| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Aangezien opensource software steeds beter wordt en ook door de overheid wordt gebruikt vraag ik me wel af wat jullie, de cj bezoekers, nou allemaal voor opensource software gebruiken. Een aantal regels: Software moet GNU/BSD licenced zijn. Geen windows/linux flamewars. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Allereerst mn eigen lijstje OS Op mn gameservers gebruik ik debian linux, een van de in mijn ogen beste distro's, en moeder van vele andere distro's. Freebsd: Ik ben ooit in 2003 begonnen met BSD, hierop draaide mn eerste servertje, geholpen door Demoniac. software Notepad++[link] een uber editor, goede hightlighting, snel, ondersteund eigelijk elke taal. ClamAV, linux virusscanner, voornamelijk in combinatie met een mailserver ![]() En mn eigen werk natuurlijk, een firewall/router/QoS script. bruikbaar op elke pc met linux erop. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Het enige opensource programma dat ik gebruik is de muziekspeler Foobar. Met mijn playlist van 25GB, gebruikt hij maar 6MB geheugen. 1 van de grote voordelen van Foobar. Wat ik ook zeer fijn vind is dat het een no-nonsense player is. Geen grafische shit zoals in WMP. Nog een voordeel is dat er veel plug-ins voor te verkrijgen zijn. Je hoeft maar 1 bestandje te downloaden, in de map 'Plugins' plaatsen, Foobar opnieuw opstarten, en het werkt. Geen installeer gedoe, supersimpel. Plugins verschillen van een aangepaste EQ tot de mogelijkheden om nummers van je iPod te lezen of er vanaf te halen, of gewoon lekker de ID3 Tags te veranderen vna je songs. Hij ondersteunt ook zeer veel formaten, heb nog nooit een formaat gehad dat hij niet kon afspelen.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik heb hier redelijk wat opensource-spul draaien. Mijn server draait inmiddels alweer een jaar of 4 op FreeBSD, wat ik nog steeds een zeer prettig server OS vind. Op die server draaien diverse services, zoals DNS, DHCP, Apache, Samba en MySQL, wat ook allemaal opensource is. Verder heb ik op mijn desktop-systeem naast Windows Vista ook Ubuntu Linux geïnstalleerd staan. Mijn eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 'm al een tijdje niet opgestart heb, maar in de twee maanden dat ik er dagelijks mee gewerkt heb, heb ik ontdekt dat het toch een heel prettig en inmiddels ook redelijk volwassen besturingssysteem is. Onder Windows gebruik ik ook diverse opensource applicaties. Allereerst natuurlijk de browser Firefox, die bijna iedereen tegenwoordig wel kent. Daarnaast gebruik ik InfraRecorder om CD's en DVD's te bakken, comprimeer ik bestanden met 7-Zip, beheer mijn servers via PuTTY en snuffel aan mijn netwerk met WireShark. En als ik dat allemaal helemaal beu ben, start ik Frets On Fire op om even een partijtje opensource gitaarheld te zijn ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Hmm, is FireFox ook opensource? Dan draai ik wel 2 opensource programma's. Ik zou ook graag meer leren qua Linux, heb het een paar keer geprobeerd, maar drivers installeren lukte me al niet echt... ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Omdat mn lijstje nog niet helemaal compleet is, hier nog wat toevoegingen: Firefox, xchat(onder linux is dat _wel_ gnu), irssi, dhcpd3, bind9, filezilla. Zelfs nu zal ik een hoop hebben gemist, meeste apps let ik nieteens op terwijl ik ze dagelijks gebruik. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| een opensource programma dat ik veel gebruik voor het afspelen van images en .avi's is het programma VLC. Het programma slikt echt alles, nog nooit een multimedia bestand gehad dat ie niet afspeelde. Daarnaast heb ik ook een tijdje Foobar gebruikt. Was echter niet zo bedreven in het tweaken ervan, wat toch wel een essentieel iets is voor het volledig gebruiken van de mogelijk heden van Foobar, dus ben er alweer snel af gestapt. Ook heb ik een tijdje gedraait op ubuntu 7.10, maar helaas ga ik weer gewoon over op windows. Toch niet het geduld om het me helemaal eigen te maken. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Zoals iedereen Firefox, en zoals hierboven ook VLC. Andere progsels weet ik niet of ze opensources zijn.
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Fijn pakket trouwens, heb het zelf ook een tijd gebruikt. Nu Office 2007 omdat dat zo leuk kleurt bij Vista Overigens doe ik misschien 1 keer per maand iets met Office, alleen Outlook gebruik ik dagelijks om m'n PDA te syncen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Fijn pakket: mwah. Ik heb voor stage alleen het equivalent van Word gebruikt en OO Draw. Beiden zijn net op kleine onderdeeltjes anders dan je gewend bent, en dat is even wennen. Ik geloof direct dat er goed mee te werken is, en als ik zou moeten kiezen tussen betalen voor mijn MS Office of OpenOffice dan was de keuze snel gemaakt. Vooralsnog heb ik nog een studentlicentie van 2003 Pro dus ja, dat blijft eerste keus he ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Oeh lekker topic ![]() Mijn main OS is Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon. Ik maak gebruik van de Desktop environment GNOME. Programma's die ik gebruik zijn: - Firefox (Browser) (Ben al trouwe aanhanger toen het nog Phoenix heette. )- Evolution (De Gnome mail client) - Pidgin (Chat) - Xchat (IRC Client) - Deluge (Bittorent Client) - Exaile (Music player) - gFTP (FTP client) - Openoffice.org 2.x Dat is wat ik ff snel kan opnoemen. Gebruik veel GTK/GTK+ applicaties uiteraad omdat ik GNOME draai, vind GNOME ontzettend fijn werken. Laatst gewijzigd door Masterslave : 2-02-2008 om 17:55. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Gnome is fijn, KDE is voor Teletubbies ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Beetje offtopic check de stats eens CASEJUNKIES : Get addicted to casemodding |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het grote "Wat is deze hardware nog waard?" Topic | Thadeez | Area 1337 | 106 | 31-10-2005 20:43 |
| Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic | brantje | Area 1337 | 52 | 21-10-2005 17:04 |