Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 9-10-2008, 22:11   #1 (permalink)

X_crAdle's schermafbeelding

Standaard !HELP! download snelheid

HELP ik heb net nieuw internet van tele2 en het is egt... FUCKING! snel...

als ik iets download rechtstreeks van een inet site (bijv: warrock) zit ik met een snelheid van zeker 1,5MB/S

maar als ik nu een torrent download start hij goed rond de 400KB/s maar zakt binnen 1 minuut naar de 10KB/s (bijv nu: 117 B/S Seeders: 1278 )
op het moment ben ik *iets* aan het downloaden en met die 400KB/s hoort hij binnen 3 uurtjes klaar tezijn

ik zit nu in het 2de jaar van een ICT opleiding maar ben ten einde raad dus ik dacht,, ik gooi het op CJ dus nogmaals! HELP!!

Laatst gewijzigd door Thapous : 9-10-2008 om 22:40.
X_crAdle is offline  
Oud 9-10-2008, 22:42   #2 (permalink)
Administrator

Standaard

Mod-edit: Ik heb eventjes een stukje verwijderd uit je post, je snapt het vast wel, anders stuur gerust een PM.

Heb je al gezocht op google of dr andere mensen zijn die dit probleem kennen, staan de poorten misschien dicht?
Oud 9-10-2008, 22:52   #3 (permalink)

Beekmansie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier ook last van. Als ik normaal iets download zit ik op 0,5mb, maar met bittorrent heb ik 0,01mb(daarom gebruik ik het ook niet meer).
Beekmansie is offline  
Oud 9-10-2008, 22:57   #4 (permalink)

Standaard

dat snap ik wel en nee ik heb nog niet op google gezocht ik dacht als er mensen zijn die het weten zijn jullie hier het wel
Oud 9-10-2008, 23:01   #5 (permalink)
unl

Standaard

kijk ook eens naar de downloaders/leachers tegenover de seeders he
Hier licht het ook vaak aan..
unl is offline  
Oud 9-10-2008, 23:01   #6 (permalink)
Administrator

Standaard

Ja, maar dat zou mooi makkelijk wezen hé, als iedereen dat zou doen hadden we een bende topics omdat iedereen hun vragen hier maar dumpt en wacht op reactie, het is hier geen dumpplek, we hebben graag wel dat je eerst wat research doet voordat je een topic start. Dus zoek eerst maar eens op google en kijk of je daar wat wijzer kunt worden, zo niet, dan kun je altijd hierop terugvallen. En voor deze keer zal je topic laten staan en misschien krijg je nog wel interessante reacties.
Oud 9-10-2008, 23:13   #7 (permalink)

Standaard

dankjewel (K) :P
Oud 9-10-2008, 23:17   #8 (permalink)
Administrator

Standaard

[offtopic]Laat dat kusje maar achterwege[/offtopic]
Oud 9-10-2008, 23:33   #9 (permalink)

Standaard

ik wordt er op google geen niet wijzer uit HELP!
Oud 10-10-2008, 00:39   #10 (permalink)

Standaard

Heb je alle poorten open?
Firewall gecheckt?
Antivirus?
En bedoel je met 1,5MB/sec 1500 KB/sec?
Donnie1992 is offline  
Oud 10-10-2008, 10:56   #11 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Bij bittorrent is het zo afhankelijk van de personen waar je het vanaf trekt, dat kan/mag je gewoon niet vergelijken met je download snelheid van professionele servers die bedoeld zijn voor dat soort geintjes.

Als de persoon aan de andere kant van de lijn op een dial-up zit, traag internet heeft of gewoon een upload beperking heeft ingesteld, of dat er naast die 1000+seeders er ook 1000+ leechers zitten, ja, dan is het echt niet zo gek dat je die 1,5mb/s niet haalt.

Zoals ik al zei, downloaden van een proffesionele site mag gewoon niet worden vergeleken met torrent download snelheden...
Oud 10-10-2008, 11:20   #12 (permalink)
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Bij bittorrent is het zo afhankelijk van de personen waar je het vanaf trekt, dat kan/mag je gewoon niet vergelijken met je download snelheid van professionele servers die bedoeld zijn voor dat soort geintjes.

Als de persoon aan de andere kant van de lijn op een dial-up zit, traag internet heeft of gewoon een upload beperking heeft ingesteld, of dat er naast die 1000+seeders er ook 1000+ leechers zitten, ja, dan is het echt niet zo gek dat je die 1,5mb/s niet haalt.

Zoals ik al zei, downloaden van een proffesionele site mag gewoon niet worden vergeleken met torrent download snelheden...
Toch is het imo raar dat je eerst een minuut met 400 kb/s download en daarna hij met 10 kb/s download.
Oud 10-10-2008, 14:28   #13 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt inderdaad, maar wat mijn vermoeden is (of iig iets wat ik vaker merk, ook bij normale downloads) is dat vanaf het moment dat je op het bestand klikt, begint tie al met data te sturen naar je pc. Pas op het moment dat je op accepteren hebt geklikt, of de locatie hebt aangegeven, verwerkt hij die data pas. Waar het dus op neerkomt is dat je al wat data hebt binnengehaald tijdens die minuut, maar dat ziet tie alsof dat in die ene seconde is binnengekomen op het moment dat je op accepteren of whatever hebt geklikt, en dus een hoge snelheid weergeeft.

Maar zoals ik al zei is dit een vermoeden, een theorie, geen harde feiten, en zeker geen gegronde argumenten
Oud 10-10-2008, 19:28   #14 (permalink)

Standaard

maar doet een torrent dat ook ? want dat is natuurlijk gewoon van een andere persoon binnen halen en als jij zegt van neehj stop met binnenhalen dan blokt hij gelijk alle ip's ... mar ik denk dat ik al weet waar t aan licht want als ik van een vriend af download gaat dat wel lekker snel (120 KB/s) (zijn max) dus ik denk dat het idd aan de verbindingen ligt van de mensen waarvan ik het download
Oud 11-10-2008, 19:30   #15 (permalink)

Standaard

Probeer het eens met een torrent met vrij veel seeders als bittorrent dat dan nog niet op full speed doet ligt het in elk geval niet aan bittorrent maar hoogst waarschijnlijk aan je internetverbinding. (met een torrent met veel seeders bedoel ik bijvoorbeeld een super bekende film simpsons the movie ofz
Schoentoon is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geheugen snelheid _PhanToM_ Hardware Junkies 8 26-04-2007 12:06
Bus snelheid = Fsb??? boyac Hardware Junkies 18 4-09-2006 02:31
CPU snelheid Freakyboy Hardware Junkies 4 26-01-2005 17:27
Sneltoets muis snelheid defecto Software Junkies 2 11-08-2004 21:39
Upload en Download snelheid knijpen Willy Software Junkies 9 9-01-2004 19:01

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.