| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 september 2007
| Hallo, Ik wil een netwerk tussen 2 computers leggen, ik ben nou zo ver dat als ik naar mijn netwerklocaties>zoeken naar computer in werkgroepen>"de computer waarmee ik verbinding wel krijgen" ga, dat ik dan een gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Maar hoe kom ik aan die gebruikersnaam en wachtwoord? |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Ook ik heb een tijdje zitten zoeken voor ik uitvond dat dat er voor zorgde dat mijn shares niet anoniem te bekijken waren. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Geeft vista -> Xp of XP->vista het probleem?
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik heb alleen via xp naar vista geprobeerd, en hoef dat ook alleen maar te kunnen. Ik kan trouwens niet vinden "delen met wachtwoord uitschakelen", ik heb niet echt veel verstand van vista. Is de pc van iemand anders. K'heb zelf xp. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Delen tussen XP en Vista is wat problematisch omdat het niet altijd even goed wil lukken. Ik weet niet meer precies waar je het uit kunt schakelen (heb je al gegoogled?) want ik heb nu toch maar weer XP op mijn pc gegooid. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Natuurlijk kan dat Is het XP Home of Pro? Want in Pro kan je ingewikkelde filesharing doen en als dat niet goed ingesteld staat dan krijg je ook username/password box te zien als je probeert een share te benaderen. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ok, als je mappen wil delen in WinXP Professional moet je even kijken of je naast Netwerk ook nog een tabblad Beveiliging hebt, daar stel je de NTFS-rechten op een map in. Je moet bij het tabblad Netwerk 'Iedereen' toevoegen aan de lijst met gebruikers en bij Beveiliging NETWERK of NETWORK. (ik dacht dat het in de NL versie ook NETWORK was maar weet dat niet helemaal zeker) Dan zou het moeten werken. Of je zet bij mapopties Eenvoudig Delen aan, dan heb je dat gel*l met NTFS-beveiliging helemaal niet ![]() En kijk bij Vista even of dat 'Delen met wachtwoord' aan staat, want dan kom je er alleen met een account op. Overigens zou je met een gebruikersnaam/wachtwoord van de andere PC altijd op de share moeten kunnen. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Oke, ik kan nu in de computer, behalve in Station C, terwijl daar gewoon alles net zo staat als bij de andere schijven. Er is een verschil, Station C zit in de computer en de andere zijn Externe Harde Schijven, en ik kan nog niet knippen en verwijderen. Laatst gewijzigd door Stanm2 : 13-04-2008 om 17:48. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| netwerk tussen 2 pc's met usb? | Foxie | Hardware Junkies | 9 | 21-03-2004 00:52 |
| Netwerk tussen win XP en win 3.11 | Frenger | Hardware Junkies | 4 | 19-03-2004 13:38 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 17:42 |
| firewire netwerk aanleggen tussen 2 pc's | -PartyBoy- | Hardware Junkies | 39 | 7-09-2003 16:06 |
| Hey ik heb 4 computers over.... | Mr. van Dooremolen | Hardware Junkies | 30 | 14-05-2003 10:43 |