| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #33 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Hmm, verkeerde instelling gedaan voor Compiz Fusion, nu zie ik dus niks meer dan een blauw scherm, en geen idee hoe te fixen, in veilig modus krijg ik alleen een konsole, daar kom ik er ook niet mee /me is n00b wat dit betreft ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Even een schopje tegen dit topic! Zijn er nog mensen actief met Linux of andere opensource OS'en? Ik heb zelf sinds een maand een laptop (Dell XPS M1330) met een Vista/Ubuntu dualboot, maar het ding zit 90% van de tijd in Ubuntu Aangezien Dell dit type laptop in sommige landen verkoopt met Ubuntu er op, wordt alle hardware ondersteund, ook de vingerafdruk-scanner, bluetooth-module en de webcam! En dat terwijl ik in Vista eerst alleen maar BSOD's kreeg vanwege de harddisk die in AHCI-modus stond en daarna nog alle drivers moest downloaden op een ander systeem en overzetten via USB-stick.Ik werk nu dus ongeveer een maand met Ubuntu op mijn laptop en ik moet zeggen, mijn desktop heb ik nauwelijks aangeraakt en ik ben Ubuntu echt gaan waarderen. Natuurlijk zijn er dingen die in Windows beter/sneller/mooier werken, maar er is ook zó ontzettend veel wat in Ubuntu gewoon fijner werkt. Daarbij is alles te customizen - de achtergrond van de bootmanager, het splash screen, het inlogscherm, etc etc. Ook qua grafische effecten doet het zeker niet onder voor Vista, mijn schermranden zijn ook semi-transparant (met blur-effect) evenals popup- en dropdown-menu's, dialoogvensters, inactieve MSN-contacten, voor elk type venster en/of specifieke applicatie kan je opgeven hoeveel transparantie het moet hebben en op wat voor manier het moet minimaliseren/maximaliseren. Verder zijn er allerlei leuke apps die het gebruik van het OS veel intuïtiever maken, zoals Gnome Do: mep op Win+Spatie en vertel wat je wil doen. Het programma gokt adhv letters die je intikt wat je nou eigenlijk bedoelt, dus fx opent Firefox (werkt met alle links in je startmenu), home opent je homefolder, de naam van een MSN-contact opent een chatvenster naar de betreffende persoon, etc etc. Voor mij voorlopig geen Windows meer op m'n laptopje!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ligt er net aan wat je OSX-alike wil hebben.. als je de interface bedoelt, van veel van Apple's tooltjes zijn wel imitaties gemaakt voor Linux.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het grote "Wat is deze hardware nog waard?" Topic | Thadeez | Area 1337 | 106 | 31-10-2005 21:43 |
| Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic | brantje | Area 1337 | 52 | 21-10-2005 18:04 |