Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-06-2007, 12:31   #1 (permalink)

Standaard Wat voor linux gebruik jij?

Hallo,
Bij het Microsoft Surface topic ging het steeds meer over linux, dus dacht ik laat ik eens een topic maken over je raad het al: Linux
Wat voor linux gebruik jij en op wat voor pc? Mischien heb je wel een dual-boot met windows, vertel het allemaal

Ik zelf gebruik niet echt linux, de grote overstap is moeilijk omdat games e.d niet werken onder linux, bovendien ook voor school nodig
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-06-2007, 14:19   #2 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Op mijn vaders pc draait Fedora Core 6
Oud 16-06-2007, 20:37   #3 (permalink)

Standaard

op mijn toekomstige download bak ga ik of damn small linux zetten of puppy linux.. moet alleen nog eerst een nieuw moederbord hebben en wat meer hardeschijven..

heb op mijn game pc fedora core 6 en ubuntu gedraait, maar helaas kan je daar geen spellen mee spelen, dus toch maar weer windows ze zijn trouwens wel allebei ontzettend gebruiksvriendelijk: mooi spul!
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-06-2007, 20:55   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan
op mijn toekomstige download bak ga ik of damn small linux zetten of puppy linux.. blablablablabla........
Heb daar zelf een win. xp pro lite versie voor draait als een trein, alle onnodige dingen eruit draait op 866 mhz met 384mb geheugen......... :P
Oud 17-06-2007, 16:05   #5 (permalink)

Standaard

Ik heb zaterdag een P3'tje gekocht, alleen de bij behorende voeding was naar de kl0*te. Toevallig had ik vorige week een P4 voeding op een computer beurs gekocht, op het mobo zit een gewone ATX power connector en een AT geval? Deze zitten ook alle2 op de voeding(en) alleen ik heb alles goed aangesloten alleen hij geeft geen kick? Heb dus de P4 voeding gebruikt, maar de fan gaat ook niet draaien van de voeding. Hij doet het nog wel, laatst nog getest Iemand een idee? Btw, ik schrijf dit hele verhaal omdat hier ook linux op komt te draaien, server en download pc.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Oud 17-06-2007, 16:15   #6 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door biokipje
Ik heb zaterdag een P3'tje gekocht, alleen de bij behorende voeding was naar de kl0*te. Toevallig had ik vorige week een P4 voeding op een computer beurs gekocht, op het mobo zit een gewone ATX power connector en een AT geval? Deze zitten ook alle2 op de voeding(en) alleen ik heb alles goed aangesloten alleen hij geeft geen kick? Heb dus de P4 voeding gebruikt, maar de fan gaat ook niet draaien van de voeding. Hij doet het nog wel, laatst nog getest Iemand een idee? Btw, ik schrijf dit hele verhaal omdat hier ook linux op komt te draaien, server en download pc.
Ik denk dat je hiervoor toch beter een apart topic kan openen, het is immers een hardware-probleem. Of er nou Linux, Windows of LP van de Beatles op gaat draaien heeft daar vrij weinig mee te maken.
Oud 17-06-2007, 16:32   #7 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Of er nou Linux, Windows of LP van de Beatles op gaat draaien heeft daar vrij weinig mee te maken.
:P
Oud 17-06-2007, 18:44   #8 (permalink)

Standaard

@ Demoniac, Ik zal een apart topic openen in hardware junkies
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Oud 17-06-2007, 21:06   #9 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Heb een dualboot met XP Pro en Linux Ubuntu
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2007, 21:51   #10 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik zelf trouwens Ubuntu in VMware als alternatieve desktop en dat bevalt op zich prima. Alleen ben ik zo gewend aan Windows XP en de beschikbaarheid van allerlei dingen, dat ik meestal toch daar in blijf hangen.
Op mijn server heb ik echter al sinds 2,5 jaar FreeBSD draaien en daar wil ik nooit meer iets anders voor. Ik vind het echt een heerlijk OS en onderhuids begrijp ik het ook veel beter dan Linux. Ook ben ik bezig met FreeBSD voor gebruik in een embedded systeem. Dat werkt op zich heel aardig, alleen zijn er wat dingen die ik aan de praat moet krijgen voordat ik er iets aan heb. (geluid, mediaspeler en php)
Oud 18-06-2007, 07:50   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
vind je dat niet irritant? ik hou van een snel opstartend systeem, maar zo'n boatloader haalt alle vaart eruit. Had je trouwens Grub 2.x?
Oud 19-06-2007, 16:27   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Zelfde hier op een P3'tje. Eigenlijk alleen maar om wat te hobbyen met zo'n oud systeempje, want ik doe er niets serieus, alleen surfen en cd's branden. Die 8sec bootloader maakt voor mij daarom ook niks uit.
Oud 19-06-2007, 16:43   #13 (permalink)

Standaard

Ik wil dus linux installen op een P3 die ik heb gekocht maar hij werkt dus niet.. Iemand een idee, topic te vinden in hardware
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Oud 19-06-2007, 18:17   #14 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan
Citaat:
vind je dat niet irritant? ik hou van een snel opstartend systeem, maar zo'n boatloader haalt alle vaart eruit. Had je trouwens Grub 2.x?
Valt wel mee.

Nee ik had dat niet, dat Grub. Heb gewoon op 2 partities geinstalleerd, en werkte gewoon. Het is ook echt om er een beetje mee aan te kloten, niks serieus ermee :P
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2007, 18:25   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Valt wel mee.

Nee ik had dat niet, dat Grub. Heb gewoon op 2 partities geinstalleerd, en werkte gewoon. Het is ook echt om er een beetje mee aan te kloten, niks serieus ermee :P
ja, dat heb ik ook.. maar als je het echt een beetje wilt kunnen moet je er serieus veel tijd in stoppen. Dat is er wel jammer aan, maar ook wel weer leuk.. Als ik binnenkort een downloadbak heb dan ga ik het eens mooi uitproberen!
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wattage gebruik BooN Hardware Junkies 8 29-11-2007 00:39
Welke plugins voor firefox gebruik jij? brantje Software Junkies 15 14-02-2005 11:40
P2P software voor Linux Tommyboy Software Junkies 4 13-06-2004 20:36
Waar gebruik jij je speciale p4 aansluiting op je atx voor? Thoughtless Area 1337 22 1-07-2003 21:24
Hulp gevraagd bij gebruik optocoupler voor vervangen caseLED The Undertaker Elektronica Junkies 6 6-04-2003 23:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.