| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Dit topic is afgesplitst van het topic max ram op vista, vandaar dat het begin wat vreemd is. Demoniac Om hier nog even op terug te komen. Wat dacht je van een game installeren op je RAM, zodat alles gewoon ubersnel laad? Is al eens gedaan en geeft een giga boost aan de laadtijden ervan. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Hoe flik je dat nou weer?
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| wow , dat lijkt me idd rete snel! Heb je hier mss meer info over ?
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik zal het eens opzoeken, weet niet meer zeker waar ik het heb gelezen. Het komt erop neer dat je van een stukje RAM (Random Acces Memory, dat zegt al heel veel) een stukje hardeschijf maakt. Alles op je RAM is snel 'bereikbaar' en kan dus snel worden geladen. Als je dus op dat stukje hardeschijf een spel installeert, inc. mappen. Laad hij die erg snel, omdat er niks meer verplaats hoeft te worden. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Laten we hier over verder gaan in een apart topic. Dit is gewoon kapen. :P We weten niet of de TS het hier voor doet.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het is zeker mogelijk om je RAM-geheugen als harddisk te gebruiken Een tijdje terug heb ik zitten spelen met RamDisk Plus. De resultaten die ik hiermee gehaald heb zijn erg goed te noemen, ik heb een harddisk-benchmark op mijn RAM-disk losgelaten en haalde daarmee transfer-snelheden tot 900MB/s (een snelle harddisk doet 80MB/s maximaal) en toegangstijden die zo laag waren dat het programma ze niet eens kon meten! (normale harddisks zitten daarbij rond de 12ms)Dit programma bood ook de mogelijkheid om de data op de RAM-disk bij het afsluiten van het systeem weg te schrijven naar een bestand op de harddisk, zodat het bij het opstarten van het systeem weer geladen kon worden. Het nadeel is wel dat als je systeem ineens vastloopt, je de inhoud van je RAM-disk wel kwijt bent. Maar als je er een spel op installeert en een kopie op je harddisk zet, of het gebruikt als temp-folder voor videobewerking, dan is het ideaal. Het progje kost 50 dollar (de standaard-versie zelfs maar 35 dollar) wat best goedkoop is vergeleken met de prestatiewinst die dit kan bieden. Goede freeware-alternatieven ben ik helaas nog niet tegen gekomen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik ben benieuwd of we hier in de toekomst meer van gaan horen.
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Dit proggie bedoelde ik dus ook :P | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| volgens mij heb ik hier laatst een artikel over gelezen in het tijdschrift hardware.info. Daarin werd een 5.25" bay tray beschreven waarin een tich aantal Ram sloten zaten, en een aparte accu, voor als de stroom uit viel.. Net als hierboven word gezegd waren de laad en schrijf tijden extreem goed, maar het ding is ook ontzettend duur en niet voor huis tuin en keuken gebruik.. Zal eens kijken of ik het stukje nog ergens kan vinden. edit: gevonden |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Harddisk enclosures | Wava | Hardware Junkies | 6 | 28-10-2007 14:33 |
| [VR]Harddisk | Backsmash92 | Recycle Junkies (V&A) | 4 | 11-08-2007 09:42 |
| Externe Harddisk | Trucker | Hardware Junkies | 5 | 20-09-2005 17:48 |
| Harddisk boothen | volleyballer13 | Hardware Junkies | 24 | 17-05-2005 13:17 |
| Wil je ook je harddisk modden? | Daffy_Duck | Casemod Junkies | 8 | 20-01-2003 17:39 |