| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 september 2007 Locatie: turnhout
| Hoi Heb net mijn eerste pc gebouwd. Alles erin gestoken . Nog met simpel setup 1 hardeschijf van 320 gb. En 1 dvd-rewriter. Voor de veiligheid heb ik deze dan naar de winkel gedaan ,om alles te checken . En gevraagd of ze hem konde klaar maken zodat ik xp alleen nog maar hoefde te installeren. Ze hadden op de harde schijf 3 partities gemaakt, maar nu heb ik blijkbaar . 1 van deze partities geformateerd, en nu weet ik het niet meer lol. nu met xp cd rom start hij normaal maar kan xp niet installeren. En zonder cd krijg ik deze NTLDR is missing. Ik weet dat het iets temaken heeft ,dat hij de hardeschijf wel ziet maar niet herkent of zoiets. thx inadvance ps dit is mijn case http://www.raidmax.com/specs/sirius.htm dit mijn moederbord http://hothardware.com/articles/Asus...Intel_Edition/ hardeschijf http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=299 voeding http://www.trust.com/products/default.aspx?item=14996 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dat wilt zeggen dat je pc geen opstart bestanden van windows kan vinden. Ik gebruik zelf altijd Winternals om zoiets te verhelpen, maar miss weet iemand anders nog een makkelijkere oplossing.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 januari 2007
| Wat bedoel je met, ik kan windows niet installeren kom je niet in het instaleer schermpje? steek anders die harde schijf in een andere pc en dan, alles 1 partitie maken (formtateren) en dan de schijf trug in je eigen computer. Dan windows installren en na het installeren met VB partition magic, of in de windows instal procedire 3 partities aanmaken. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Dat de ntldr ontbreekt kan twee dingen of windows is dood.kapot of er staat geen windows op ikd enk dat het dat laatste geval is omdat je zecht dat je windows niet kan installeren. Mischien is het handig wat je daarmee bedoeld waar kan je niet verder krijg je hem van de cd opgestart zo ja waar kan je niet verder?
__________________ C2D E6300|Abit IB9|3gb OCZ Reaper hpc editie|XFX 9800gt VF-900|X-FI Extreme Audio pci-E|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| hij doet alles tot aan het scherm neem diskette er uit en uw systeem word herstart voor installatie van xp . ik doe dit haal de cdrom eruit . en dan doet ie niks meer dit is het laatste scherm dan reboot hij en doet niks meer http://users.pandora.be/AMDtje/Images/WinXPnl9.gif Kan het misschien ook zijn ,dat de videokaart eruit moet halen. Want heb net ergens gelezen iemand die het zelfde had en hij deed zijn videokaart er uit . En toen starte xp wel op. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dan begint ie gewoon opnieuw... Zo heb ik er een keer op een blauwe maandag zeker een uur of 6 over gedaan om windows te installeren... Er stond bij die cd geen text erbij van: vanaf hier geen cd meer gebruiken ![]() Moest dit niet in het topic mislukkelingen???? ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Cd erin opstarten en dan naar de functie windows repareren, vervolgens eens de code fixboot proberen. Of ik de uitleg goed heb weet ik niet ik heb hem zelf ook ooit eens nodig gehad anders via google even zoeken op repair boot sector of fix boot sector.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Het is de bedoeling dat hij na dat opstart vanaf de harde schijf mischien dat het daar fout gaat. (kleine tip )
__________________ C2D E6300|Abit IB9|3gb OCZ Reaper hpc editie|XFX 9800gt VF-900|X-FI Extreme Audio pci-E|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| thx Ik heb deze keer gewoon de cd-rom laten doen en het is gelukt. maar als ik nu op eigenschappen van de schijf zie staat er 125 GB . en het is een harde schijf van 320GB. zal ik nog effe naar moeten door zoeken . maar bedankt voor de hulp ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Service Pack 2 al geinstalleerd? Waarschijnlijk wordt je schijf dan pas volledig herkend.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Dat klopt de eerste versie van windows xp ging niet verder als 130 gb ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| NTLDR ontbreekt | BooN | Hardware Junkies | 1 | 21-03-2007 00:49 |
| [XP] NT LDR Missing error | Blub0r | Software Junkies | 3 | 11-06-2004 19:50 |
| NTLDR Not found... | SiLaTroN | Software Junkies | 6 | 2-06-2004 14:45 |
| pixels missing | Goodfellas | Hardware Junkies | 2 | 1-06-2003 21:46 |