| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #32 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Op deze ASUSTeK Computer Inc.-Support- site vind je die drivers, die had je zelf ook al gevonden. Nu moet je de volgende drivers downloaden en integreren in XP SP2: SATA drivers. Daarna start je nLite op en integreer je de drivers. Hoe? Het volgende verhaaltje moet je allemaal BINNEN nLite doen! Raid: In het mapje Raid (wat ge-extract is uit het archief jmicron) heb je een paar mappen zitten. Ook zit daar het mapje Driver in. Ga daar in. Dan zie je x32 (voor Intel processoren) en amd64 (voor AMD processoren). Ga in de map x32 of amd64 en selecteer alle bestanden die mogelijk zijn.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
Mijn CD is ook SP2 maar hoe integreer ik ze precies in mijn SATA Drivers, als ik ze gewoon erbij instop bij Nlite bij de drivers moet het toch lukken?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Jep, je moet als je in de task-selection staat bij Integrate "drivers" aanklikken. Als je hem bootable wilt maken moet je ook helemaal onderaan Bootable ISO aanklikken. Drivers integreren, iso maken, iso branden en klaar is BasKuipers. Trouwens, als je het helemaal mooi wilt doen druk je op unattended en vul je je key in. Dan hoef je die ook niet meer in te vullen.
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Zo heb ik het ook gedaan en de key had ik ook al ingevuld (en nog meer andere opties) Maar ik doe het even helemaal opnieuw... Ik kopieer de hele CD opnieuw, download de driver opnieuw, doe de key opnieuw, maak de ISO opnieuw ik brand hem en ik zie wel wat er dan gebeurt Even offtopic vraagje: is er een manier om de naam van je account op CJ te veranderen? ik moet nog even een goeie Nickname verzinnen en ik wil dan dat mijn acount zo heet, is dit mogelijk?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Oke, ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het nog steeds niet aan de praat... EN... De drivers op die site van asus WERKEN NIET ?!?!... Ik ga naar mijn mobo en download daar de drivers voor mijn mobo en als ik die in XP probeer te instaleren krijg ik dit: ![]() Hij ziet de RAID controller die op mijn mobo hoort te zitten NIET?? Nu heb ik in PC Wizard 2007 en in Everest gezocht naar wat mijn RAID controller wel zou moeten zijn maar daar vind ik ook niet veel... Dit is wat ik vind: ![]() Dus dat die driver van JMicron Technology moet zijn zal dan wel kloppen... Nu kijk ik even op de site van asus en daar staat dat dit mijn RAID controller is: JMicronŽ JMB368 PATA controller Is dat dan de RAID controller of is een PATA controller weer iets heel anders? Als laatste vind ik dit nog: ![]() Wat het is weet ik niet maar of het een RAID controller is??? Waar kan ik de driver dan krijgen voor mijn chip... dit zou mijn chip zijn maar ik kan hem hier niet downloaden: Product_JMB368 EDIT: ik heb elke chip op m'n mobo nagekeken en ik heb de JMB368 chip gevonden, dus deze zit op mijn mobo... dus als dat de RAID chip is dan is dit de goede... hij zit namelijk ook dicht in de buurt van de sata poorten EDIT 2: kan dit alles in z'n geheel betekenden dat mijn RAID controller kapot is?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 10-04-2008 om 16:28. |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Als ik het goed lees is JMicronŽ JMB368 PATA controller niet je raid controler maar je PATA controler, oftwel dat is de controller voor IDE HDD's. De foutmelding geeft daarbij ook nog eens aan dat het om een SCSI apparaat gaat en dat is weer een andere type controller. Dus dan is het ook niet zo raar dat die die niet vind. Ik heb verder geen verstand van Raid en dergelijke, maar dat is in ieder geval mijn analyze van je foutmelding ![]() en over je namechange: Beleid omtrent nickchanges Edit: Ik was nog ff aan het googlen op jouw specifieke mobo/raid combo: Unable to install XP with RAID 0 on Asus Maximus Formula? - Yahoo! Answers ASUS X38 Maximus Formula RAID problems... - Overclock.net - Overclocking.net <laatste post geeft een link naar andere drivers etc die wel horen te werken. Getting RAID to work on the ASUS Maximus SE - XtremeSystems Forums Blijkbaar ben je niet de enige! Laatst gewijzigd door Azariel : 10-04-2008 om 16:39. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Oke, bedankt voor de info van de nickchange.. Maar wat is dan de RAID controller van het maximus formula bord? ik kan het nergens vinden, ook niet op de sites van asus, en datgene dat ik vind is verkeerd ![]() Op de mobo cd staat deze driver ![]() is dit dan wel de goeie? het staat wel in de naam maarjah, je weet maar nooit en als ik deze instaleer werkt het trouwens ook niet... Als ik die driver instaleer krijg ik dit: ![]() Dus is dan misschien mijn RAID controller kapot?
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 10-04-2008 om 16:44. |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Bedankt, ik zal even alles doorlezen..! En ik ben er achtergekomen dat de goeie RAID driver van mijn mobo de Intel ICH9R raid controller is Hier ben ik nog niet veel wijzer van geworden... ik heb alles doorgelezen en ik zie dat ze allemaal hetzelfde probleem hebben maar wat de oplossing is ?!?!? ik weet het niet... Ik heb ASUS ondertussen gemaild over het probleem en mijn leverancier ook... Ik zie wel wat voor een antwoord ik krijg
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 10-04-2008 om 17:12. |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Ik ben naar de computer boer geweest en hij heeft het aan de praat gekregen en windows er werkend opgekregen... het was toch de goeie driver gebruiken en ik had de verkeerde ![]() Maar toch bedankt voor jullie hulp allemaal ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Gelukkig dan. Vaak hebben mobofabrikanten nog cdtjes liggen van oudere rivisies, het kan zijn dat jij een nieuwere RAID controller chip op je mobo hebt, en dat je een ouwe cd hebt met ouwe drivers.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Weet je nu welke drivers je wel moet hebben? Dan kun je die n-lite-en.
| | |
|
| « Filmpjes downloaden
|
Keylogger » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kan niet installeren, geen gebruikersrechten | PsychoBram | Software Junkies | 12 | 11-02-2008 16:27 |
| Kan niet overnieuw installeren, niet geheel verwijderd | PsychoBram | Software Junkies | 9 | 3-01-2008 12:40 |
| hoe werkt raid | rietveld | Hardware Junkies | 7 | 9-09-2007 20:19 |
| XP wil niet installeren | tongue_of_colicab | Software Junkies | 13 | 26-10-2005 09:14 |
| Promise TX2000 raid controller op AOPEN MX46533GN werkt niet | Lampje | Hardware Junkies | 2 | 10-09-2003 10:10 |