| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ik ben een beetje aan het prutsen geslagen met Linux, maar er zijn zoveel versies, welke moet ik nou hebben?? Voor de 'normale user' Ubuntu neem ik aan, voor servers... Red Hat? Op mijn servertje moet Xampp kunnen draaien en een gedeelde printer worden aangesloten zodat we met alle (XP-)laptops in huis kunnen printen. En het besturingsysteem moet ook niet te zwaar zijn. Damn Small Linux lijkt me weer een beetje overdreven 'lite', dus... welke moet ik hebben!?![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Ik heb momenteel de server versie van Ubuntu draaien op mijn server. Als je "hardcore" wil gaan zou je FreeBSD eens moeten proberen. Maar ik denk dat de Ubuntu server versie een leuk begin is.
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Voor servers de alternatieve installatie-CD van Ubuntu, die installeert standaard geen grafische omgeving. Dan apt-get install apache2 en apt-get install php5 en een uurtje aankloten met de config-scripten. Het kan makkelijker, maar dit is wel het meest leerzaam ![]() Of je sluit een pact met de duivel en installeert [url=http://www.freebsd.org/]FreeBSD[url]. Net Linux, maar dan anders :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Welke linux distributie is het lichtst? | jrbuurke | Software Junkies | 6 | 2-06-2004 19:54 |
| Welke internet provider heb jij en welke snelheden haal je? | Fleppuhstein | Area 1337 | 102 | 15-02-2004 17:13 |
| Linux..... | -htvi- | Software Junkies | 26 | 9-02-2004 16:10 |
| een usb nic en linux? | dj_dysaster | Software Junkies | 2 | 24-10-2003 17:39 |
| linux | QuincMan | Software Junkies | 14 | 2-06-2003 15:31 |