Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-06-2007, 20:06   #16 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ooit nog eens serieus iets met Linux gaan doen, zoveel game ik toch weer niet.

Draai nu alleen nog maar Windows XP, maar heb geen idee waar te beginnen
Oud 19-06-2007, 20:38   #17 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Ik wil ooit nog eens serieus iets met Linux gaan doen, zoveel game ik toch weer niet.

Dit is denk ik voor veel mensen een probleem. Ik heb nog wel wat computerbladen met linux testen voor beginners liggen e.d, ik zal wel even kijken?
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2007, 20:53   #18 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Er zijn heel veel bladen te koop met heel uitgebreide uitleg en waar de OS al bij zit op een dvd-tje. Zo heb ik met Fedora om leren gaan.
Oud 19-06-2007, 22:31   #19 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento

Ligt er net aan wat je wil.. het makkelijkst is waarschijnlijk om VMware te 'regelen', dan heb je je vertrouwde Windows XP omgeving nog steeds bij de hand wat erg handig is op het moment dat je ergens mee vastloopt. Je drukt ctrl-alt en je zit weer in een goed werkend systeem waar je even kan Googlen wat nou dat vage probleem veroorzaakt.
Welk OS/distributie je het best kan gebruiken, hangt heel erg af van de toepassing die je voor ogen hebt. Voor een server zou ik je FreeBSD aanraden (dat installeert echt zo ontzettend simpel, binnen een half uur heb je een kaal systeem aan het internet hangen en een uur later staat er Apache, PHP en MySQL op dankzij een super handig package-systeem) of als je per sé Linux wil gebruiken, dan Debian. (apt-get werkt ook perfect) Als je echter met een Linux-desktop aan de gang wil dan zeg ik, ga voor Ubuntu. Het is misschien wat overhyped het afgelopen jaar, maar het werkt echt heel simpel allemaal en het is erg compleet.
Oud 26-06-2007, 01:06   #20 (permalink)

Standaard

ik raad vmware echt af, als je geen sterke pc hebt loopt dit echt fallikant af. Als het maar als test is is vmware best wel OK, maar als je echt wilt gaan werken met een linux distributie zorg je best voor een extra partitie (nooit je harde schijf herpartitioneren als daar al data op staat, loopt ook meestal fout!) en installeer je daar een linux distributie naar keuze.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wattage gebruik BooN Hardware Junkies 8 29-11-2007 00:39
Welke plugins voor firefox gebruik jij? brantje Software Junkies 15 14-02-2005 11:40
P2P software voor Linux Tommyboy Software Junkies 4 13-06-2004 20:36
Waar gebruik jij je speciale p4 aansluiting op je atx voor? Thoughtless Area 1337 22 1-07-2003 21:24
Hulp gevraagd bij gebruik optocoupler voor vervangen caseLED The Undertaker Elektronica Junkies 6 6-04-2003 23:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.