Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 7-03-2008, 15:42   #1 (permalink)

Dograver's schermafbeelding

Standaard [Software] Installatie mac

Heey Junks,

Ik heb laatst voor de gein MAC 10.4 Tiger gedownload.
Keurig bootable gebrand op een dvdtje en vervolgens alle films die ik op mijn fysieke 2e HD had staan naar mijn 1e fysieke HD gekopieerd.

Die 2de HD leeggemaakt dmv van format en vervolgens de 1e HD zonder sata en stroom gezet.

In de bios ziet ie dus alleen die geformateerde schijf.

Vervolgens ga ik booten van DVD.
Hij laadt keurig alles en ik kom in de installatie. Echter bij het toewijzen van de doelschijf geeft ie helemaal niks weer.

Zelf het schijfhulpprogramma ziet de schijf niet. Heb de schijf en NTFS en FAT 32 geformateerd, maar nog steeds niks.

Iemand hier ervaring mee?
Oud 7-03-2008, 17:43   #2 (permalink)

Standaard

Ik weet niet of het waar is maar een paar mensen zeiden tegen mij dat je geen mac op een pc kon zetten... alleen op echte apple pc's... maar misschien kan het ook wel...
Oud 8-03-2008, 13:47   #3 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Mac OSX is bedoeld voor Apple-systemen. En hoewel daar tegenwoordig ook Intel-processoren in zitten, betekent dat niet meteen dat OSX ook op alle x86-systemen draait. Voor 99% van de hardware zijn Windows-drivers te vinden. Voor een ATi- of Nvidia-videokaart heeft OSX ook nog wel drivers, maar voor wat vagere hardware wordt het al een stuk lastiger. Apple gebruikt waarschijnlijk alleen Intel-chipsets op hun moederborden, waardoor er waarschijnlijk geen andere chipsets ondersteund worden.
Daarnaast gaat het om een gedownloade versie en staat in de licentie van Mac OSX dat je het alleen op Apple-hardware mag installeren, dus meer dan genoeg redenen om de firma Abus iets met dit topic te laten doen
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows Media Edition 2005 Installatie CD BooN Software Junkies 7 14-10-2007 20:18
Temperaturen erg hoog na installatie Fancontroller Robbin Cooling & OC Junkies 11 14-05-2007 20:45
DirectX installatie slaat stapje over >_< +filmpje :-D Raptor Software Junkies 5 12-02-2005 21:42
Slave hdd na installatie niewe hdd niet meer toegangbaar. tongue_of_colicab Software Junkies 3 24-08-2004 10:14
Linux installatie Witte Software Junkies 15 15-11-2003 16:58

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.