Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-08-2007, 19:44   #1 (permalink)

Standaard mac OS X vs. Pc

hoi, ik heb nu een nieuwe pc maar ik heb er nog geen besturingsysteem voor. omdat ik veel met webdesign enzo bezig ben hebben ze me aangeraden macintosh te kopen maar kan ik dit gwn op mijn pc instaleren. kwestie om het zeker te weten.

alvast bedankt Geoffrey
goofy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-08-2007, 20:43   #2 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Het kan wel maar is lastig. En waarom zou je een apple nodig hebben voor webdsign, de dagen dat apple daarvoor beter was is al lang voorbij.
Oud 22-08-2007, 21:09   #3 (permalink)

Standaard

hoezo kan het moeilijk worden? instaleerd mac os x niet gwn zoals windows of linux?

grtz
Oud 22-08-2007, 21:26   #4 (permalink)

Standaard

Om te beginnen ondersteunt alleen de nieuwste versie ook Intel processors, maar nog steeds geen AMD's. Als dat zo was had ik al lang OS X..
Oud 22-08-2007, 21:31   #5 (permalink)

Standaard

ja, ik ben van plan om het nieuwste mac besturingssysteem te kopen en als cpu heb ik een Intel Core 2 Quad Q6600. zou het hiermee lukken? Want ik wil wel liefst 100% zeker zijn :P

grtz
Oud 23-08-2007, 12:11   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Hardwarevereisten

Voor Mac OS X versie 10.4 Tiger is een Macintosh vereist met:

* Een PowerPC G5-, G4- of G3-processor
* Ingebouwde FireWire-ondersteuning
* Dvd-eenheid vereist voor installatie
* Minimaal 256 MB fysiek RAM-geheugen
Ik ben bang dat je of op leopard moet gaan wachten, of op zoek moet gaan naar een gecrackte versie. Tegenwoordig zit er in een mac ook een intel processor, dus eigenlijk zou het moeten kunnen.

Verder is het waar wat DeKemp zegt, het is tegenwoordig veel minder dat een apple beter is voor webdesign. De meeste software wat daar voor "nodig" is, is er gewoon voor de pc. Omdat de apple hardware tegenwoordig vrij weinig verschilt van een gewone pc is het verschil weg.

Daarnaast zou je een keer een apple winkel in kunnen stappen om te vragen of dit mogelijk is.

@mr. Stijntje:
Kijk hier maar eens: http://www.osx86project.org/

Ik heb osX al een tijdje op mijn amd computer gehad draaien. Ik heb hem er enkel en alleen afgegooid omdat het netwerk gebeuren nogal instabiel was toendertijd.
Oud 23-08-2007, 19:45   #7 (permalink)

Standaard

Tiger is toch het nieuwste besturingssysteem van mac niet? want dit kan ik gwn bestellen van de site van apple.
Oud 23-08-2007, 20:03   #8 (permalink)

Standaard

Dit is op dit moment het nieuwste ja, maar Leopard komt er binnenkort aan.
Oud 23-08-2007, 20:07   #9 (permalink)

Standaard

ik heb een beetje opgezocht. Mac Os X leopard komt in Oktober uit, kan ik beter nu eventjes nog een windows xp instaleren en wanneer leopard uitkomt die dan kopen :P . Ik heb ook gelezen dat je via leopard op een mac computer windows kunt draaien dus zal het omgekeerd ook wel lukker zeker .

grtz geoffrey
Oud 23-08-2007, 20:09   #10 (permalink)

Standaard

Buiten het feit dat er misschien geen osX drivers zijn voor jouw hardware, is er volgens mij niets meer wat tegenwoordig apple hardware afhankelijk is.

Toch KAN het zijn dat osX simpelweg niet geinstalleerd wil worden op jouw pc.
Oud 23-08-2007, 20:20   #11 (permalink)

Standaard

hmm, als leopard uitkomt zal ik eens veel informatie vragen in de applewinkel zelf.
Oud 24-08-2007, 09:53   #12 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofy
hmm, als leopard uitkomt zal ik eens veel informatie vragen in de applewinkel zelf.
Die zullen je er niet mee helpen. Hoewel Apple tegenwoordig Intel-cpu's gebruikt en Windows inderdaad op een Mac te installeren is, is OSX nog steeds alleen bedoeld voor Mac-systemen. Het is niet toegestaan om via hack- en tweakwerk MacOSX op een gewone PC te installeren. Het zou dus zonde zijn om geld uit te geven aan een licentie die op de door jou gebruikte manier niet geldig is.
De uitspraak dat je voor webdesign een Apple nodig zou hebben is ook grote onzin, heel lang geleden draaiden grafische programma's voor foto- en filmbewerking beter op Apple-systemen, wat voornamelijk te maken had met de andere processor-architectuur. Nu Apple ook is overgestapt op x86-processoren, is dit voordeel ook verdwenen. Verder is vrijwel elk fatsoenlijk designpakket zowel voor MacOS als Windows te krijgen.
Oud 24-08-2007, 17:07   #13 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Je moet gewoon ff zoeken voor een goed webdesign progje voor op windows. Ik kan me voorstellen dat onder windows veel gemakkelijker een site in mekaar geknutseld kan worden dan onder OSX.
Oud 24-08-2007, 17:25   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Je moet gewoon ff zoeken voor een goed webdesign progje voor op windows. Ik kan me voorstellen dat onder windows veel gemakkelijker een site in mekaar geknutseld kan worden dan onder OSX.
Het is net zo makkelijk om onder os X een website in elkaar te zetten als onder windows.
De meeste "grote" pakketten zijn gewoon beschikbaar onder windows, de enkele die dat niet zijn, zijn gauw genoeg vervangers voor.
Oud 28-08-2007, 19:46   #15 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Website in elkaar zetten als in programmeren of designen?
Ik heb eventjes op een Mac gewerkt en ik vind het persoonlijk een drama.
Mac heeft geen voordeel boven Windows vind ik qua designen, dat is allang voorbij net zoals DeKemp zegt.
Veel mensen die Mac hebben geilen op het uiterlijk van de MacOSX maar weten niet dat ze een krachtige commandline hebben, maar dat ter zijde.

Je kunt natuurlijk ook gratis OS-en proberen zoals Linux maar ja of je dat wilt is een tweede en als je wilt designen is The Gimp niet makkelijk onder de knie te krijgen vind ik.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.