| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 juli 2007 Locatie: West-vlaanderen
| Ken er iemand een programma om linux op uw usb te zetten, zonder dat je moet booten op uw usb. dus als je u usb inpluged en dan dat programma starten, en dan zit je op het besturingssysteem linux. grtz rzenith |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Nee? Ik kon mac besturingssysteem wel op usb zettn, (http://www.gamingonly.nl/forum/showthread.php?t=7793) Zou dat voor linux niet bestaan |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Onstwedde
| Dingen zoals DamnSmallLinux (rond de 50mb) passen wel op een USB stick, en aangezien je de meeste linux versies wel vanaf cd kunt booten, zou vanaf USB ook geen probleem moeten zijn. Google helpt je inderdaad vast verder. Maar DSL is denk ik een goed startpunt.
__________________ .:Carpe Noctem:. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
Maar zoals je zelf wel aangeeft, DSL is wel een goed startpunt. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Oost-Vlaanderen
| Hier vind je een tutorial die ik zelf ook gebruikt heb om Ubuntu op een USB-stick te zetten. Heb het zelf ook geprobeerd, en het werkt. Ook de link naar de 7.04 (Feisty Fawn) staat erin. LET WEL: Ik raad je aan om bij het werken met de livedisk je harde schijven volledig af te koppelen (zeker met Sata HDD's) ! Ik had ze gewoon uitgeschakeld in het BIOS en bij het saven van een setting in firefox werd mijn Windows Bootrecord overschreven. Hoe dit kon gebeuren, of waarom is mij nog steeds een raadsel, maar ik zou niet willen dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt. Verder veel plezier ermee.
__________________ S//|R SAB HC COD4 (Klik om direct via Xfire te joinen) S//|R zoekt versterking (Clickable) |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik denk dat het verstandiger is om dan te booten van je stick af. Zowiezo omdat het veel gemakkelijker is! Waarom zou je eerst alles naar de hdd moeten kopieren?
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
grtz rzenith (toch al bedankt voor de snelle reply's) | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 mei 2007 Locatie: Spijkenisse
| Je wilt vrij kunnen internetten, maar wss gaat het internetverkeer via de schoolserver dus zullen bepaalde sites geblokkeerd blijven. Wel heb je volledige controle over de pc waar je op zit. Ik had eens 'toevallig' wat LiveCd's bij me op school in het computerlokaal, dus dat werd uitdelen aan een aantal gelukkigen, blijkt er dat er in elke pc daar een schijf van 160GB zit , en maar 6GB wordt daarvan gebruikt terwijl wij per leerling maar 10mb (!megabyte!) ofzo vrij mogen gebruiken!, dus misschien ga ik eens ubuntu ofzo op een nieuwe partitie zetten.Edit: Dit staat op de DSL site: "Boot from within a host operating system (that's right, it can run *inside* Windows)"
__________________ Dream it, mod it |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Daarnaast heeft de school die regels niet voor niets ingesteld. Ik heb dit soort dingen zelf uiteraard ook wel eens geprobeerd, maar als het niet lukt dan lukt het niet, jammer maar helaas. Ik laat het topic voorlopig open, met als voorwaarde dat we het hier over draagbare operating systems gaan hebben en dat het niet het zoveelste 'hoe omzeil ik de beveiliging op school' topic wordt.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Firefox op usb heb ik al geprobeerd werkt niet, maar ik volg informatica beheer op school en we moeten dikwijls virtual pc gebruiken, en als het internet afligt kan je met virtual pc nog op internet. Maar in vele lokalen staat virtual pc er niet op dus kan ik niet op internet ![]() grtz rzenith |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ftp server linux | jrbuurke | Software Junkies | 2 | 19-09-2004 22:39 |
| [linux] suse | GBCHEATER | Software Junkies | 12 | 26-07-2004 19:04 |
| Linux..... | -htvi- | Software Junkies | 26 | 9-02-2004 16:10 |
| een usb nic en linux? | dj_dysaster | Software Junkies | 2 | 24-10-2003 17:39 |
| linux | QuincMan | Software Junkies | 14 | 2-06-2003 15:31 |