| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2007 Locatie: Cuijk/Linden
| Ik heb bij het installeren van windows de schijf verdeelt in C en in D D is 10Gb en heb hier windows XP op geinstalleerd.. en C over gehouden om daar spellen en muziek op te zetten, maar niet aan gedacht dat My documents en Program files ook op D geinstalleerd werden, maar ik wou het zo houden dat windows apart op een schijf staat en program files en mijn documenten op de andere schijf. kan ik Program Files en mijn documenten gewoon knippen en plakken naar C, of kan k alles op C zetten en D verwijderen? of kan k gewoon simpel de C verwijderen en de D schijf te veranderen in C.. iemand een oplossing of iets, want ik wil graag windows op een andere partitie als program files en mijn documtent? kan dit of moet ik dus gewoon alles op 1 laten staat en die andere verwijderen.. graag serieuze antwoorden.. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Jij maakt op je C: schijf gewoon een map aan met Program Files. en elk progje spelletje of weet ik veel wat installeer je daar. Bij de meeste installers kun je aangeven waar iets word geinstalleerd, en kun je dat ook wijzigen. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| maar ik wil eig ook gewoon mijn documenten daar, moet ik dan ook gewoon een map aanmaken met mijn documenten, en mijn muziek, mijn afbeeldingen ect.. want ik had al best veel nummer in mijn muziek gezet en nu is de D schijf al zo goed als vol.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| In windows verkenner kan je geloof ik in de linkerkolom aangeven dat je een map wilt verplaatsen naar een andere lokatie, bij mij staat de map documenten ook op een andere partitie dan de windows partitie.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #6 (permalink) |
| dus ik moet gewoon windows verkenner -> rechtermuisknop op bijv. mijn documenten -> dan staat er locatia van doelmap en moet ik daar dan C: / van maken inplaats van D: / en ook hetzelfde mijn program files? |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Ik verander de locatie van m'n mijn documenten-map altijd met TweakUI wat je hier kunt vinden ![]() Daar kun je meer mappen mee aanpassen overigens, maar of de programma-map daarmee ook kan weet ik ff niet ![]() [edit] Documentenmap wel, die andere niet: ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| In windows zelf het volgende doen: Start => deze computer => D: schijf => documents en settings => Naam van de map waarin je werkt bijv PsychoBram of all users => ziehier de map mijn documenten => 1 keer klikken en in de linkerkollom verschijnt "deze map verplaatsen" => deze aanklikken => in het opkomende venster de partitie selecteren die je wilt en windows verplaatst alles naar die partitie. Tevens worden zo in je startmenu alle koppelingen naar je map mijn documenten, mijn muziek etc ook gelijk aangepast. succses
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Zelfs je Program Files-map is in principe te verplaatsen, echter is het heel erg lastig om dat bij een geïnstalleerd systeem voor elkaar te krijgen. Mocht je het willen proberen (het risico dat het fout gaat is redelijk groot) dan moet je D:\Program Files kopiëren naar partitie C. Vervolgens ga je in de registereditor alles wat verwijst naar D:\Program Files wijzigen in C:\Program Files. Snelkoppelingen die verwijzen naar D:\Program Files worden echter niet veranderd en als je een registersetting vergeet (of als de locatie niet als D:\Program Files opgeslagen staat) dan heb je kans dat je Windows niet meer kan booten. Overigens is mijn ervaring dat je met Windows XP genoeg hebt aan 10GB als je alleen Office en Photoshop installeert bijvoorbeeld. Games en downloadspul dan op je andere partitie bewaren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| ik was zoiezo vanplan om office en photoshop op D te zetten, en dan te proberen om Mijn documtenten naar C te zetten *dit lukt wel door jullie uitleg, BEDANKT *en dan maak ik naast mijn documenten ook een program files op C aan waar ik dan spellen ect. opzet |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Beginners Hulp Nodig | achmed1 | Casemod Junkies | 5 | 16-02-2007 17:05 |
| Wat hulp nodig | ShanXi | Cooling & OC Junkies | 14 | 28-05-2006 17:57 |
| BAT bestand hulp nodig | eXistenZ | Software Junkies | 12 | 7-06-2004 22:18 |
| ik heb hulp nodig | Fexion | Hardware Junkies | 18 | 25-01-2004 20:18 |
| Ik heb jullie hulp nodig :( | Phant0m | Area 1337 | 20 | 31-05-2003 09:23 |