Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-08-2007, 16:19   #1 (permalink)

PsychoBram's schermafbeelding

Standaard Partitie hulp nodig

Ik heb bij het installeren van windows de schijf verdeelt in C en in D
D is 10Gb en heb hier windows XP op geinstalleerd.. en C over gehouden om daar spellen en muziek op te zetten, maar niet aan gedacht dat My documents en Program files ook op D geinstalleerd werden, maar ik wou het zo houden dat windows apart op een schijf staat en program files en mijn documenten op de andere schijf.

kan ik Program Files en mijn documenten gewoon knippen en plakken naar C, of kan k alles op C zetten en D verwijderen? of kan k gewoon simpel de C verwijderen en de D schijf te veranderen in C.. iemand een oplossing of iets, want ik wil graag windows op een andere partitie als program files en mijn documtent? kan dit of moet ik dus gewoon alles op 1 laten staat en die andere verwijderen.. graag serieuze antwoorden..
PsychoBram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2007, 16:31   #2 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Jij maakt op je C: schijf gewoon een map aan met Program Files. en elk progje spelletje of weet ik veel wat installeer je daar.

Bij de meeste installers kun je aangeven waar iets word geinstalleerd, en kun je dat ook wijzigen.
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2007, 16:33   #3 (permalink)

Standaard

maar ik wil eig ook gewoon mijn documenten daar, moet ik dan ook gewoon een map aanmaken met mijn documenten, en mijn muziek, mijn afbeeldingen ect..

want ik had al best veel nummer in mijn muziek gezet en nu is de D schijf al zo goed als vol..
Oud 29-08-2007, 16:35   #4 (permalink)

Standaard

In windows verkenner kan je geloof ik in de linkerkolom aangeven dat je een map wilt verplaatsen naar een andere lokatie, bij mij staat de map documenten ook op een andere partitie dan de windows partitie.
Oud 29-08-2007, 16:38   #5 (permalink)

Standaard

Dit kun je veranderen in windows zelf. Win. zit dan zelf de mappen over naar de door jou aangegeven locatie. Ik kan het even niet vinden, maar zelf heb ik het ook :P
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-08-2007, 16:44   #6 (permalink)

Standaard

dus ik moet gewoon windows verkenner -> rechtermuisknop op bijv. mijn documenten -> dan staat er locatia van doelmap en moet ik daar dan C: / van maken inplaats van D: /

en ook hetzelfde mijn program files?
Oud 29-08-2007, 17:46   #7 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik verander de locatie van m'n mijn documenten-map altijd met TweakUI wat je hier kunt vinden

Daar kun je meer mappen mee aanpassen overigens, maar of de programma-map daarmee ook kan weet ik ff niet

[edit]

Documentenmap wel, die andere niet:

Oud 29-08-2007, 19:34   #8 (permalink)

Standaard

In windows zelf het volgende doen:
Start => deze computer => D: schijf => documents en settings => Naam van de map waarin je werkt bijv PsychoBram of all users => ziehier de map mijn documenten => 1 keer klikken en in de linkerkollom verschijnt "deze map verplaatsen" => deze aanklikken => in het opkomende venster de partitie selecteren die je wilt en windows verplaatst alles naar die partitie.
Tevens worden zo in je startmenu alle koppelingen naar je map mijn documenten, mijn muziek etc ook gelijk aangepast.
succses
Oud 29-08-2007, 22:01   #9 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Zelfs je Program Files-map is in principe te verplaatsen, echter is het heel erg lastig om dat bij een geïnstalleerd systeem voor elkaar te krijgen. Mocht je het willen proberen (het risico dat het fout gaat is redelijk groot) dan moet je D:\Program Files kopiëren naar partitie C. Vervolgens ga je in de registereditor alles wat verwijst naar D:\Program Files wijzigen in C:\Program Files.
Snelkoppelingen die verwijzen naar D:\Program Files worden echter niet veranderd en als je een registersetting vergeet (of als de locatie niet als D:\Program Files opgeslagen staat) dan heb je kans dat je Windows niet meer kan booten. Overigens is mijn ervaring dat je met Windows XP genoeg hebt aan 10GB als je alleen Office en Photoshop installeert bijvoorbeeld. Games en downloadspul dan op je andere partitie bewaren.
Oud 30-08-2007, 15:10   #10 (permalink)

Standaard

ik was zoiezo vanplan om office en photoshop op D te zetten, en dan te proberen om Mijn documtenten naar C te zetten *dit lukt wel door jullie uitleg, BEDANKT *
en dan maak ik naast mijn documenten ook een program files op C aan waar ik dan spellen ect. opzet
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beginners Hulp Nodig achmed1 Casemod Junkies 5 16-02-2007 17:05
Wat hulp nodig ShanXi Cooling & OC Junkies 14 28-05-2006 17:57
BAT bestand hulp nodig eXistenZ Software Junkies 12 7-06-2004 22:18
ik heb hulp nodig Fexion Hardware Junkies 18 25-01-2004 20:18
Ik heb jullie hulp nodig :( Phant0m Area 1337 20 31-05-2003 09:23

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.