| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 augustus 2008 Locatie: Winterswijk
| Hallo allemaal, Ik heb hier een oude computer met 32MB RAM, weet iemand wat de beste (gratis) OS voor deze computer is? Er staat nu Windows 95 op. Ik heb al wel veel gezocht, maar kon alleen Damn Small Linux vinden. Is dit iets? Alvast bedankt. Laatst gewijzigd door Beekmansie : 5-09-2008 om 14:02. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Ik lees nu iets over Zenwalk (www.zenwalk.org - Ever tried zen computing?). Maar daar heb ik weel 128 MB RAM voor nodig. Mijn neef zei gisteren dat de computer zo oud was dat je het geheugen niet kon upgraden. Weet iemand daar iets meer over? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Dat kunnen wij natuurlijk niet beantwoorden zonder te weten wat voor hardware er in die kast zit. Misschien dat je neef bedoelde dat zelfs al zou je het geheugen kunnen uitbreiden, dan zou het misschien alsnog moeilijk kunnen zijn om daadwerkelijk extra geheugen ergens te kunnen vinden. Dat spul is natuurlijk al zo oud dat winkels het niet meer verkopen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Wat er verder in de kast zit weet ik niet, ik heb nu met veel moeite bij systeemiformatie kunnen vinden dat er maar 32MB RAM in zit. Mijn neef had het volgends mij over SDgeheugen ofzo, weet iemand daar wat meer over? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Als eerste, als je wilt weten wat er in zit, dan schroef je die pc toch gewoon open? Kijk of er ergens een naam of type nummer opstaat, of dat stickertjes je wat extra info geven. En verder over dat SD geheugen, ik zou zeggen google het ff lekker. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ok, de computer is een Olivetti TINSL, op de sticker op de voorkant staat ook nog 50-60 Hz. Ik krijg īm niet goed open, zit nogal vast en ik ben bang om īm kapot te maken. En dat SDRAM, ik heb al op marktplaats gekeken. En voortaan zal ik eerder googlen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Op het grootste zwarte plaatje staat: RC144DPI R6645-20 ROCKWELL 93 9547 A84785-4 MEXICO En op het andere grote, zwarte plaatje staat: UMC UM82C491F 9509-ACT N10411 En dan zijn er nog 3 van zulke dingen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vervolgens typ je die nummers in op google en dan probeer je uit te zoeken wat het precies is. Daaruit kan je dan misschien weer afleiden wat voor moederbord je hebt. Verder kun je ook het geheugen even eruit halen om te kijken wat daar precies opstaat. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Waar jij de nummers van hebt opgeschreven zijn de onderdelen die op het moederbord zitten. Je moet eigenlijk zoeken naar een sticker die op het moederbord is geplakt (het kan ook op de achterkant staan). Hoeveel sloten zijn er in totaal eigenlijk? |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Of een foto, daar kunnnen we vaak ook wel wat mee doen ![]()
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [GZ] Aqua-Computer plug&cool G 1/4 fittings voor 10/8 mm sla | EmperoR | Recycle Junkies (V&A) | 0 | 11-12-2007 12:40 |
| tv op computer? | DeKemp | Hardware Junkies | 5 | 4-09-2006 16:59 |
| Computer Stupidities | Cyborg | Area 1337 | 1 | 12-02-2005 14:25 |
| computer op tv | GBCHEATER | Hardware Junkies | 19 | 23-05-2004 21:42 |
| wie weet een groothandel voor computer componeneten | inanc_gangster | Hardware Junkies | 10 | 10-08-2003 20:51 |