Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-07-2007, 02:30   #1 (permalink)

Standaard netbus

Hallo,
Ik heb gelezen over een programma genaamd netbus. Dit moet een proggie zijn waarmee je bij nietsvermoedende slagtoffers gewoon op hun scherm meekijkt. Je kunt zelfs alles zien wat ze typen , en hub cam aanzetten zonder tot zei dit merken. Na wat gelezen gehebben hierover lijkt het me wel grappig om hiermee vrienden te kloten ( egt niet meer ! ). Maar ik zie overal tot je hiermee een trojan moet verzenden oid , en tot het met virusen te maken heeft.

Heeft iemand mss meer info over dit programma , of het veilig is e.d?

Mvg. Kevin
Oud 10-07-2007, 07:06   #2 (permalink)

Standaard

Je praat hier over een variant op de welbekende KEYLOGGER...

Het verschil tussen een keylogger en dit programma is dat het realtime is.

Ondanks dat ik je meer info zou kunnen geven doe ik dit niet aangezien
het (hoe onschuldig het gebruikt kan worden dan ook) illegaal is om dit soort
programma's te gebruiken op computers van anderen.

Oftewel gebruik google OF stop met zoeken.
remcokatz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-07-2007, 10:35   #3 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Om iets dergelijks te doen, moet je inderdaad een service installeren op het doelsysteem. En als je dat doet zonder toestemming van de eigenaar, dan is dat inderdaad een soort van trojan.
Dit soort programma's zijn leuk voor scholen of bedrijven en je vrienden er mee klieren kan ook leuk zijn voor een keertje, maar kijk uit met wat je doet. Immers, als jij via internet op hun PC mee kan kijken, dan kan iemand anders dat ook en die heeft wellicht minder brave bedoelingen dan jij. Bovendien, als die vrienden van je de Windows Firewall aan hebben, dan is het waarschijnlijk niet eens mogelijk om te verbinden.
Beter hou je het bij geintjes die je uit kan halen als je bij iemand achter zijn PC zit, zoals geluidjes op willekeurige momenten in de Taakplanner zetten Of bij 2 PC's die tegenover elkaar staan, de muiskabels omwisselen.
Oud 10-07-2007, 18:04   #4 (permalink)

Standaard

Dus dit programma wordt eigelijk gebruikt voor internetbankier froude e.d. Leek me leuk maar zie er toch maar vanaf dan:P Toch bedankt mensen.

/edit. Mss een idee om een 'How-to vrienden kloten met de pc' topic te maken ?
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.