Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-04-2008, 18:34   #1 (permalink)

Standaard XP Activeren.. oude key werkt niet meer ??

Hallo,

Ik heb een half jaar geleden een computer met XP MCE key gekocht...

Ik heb die pc een keer geformateerd en met die key xp geinstalleerd...

Nu heb ik een geheel nieuwe pc gebouwd en nu wil ik xp instaleren maar als ik mijn oude key intyp dan is die onjuist, ik kan xp dus niet activeren..

Hoe kan ik die key wel gebruiken, zodat ik xp wel kan activeren?

Ze zeggen al van dat je dan naar Microsoft moet bellen en je zo een nieuwe key kunt krijgen maar die flikkers rekenen daar €72,- dus dat is geen optie!!

Weet iemand iets?? Ik heb al van die activate programatjes geprobeerd maar dat werkt allemaal niet..
Oud 15-04-2008, 19:54   #2 (permalink)
Administrator

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me een beetje vaag dat die code opeens niet meer werkt. Installeer je het nog steeds van dezelfde CD waar je het eerder ook altijd mee deed en waarmee het al eerder gelukt is?
Oud 15-04-2008, 20:00   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Lijkt me een beetje vaag dat die code opeens niet meer werkt. Installeer je het nog steeds van dezelfde CD waar je het eerder ook altijd mee deed en waarmee het al eerder gelukt is?
Ja, maar het zou zo zijn dat de key die bij mijn oude computer zat met die hardware het doet... dus als het andere hardware is hij het niet doet...

Of kan het zo zijn dat je hem maar 1 keer kan gebruiken?
Oud 15-04-2008, 20:56   #4 (permalink)

Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een OEM versie bij een andere computer gekregen, en daar draait deze ook op. Maar het zou wel eens kunnen, iemand uit mijn klas zei dat het aan de mobo lag. Maar ik weet het ook niet precies.

[CIP]Linuxization
Attila is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2008, 16:30   #5 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

Het kan dat jij een bepaalde versie van XP hebt, waardoor de key alleen werkt op de combinatie van hardware.
Oud 16-04-2008, 21:33   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Een OEM-versie kan je inderdaad maar op één systeem activeren. Aangezien jij nu blijkbaar een compleet nieuw systeem hebt gebouwd, kan je de betreffende serial niet meer gebruiken. En dat is niet omdat er flikkers bij Microsoft werken, maar omdat ze de OEM-versie tegen een veel lagere prijs aanbieden dan de retail-versie. (ik was voor Vista Business retail rond de 400 euro kwijt!) Volgens de licentie-regels van Microsoft zou je dus een nieuwe OEM-versie moeten kopen. Je kan echter ook nog een keer bellen, maar dan het excuus gebruiken dat je moederbord is overleden en dat je er nu een nieuwe ingezet hebt, waardoor je opnieuw moet activeren. Grote kans dat ze je dan wel een nieuwe activatiecode doorgeven
Oud 24-04-2008, 16:35   #7 (permalink)

Standaard

bij een OEM wil het wel eens lukken op microsoft te bellen. Moet je op telefoonisch activeren drukken, en dan als bestemming NL aan geven, en dan krijg je het nummer.
Je krijgt dan een getal, ik geloof dat het uit 8 groepen bestaad(in elke groep 6 cijfers) dat moet je dan aan een van de medewerkers geven, of intoetsen op je telefoon als je het nummer hebt gedraait, en dan krijg je een ander code. werkt dit niet moet je nog een keer bellen en aan de lijn blijven hangen ( niet op het keuze menu reageren) als je dan ff wacht krijg je een medewerker (meestal erg slecht verstaanbare) aan de lijn. Als je dan het probleem uitlegt, dan geven ze je een ander code wat je moet intoetsen.
het volt zich vanzelf
danger911 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan sommigte oude games niet meer installeren. Don Zalmrol Software Junkies 4 31-05-2006 08:43
Dvd werkt niet meer Jensn Hardware Junkies 7 30-05-2006 06:00
cpu werkt niet meer Trunx Hardware Junkies 22 30-01-2005 18:58
3000+ werkt wel op oude bios maar niet op de nieuwe SteaRic Hardware Junkies 5 25-02-2004 22:41
Oude comp start niet meer op jrbuurke Hardware Junkies 3 21-08-2003 20:20

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.