| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006
| hoi, ik heb nu een nieuwe pc maar ik heb er nog geen besturingsysteem voor. omdat ik veel met webdesign enzo bezig ben hebben ze me aangeraden macintosh te kopen maar kan ik dit gwn op mijn pc instaleren. kwestie om het zeker te weten. alvast bedankt Geoffrey |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Het kan wel maar is lastig. En waarom zou je een apple nodig hebben voor webdsign, de dagen dat apple daarvoor beter was is al lang voorbij.
__________________ Ga is lekker dood ofzo ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Om te beginnen ondersteunt alleen de nieuwste versie ook Intel processors, maar nog steeds geen AMD's. Als dat zo was had ik al lang OS X..
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Citaat:
Verder is het waar wat DeKemp zegt, het is tegenwoordig veel minder dat een apple beter is voor webdesign. De meeste software wat daar voor "nodig" is, is er gewoon voor de pc. Omdat de apple hardware tegenwoordig vrij weinig verschilt van een gewone pc is het verschil weg. Daarnaast zou je een keer een apple winkel in kunnen stappen om te vragen of dit mogelijk is. @mr. Stijntje: Kijk hier maar eens: http://www.osx86project.org/ Ik heb osX al een tijdje op mijn amd computer gehad draaien. Ik heb hem er enkel en alleen afgegooid omdat het netwerk gebeuren nogal instabiel was toendertijd.
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006
| ik heb een beetje opgezocht. Mac Os X leopard komt in Oktober uit, kan ik beter nu eventjes nog een windows xp instaleren en wanneer leopard uitkomt die dan kopen :P . Ik heb ook gelezen dat je via leopard op een mac computer windows kunt draaien dus zal het omgekeerd ook wel lukker zeker .grtz geoffrey |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Buiten het feit dat er misschien geen osX drivers zijn voor jouw hardware, is er volgens mij niets meer wat tegenwoordig apple hardware afhankelijk is. Toch KAN het zijn dat osX simpelweg niet geinstalleerd wil worden op jouw pc.
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
De uitspraak dat je voor webdesign een Apple nodig zou hebben is ook grote onzin, heel lang geleden draaiden grafische programma's voor foto- en filmbewerking beter op Apple-systemen, wat voornamelijk te maken had met de andere processor-architectuur. Nu Apple ook is overgestapt op x86-processoren, is dit voordeel ook verdwenen. Verder is vrijwel elk fatsoenlijk designpakket zowel voor MacOS als Windows te krijgen.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je moet gewoon ff zoeken voor een goed webdesign progje voor op windows. Ik kan me voorstellen dat onder windows veel gemakkelijker een site in mekaar geknutseld kan worden dan onder OSX.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
De meeste "grote" pakketten zijn gewoon beschikbaar onder windows, de enkele die dat niet zijn, zijn gauw genoeg vervangers voor.
__________________ Heul nie! | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Website in elkaar zetten als in programmeren of designen? Ik heb eventjes op een Mac gewerkt en ik vind het persoonlijk een drama. Mac heeft geen voordeel boven Windows vind ik qua designen, dat is allang voorbij net zoals DeKemp zegt. Veel mensen die Mac hebben geilen op het uiterlijk van de MacOSX maar weten niet dat ze een krachtige commandline hebben, maar dat ter zijde. Je kunt natuurlijk ook gratis OS-en proberen zoals Linux maar ja of je dat wilt is een tweede en als je wilt designen is The Gimp niet makkelijk onder de knie te krijgen vind ik. |
| | |