| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ik ben sinds kort sirieus begonnen aan elektronica en alles daar omheen, en ik vroeg me af welke programmeertalen handig zijn om te leren. Ik dacht zelf aan, om mee te beginnen, Visual Basic, daarna C++, Basic, later PHP, iemand nog suggesties? En weet iemand een goede site met tutorials daarvoor? Alvast dank ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Voor microcontrollers is basic (bv Bascom) het makkelijkst als je snel je eerste programma's wilt maken, maar als je eenmaal wat meer wilt, kom je toch bij C terecht. PHP en C lijken qua syntax vrij veel op elkaar, dus als je later websites wilt bouwen heb je hier een voordeel mee. Wat het eenvoudigst is om pc applicaties mee te schrijven weet ik niet. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Visual Basic is heel erg simpel om te leren. Je start het op, krijgt een venstertje te zien, daar pleur je wat tekst en knopjes op en dan ga je aan die knopjes een stukje code hangen. (tel tekstvakje 1 en 2 bij elkaar op, bijvoorbeeld) PHP is ook niet echt lastig, met <?php echo "Hello world!"; ?> krijg je al tekst in beeld :P Hou er echter wel rekening mee dat PHP een scripttaal is, dus je hebt altijd een apart programma nodig om je scripts te verwerken. C lijkt erg lastig en dat kan het ook wel worden, maar een "Hello world!" op je scherm zetten stelt ook vrij weinig voor. Grote voordeel aan C is dat het crossplatform werkt, van een AVR microcontroller tot een 8-way Opteron server met Unix er op. De programmeertaal die je het beste kan leren, is vooral afhankelijk van wat je wil gaan programmeren. Om wat gevoel te krijgen in programmeren over het algemeen, is PHP denk ik het makkelijkst. Je installeert een webserver met PHP-ondersteuning en je kan beginnen. Omdat het scripts zijn die door de server uitgevoerd worden, hoef je niet steeds te compileren, maar kan je door F5 te drukken in je browser meteen het resultaat zien.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Ik zou dan wel gaan voor VB.net en niet VB 6... Maar we zullen het zo stellen: Visual Basic is het eenvoudigste te leren, C# is de beste basis om andere talen te leren . Ik zou zeggen begin met VB, heb je na een tijdje nog steeds zoiets van ok, dat ligt me echt wel, schakel dan over naar C# . Zou in elk geval niet rechtstreeks van VB naar C++ springen .Voor een omgeving om VB te schrijven zou ik zeggen google eens naar Visual Basic Express of Visual Studio Express (in het tweede geval heb je ineens een omgeving waar je o.a. ook de C-talen mee kan ontwikkelen ). Kant en klare tutorials heb ik zo niet meteen een idee, maar eens je een beetje opweg bent kan je best wel wat informatie uit de MSDN bibliotheek halen (*LINK*). Zie trouwens ook net dat er daar per taal ook links staan naar downloads voor de omgevingen .In elk geval veel succes ! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| Handigheidje: de google der broncode |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik heb zojuist mijn eerste programma geschreven ![]() Een venster met een plaatje en wel TWEE, jaja, twee (2) knoppen die werken(H) Hoezo nutteloos? Ik hoop dat mijn volgende VB-programma ook ergens voor de gebruiken is. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ja, ik vind het nog steeds leuk, ben even langs de bieb geweest en heb een boek van Visual Basic uitgeleend. Wat ik alleen niet zo leuk vind is dat als je een programma wilt installeren op je computer, je eerst Framework moet hebben. Volgens het boek is framework nodig om toepassingen te beheren/debuggen/uit te voeren. Wat houdt dat precies is eigenlijk? En hoe komt het dat je bij andere programma's dat niet nodig hebt? Nog een interessante vraag: Waar is Visual Basic Express eigenlijk mee gemaakt? ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Elektronica en programmeren is vooral embedded (ic's en geen pc), dan is een visual taal leuk om met een pc te kunen communiceren. Voor het embedded programmeren zou ik als beginner met een basic variant voor avr of pic beginnen en later over stappen naar C of assembly. Voor basic op een programeerbaar ic of microcontroller is er een goed tutorial op PIC Basic projecten en printplaten etsen. Laatst gewijzigd door Gizmo : 17-06-2008 om 02:31. |
| | |
|
| « vbs scripts
|
Hard disk Clonen » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Gezocht] Iemand met programmeer ervaring. | Lampje | Software Junkies | 5 | 1-04-2004 16:31 |