Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-12-2007, 22:28   #1 (permalink)

Standaard Premade phpbb

Weet iemand of ik ergens een premade-phpbb script kan downloaden?

Ik zoek zoiets in de aard van een pre-made forum (zoals createforum.com) maar dat ik gwn de database krijg en dat ik dit ergens kan uploaden.

mvg s456
sukkeltje456 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-12-2007, 22:50   #2 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

zover ik weet is phpbb gewoon freeware en het lijkt me dat er genoeg premade dingetje te vinden zijn op het wereld wijde web.
Oud 3-12-2007, 00:14   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
zover ik weet is phpbb gewoon freeware en het lijkt me dat er genoeg premade dingetje te vinden zijn op het wereld wijde web.
ik heb daarjuist even gegoogled en ik vond niets.

alleen maar zo'n dingen als createforum.com enz.
maar wat ik zoek is een al gemaakt script van phpbb dat ik meteen online kan zetten en evt nog wat mods toevoegen.
Oud 3-12-2007, 00:25   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Is dat niet standaard bij phpBB? Uploaden, config-script draaien en het werkt voor zover ik weet. Een MySQL-database is overigens andere koek dan MS Access, over het algemeen heb je op een server niet direct toegang tot de bestanden en ik vraag me af of je daar sowieso veel mee zou bereiken. Om databases aan te maken op een MySQL-server heb je de juiste rechten nodig en een SQL-script en dat script wordt voor zover ik weet meegeleverd met phpBB.
Als je een forum op wil zetten zal je toch wat moeite moeten doen en als je wat moeite doet, logisch nadenkt en vooral de handleiding doorleest, dan is het helemaal niet zo moeilijk. Wat denk je dat er van de wereld terecht gekomen was als iedereen had zitten wachten tot een ander iets uitgevonden had? Als je het zelf doet, leer je er het meest van en zal het ook veel meer voldoening geven als het eenmaal werkt.
Oud 3-12-2007, 12:55   #5 (permalink)

Standaard

Ja ik weet het, maar ik ken nog niet zoveel van webdesign en ik zocht een tijdelijke (dringende) oplossing voor een ander forum. (omdat de server van createforum in de piekuren extreem rtaag ging....)

anyway, thnx! mag lock op.
Oud 3-12-2007, 13:20   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje456
Ja ik weet het, maar ik ken nog niet zoveel van webdesign
Voor phpbb hoef je niet veel verstand te hebben van webdesign hoor, alles is al voor je gedaan. In de console van je hostingprovider maak je een mysql database aan, ff de gegevens opschrijven. Phpbb downloaden, het configbestand aanpassen. Alles uploaden, install.php draaien en klaar is sukkeltje456. Check voor meer details en preciesere uitleg anders eens www.phpbb.com of www.phpbb.nl, op beide sites kun je geloof ik online de install instructies lezen.

Nog ff een tip: Ik gebruik zelf meestal het small machines forum (SMF), en dat vind ik nog makkelijker en uitgebreider dan phpbb. Maar dat moet je maar ff checken anders.
Oud 3-12-2007, 18:20   #7 (permalink)

Standaard

ok, thnx dude
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
phpBB forum integratie jensen Software Junkies 13 30-03-2004 12:01
[PHPBB]Hoe maak ik een database? Ice T Software Junkies 8 8-02-2004 14:29
PhpBB Forum Quoctrung Software Junkies 16 22-08-2003 22:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.