. je moet het er maar gewoon op houden dan Windows software en Linux niet samengaan. sommige games (als UT en Q3A) worden, of zijn, uitgebracht voor linux. alleen omdat linux gratis is, en alle software ervoor ook gratis moet zijn, is het niet rendabel voor gamesmakers om hun games te porten naar linux. dus dat gebeurt gewoon heel weinig. linux is er gewoon om erg productief te zijn, en praktisch nooit te crashen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Allereerst goed dat je aan linux begint, veel mensen doen dat niet eens. Wine ben ik sinds kort ook mee bezig en is best wel goed. Als msn messenger kan je het beste gaim gebruiken, die kan aim, msn yahoo en nog wat. Zit bij bijna elke linux distro en anders te vinden op http://gaim.sourceforge.met/ EDIT: CJ Software Linux faq ben ik btw mee bezig.... en mocht je het niet weten, dit is onder linux gepost :P |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Maar dat games niet zo lekker draaien is omdat met sommige distibuties de VGA drivers niet 100 zijn. Server draaien gaat natuurlijk wel omdat er alleen maar gerekend moet worden.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Rotterdam
| Je kan op linux windows games spelen alleen heb je dan WINE ( www.winehq.org ) nodig en voor MSN heb je ook wel verschillen de oplossingen zoals GAIM ( gaim.sf.net ) werkt bijna hetzelfde (in ieder geval same smileys ) en je kan er ook op ICQ-en IRC-en Yahoo-en ![]() maar voor MSN heb je ook andere dingen moet je maar even zoeken op http://freshmeat.net/ kijken en dan zoeken op MSN
__________________ CaseJunkies Addicted! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Drachten
| tja als server is het leuk maar om games op te spelen zou ik gewoon Windhoos behouden. Ikzelf werk veel met Unix maar daar heb ik zelf niks van thuis ![]() Heb nog wel een PC over maar ik zie nie echt het nut ervan in om op een P2 266 met 2 gig schijf Linux te installen.... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Zoals iedereen hier zegt lijkt het allemaal een beetje hetzelfde kwa reply's en zit er niet echt nuttige info tussen. :P " Linux is niet moeilijk, Linux is anders. " is wat vaak boven aan de manuals staat, en dat klopt dus ook wel redelijk, windows, linux en andere OS'en zijn keuzes voor wat je er mee wil doen. :P Zo is windows gewoon simpel & ondersteund veel, linux vereist vaak dagenlang ploeteren, om dan vervolgens weer op windows over te stappen. :P Als je linux eenmaal kan en snapt, is het een_prachtig_ stukje software, maar wat je ermee opschiet als je windows gewendt bent? Nah. Of je moet inderdaad voor stabiliteit gaan, maar ook dat is niet zo in alle Linux distributies. :P En wat wine betreft, er kan een heleboel mee. Kees van GoT had ooit is linux vensters op Win2k draaiend gekregen en andersom. "Het beste van 2 werelden combineren." ![]()
__________________ FilmFreakz |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
dat kan een heleboel OS-sen emuleren, maar et kost een hele hap RAM en CPU power. en idd, Linux is anders, en niet per definitie moeilijk. voor de mensen die het DOS tijdperk nog kennen, en daar ook heel goed in zijn, is de Linux console een sluitje van een cent. voor de Windows users en de nieuwelingen heeft Linux meestal ook nog meerdere Desktop Enviroments (KDE, Gnome, TWM) welke allemaal sterk doen denken aan windows. dus beginnen met Linux is helemaal niet zo moeilijk, alleen even wennen. tis net als overstappen van rally naar formule 1 ofzow. totaal verschillende rjistijlen, maar het is wel rijden :P | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Putten
| Citaat:
__________________ http://www.permafrost.cc | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| linux op usb | rzenith | Software Junkies | 12 | 26-10-2007 17:14 |
| Ftp server linux | jrbuurke | Software Junkies | 2 | 19-09-2004 22:39 |
| [linux] suse | GBCHEATER | Software Junkies | 12 | 26-07-2004 19:04 |
| Linux..... | -htvi- | Software Junkies | 26 | 9-02-2004 16:10 |
| een usb nic en linux? | dj_dysaster | Software Junkies | 2 | 24-10-2003 17:39 |