| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 september 2007
| Hallo Ik zoek een goed inpkakprogama. ik gebruik nu WinRAR en compineer daarna het besand....Maar weet iemand een pogramm die nog beteris dan WinRAR.(kwa kwaliteit en betands groote.) Ik pak meestal films (avi o.a) in... Dus als iemand zo'n programa weet laat me het a.u.b weten. alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Winrar en Winzip zijn eigenlijk bedoeld om van heel veel kleine bestanden, 1 bestand te maken (en tegelijk iets te comprimeren). Maar waarom wil je het inpakken? Miss kunnen we je dan beter helpen om een programma te zoeken. Btw, een keer op google.nl zoeken kan ook geen kwaad ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Dat van google weet ik maar daar kom ik niet (snel) achter wat het kleinste bestand word. Ik heb wel is wat films op mijn computer staan... En het kan soms even dure tot ik ze op een schijfj kn branden... dus het leek me wel handig zodat het zow min mogelijk geheugen in gebruik nam... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik neem aan dat je gedownloade films bedoelt? Die zijn over het algemeen al gecomprimeerd dmv een videocodec (DivX of Xvid) en zijn daardoor niet of nauwelijks meer te comprimeren met een archiveringsprogramma. Ook bij JPEG-afbeeldingen en MP3-audio is dit het geval. Dingen die wel heel erg goed te comprimeren zijn, zijn Office-documenten. Een van de betere compressieformaten op het moment is 7-Zip, wat nog gratis te downloaden is ook. Maar ook die zal weinig resultaat halen op een film.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Verder comprimeren is vaak ook niet goed voor de beeldkwaliteit. Wil je het bestandsformaat verkleinen van een film dan moet je de film zelf comprimeren met een videobewerkingsproggie. Winzip is handig om van 1 groot bestand meerdere kleintjes te maken die mits allemaal gedownload weer kunnen worden uitgepakt samengvoegd naar het eigenlijke bestand. Waarschijnlijk is er weinig winst te behalen met een compressieprogramma
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| met winrar kun je met de instellingen op "best" nog wel eens een paar bytes schelen (afhankelijk ook van wat je comprimeert, aangezien mp3tjes bijvoorbeeld al gecomprimeerd zijn en je daar haast geen marge meer bij hebt) maar winace zou ook een goede zijn, zelf niet geprobeerd |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik denk zowiezo dat als iemand een beter compressie uit had gevonden, dat je nu schijven van enkele terabytes hebt...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Uhh dat heeft er eigenlijk bar weinig mee te maken.. Maar zoals al (veel) gezgd, je kunt deze dingen inderdaad nouwelijks meer verkleinen.. Maar 700 mb voor een gemiddelde film vind ik best netjes eigenlijk. Zou van mij niet veel kleiner hoeven. Anders koop je gewoon een externe meuk-hdd van 400gb of zo..
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik heb ee externe harde schijfvan 250 GB en het scheelde wel... Ik ben nu zow slim geweest een externe dvd brander gekocht te hebben dus eigenlijk hoef ik nu niet meer te verkleinen... :-D Maar ik ben jullie alsnog heel dankbaar voor de informatie. dus bedankt ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CAD programma | Meert | Software Junkies | 7 | 16-08-2006 16:39 |
| 4 bit LCD Programma | brantje | Software Junkies | 0 | 16-07-2005 17:09 |
| lcd programma | modder.exe | Elektronica Junkies | 5 | 21-03-2005 22:07 |
| Gezocht: KDE FTP Programma | eXistenZ | Software Junkies | 5 | 13-10-2004 07:46 |
| mp3 programma | GBCHEATER | Software Junkies | 18 | 24-11-2003 16:46 |