| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Hallo, Ik heb een half jaar geleden een computer met XP MCE key gekocht... Ik heb die pc een keer geformateerd en met die key xp geinstalleerd... Nu heb ik een geheel nieuwe pc gebouwd en nu wil ik xp instaleren maar als ik mijn oude key intyp dan is die onjuist, ik kan xp dus niet activeren.. Hoe kan ik die key wel gebruiken, zodat ik xp wel kan activeren? Ze zeggen al van dat je dan naar Microsoft moet bellen en je zo een nieuwe key kunt krijgen maar die flikkers rekenen daar €72,- dus dat is geen optie!! Weet iemand iets?? Ik heb al van die activate programatjes geprobeerd maar dat werkt allemaal niet.. ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
Of kan het zo zijn dat je hem maar 1 keer kan gebruiken?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Het kan dat jij een bepaalde versie van XP hebt, waardoor de key alleen werkt op de combinatie van hardware.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een OEM-versie kan je inderdaad maar op één systeem activeren. Aangezien jij nu blijkbaar een compleet nieuw systeem hebt gebouwd, kan je de betreffende serial niet meer gebruiken. En dat is niet omdat er flikkers bij Microsoft werken, maar omdat ze de OEM-versie tegen een veel lagere prijs aanbieden dan de retail-versie. (ik was voor Vista Business retail rond de 400 euro kwijt!) Volgens de licentie-regels van Microsoft zou je dus een nieuwe OEM-versie moeten kopen. Je kan echter ook nog een keer bellen, maar dan het excuus gebruiken dat je moederbord is overleden en dat je er nu een nieuwe ingezet hebt, waardoor je opnieuw moet activeren. Grote kans dat ze je dan wel een nieuwe activatiecode doorgeven ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2008
| bij een OEM wil het wel eens lukken op microsoft te bellen. Moet je op telefoonisch activeren drukken, en dan als bestemming NL aan geven, en dan krijg je het nummer. Je krijgt dan een getal, ik geloof dat het uit 8 groepen bestaad(in elke groep 6 cijfers) dat moet je dan aan een van de medewerkers geven, of intoetsen op je telefoon als je het nummer hebt gedraait, en dan krijg je een ander code. werkt dit niet moet je nog een keer bellen en aan de lijn blijven hangen ( niet op het keuze menu reageren) als je dan ff wacht krijg je een medewerker (meestal erg slecht verstaanbare) aan de lijn. Als je dan het probleem uitlegt, dan geven ze je een ander code wat je moet intoetsen. het volt zich vanzelf |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kan sommigte oude games niet meer installeren. | Don Zalmrol | Software Junkies | 4 | 31-05-2006 08:43 |
| Dvd werkt niet meer | Jensn | Hardware Junkies | 7 | 30-05-2006 06:00 |
| cpu werkt niet meer | Trunx | Hardware Junkies | 22 | 30-01-2005 18:58 |
| 3000+ werkt wel op oude bios maar niet op de nieuwe | SteaRic | Hardware Junkies | 5 | 25-02-2004 22:41 |
| Oude comp start niet meer op | jrbuurke | Hardware Junkies | 3 | 21-08-2003 20:20 |