Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-07-2007, 00:17   #1 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard Programma vertraagd opstarten

Om mijn computer sneller te laten opstarten wil ik een aantal programma's die automatisch opstarten dit met vertraging laten doen. Dus dat ze pas 5 minuten nadat heel de computer is opgestart zichzelf gaan starten.

Ik heb hierover al gezocht op google, en kwam hiervoor wel een functie tegen bij Vista in msconfig, echter is deze functie niet terug te vinden in XP Home. Ook heb ik gezocht in de registerbestanden en Boot.ini en Win.ini. In al die dingen heb ik echter geen mogelijkheid gevonden om dit in te stellen / de opdracht te geven.

Weet iemand misschien een manier om dit voor elkaar te krijgen?
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2007, 08:36   #2 (permalink)

Standaard

Ik denk niet dat dit nut heeft. Windows start sowiso de programma's na elkaar op, dit betekent alleen dat je 5 min moet wachten op je 'opstartmoment'. Ik denk dat je het heel erg goed moet verspreiden wil je er snelheidswinst uit halen.
mr.stijntje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2007, 09:08   #3 (permalink)

Standaard

Persoonlijk denk ik dat het wel uit zal maken. Dit aangezien ik het programma nooit gelijk nodig heb, het draait eigenlijk alleen op de achtergrond. Als het mogelijk is om hem vertraagd op te starten dan kan ik gewoon aan de slag indien de rest opgestart is, en terwijl ik gewoon aan het werk ben start het andere programma op de achtergrond op.
Oud 18-07-2007, 10:19   #4 (permalink)

Standaard

Misschien kun je zelf gewoon een VBSscriptje schrijven, dat in je bootlist staat, en dus als eerste geladen wordt. En dan kun je dat scriptje de andere programma's laten openen. Het vergt wat programmeerkennis, maar het is zeker mogelijk.
mr.stijntje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-07-2007, 15:07   #5 (permalink)

Standaard

Een script zou inderdaad misschien een oplossing kunnen zijn, echter ben ik niet zo thuis in VB Scripting. Weet iemand misschien nog een andere oplossing om het vetraagd op te laten starten. Bijvoorbeeld een registersleutel met daarin een vertraging (indien dit mogelijk is).
Oud 19-07-2007, 22:33   #6 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Zorg er voor dat het gewoon niet opstart en start het pas op als jij het progje nodig heb lijkt me wat simpeler en sneller
Oud 20-07-2007, 11:54   #7 (permalink)

Standaard

Het programma zelf opstarten wil ik ook weer niet doen, dit omdat ik het dan toch vergeet. Het gaat namelijk om het programma World Community Grid, een rekenprogramma wat op de achtergrond draait. Deze staat ingesteld om als de computer idle is, de overgebleven processorkracht te gebruiken. Nu heb ik wat getest, en het blijkt dat hij bij het opstarten voor redelijk wat vertraging zorgt, blijkbaar snoept hij toch wat van de processorkracht af.

Dat is dan ook de reden waarom ik hem vertraagd op wil starten, dan heb ik hier geen last van. En zonder dat ik er verder aandacht aan hoef te besteden draait hij dan uit zichzelf na een tijdje.
Oud 20-07-2007, 19:49   #8 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Misschien is het een optie om bij taakbeheer dat progje niet op een normale prioriteit te zetten, maar op een lage. Dan start ie dat progje pas op als je geen cpu gebruikt.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PC opstarten met een sleutel Impulzer Casemod Junkies 18 18-06-2006 14:02
Vervelende pop up bij opstarten brantje Software Junkies 0 1-04-2005 13:17
Probleem met opstarten ModBo3rtje Hardware Junkies 2 23-12-2004 00:35
xp opstarten Hellion Software Junkies 5 19-04-2004 13:58
PC hangt met opstarten Dark Hardware Junkies 9 20-10-2003 16:46

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.