| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 februari 2007
| Windows Vista en ervaringen Hallo ik dacht even om een topic te openen ivm windows vista. Waar iedereen die vista al een tijdje gebruikt zijn + punten en - punten kan opsommen . Ikzelf heb Windows vista home basic Waar ik geen erg goede ervaring mee heb . Bv. als ik drivers wil instaleren van "oudere randapparatuur" krijg ik problemen . Dan ga ik even naar de site van de fabrikant om te kijken of er nieuwe drivers zijn die compatibel zijn met vista zonder enig succes .Ik vind vista mooi voor het oog gebruiks vriendelijk, veel handige tools die het veel gemakelijker maken om mee te werken, te configuren naar u eigen zin. Maar daar blijft het ook voor mij. Veel van de games die ik speel willen niet werken. Het enige dat ik nu nog kan draaien is bf2 Ik weet niet of dit topic al is geweest maar in het geval van . sorry voor mijn onoplettendheid. smokerpolo |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Draai ook vista hier.. Tot nu toe nog geen problemen met software.. Moest alleen me Creative 5.1 live installe met andere drivers... Hierna werkt alleen de gameport niet(boeiend)
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik ben ook aan het overwegen om hem te installen, dit omdat mijn systeem niet bepaald stabiel is. Als ik dan toch alles opnieuw moet installen kan k natuurlijk direct vista eens proberen. Als het zonder problemen draaide liet ik het lopen, maar nu weet ik het nog niet... XP VS Vista Ultimate *-)
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 februari 2006 Locatie: Deventer
| Om heeeeeeeeeel kort te zijn ! Pluspunten: - DirectX10 (Wat nu nog compleet nutteloos is). Minpunten: - Te veel om hier op te noemen. Kortom, voor mij voorlopig geen Vista. Windows XP SP2 in combinatie met Office 2007 Enterprise werkt uitstekend. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Plus punten: - Heeft een goede look - Driver updates ingebakken in Windows Update - DirectX10 (Waar je nu nog geen hol aan hebt) Min punten: - Systeem eisen - Tijdens gamen slokt de OS alles resources op, zodat je FPS lag krijgt bij het gamen.(bij mij iig) - Nog wat kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar die zijn zo verholpen :P
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Ikzelf ben in bezit van Windows Vista Ultimate. 't Ziet er prima uit, kan niet anders zeggen. Maar - en nu komt ie - het is een van de meest onstabiele OS die ik ooit heb gebruikt! En inderdaad, je hebt een flinke FPS drop in games, dat maakt niet uit als je goede hardware hebt, maar als je wat mindere hebt en op XP net goed draait. Kan dit in Vista zo'n 10 - 30% in FPS schelen. Qua drivers heb ik (gelukkig) nog geen problemen gehad. nVidia leverde hun Vista drivers netjes op tijd, maar die van ATi waren nog niet helemaal klaar, dus die waren op hun beurt weer onstbiel. Ik wil niet voledig negatief over Vista zijn; want het ziet er geweldig uit. En de tools die erin zitten zijn handig, niet hinderlijk of irritant. Ook het Media Center werkt goed.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Gamen doe ik gelukkig al niet! :P Als ik dat zo lees hier allemaal heb ik nog sterk m'n twijfels erover *-)
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| pluspunten - ziet er goed uit minpunten - system resources die Vista gebruikt zijn achterlijk (wtf, 500 mb gheugen bij idle gebruik?) - Niet alles software was compatible maar ik krijg veel meldingen dat dit waarschijnlijk is maar werkt het wel goed. - het werken in systeem mappen, drie keer op ok drukken om een map aan te maken en te hernoemen ![]()
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Zie dat mensen veel klagen over vista die veel geheugen zuipt dit lijkt zo.. vista gaat toaal anders om met geheugen gebruik.. Hij laad de programmma's die je veel gebruik alvast in.. @GBCheater Dat van die mappen en 3 keer ok drukken kan je uit zetten ![]()
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Zijn er nog junks die problemen hebben dat bepaalde programma's niet (goed) draaien onder Vista? Zo ja, welke?
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Hoe zit het met de boottijden van dat grapje? Heb je het gevoel dat het sneller gaat iedere keer als je opnieuw opstart? Schijnt toch iets met het geheugen te maken te hebben? Iemand toevallig al de partition manager al gebruikt? Dat lijkt me wel rete handig, iets met gekloot en Partition Magic geloof ik ![]()
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 juli 2006
| ik heb windows vista ultimate x64 + Looks Sommige functies DX10 - Njah nu niet eh - Geheugen??? 800mb's Idle??!? (geen zever) Gamen wordt slomer door dit Vele programma niet compactible nu opstarttijden vallen nog best mee..Alhoewel voor een nieuwe Vista niet echt supersnel ![]() |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 februari 2007
| Citaat:
Het boeltje start heel snel op bij mij. In vergelijking met win xp is er toch een groot verschil ![]() | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Hij gaat in slaapstand volgens mij, dan slaat hij alle gegevens op in het geheugen, windows zelf start niet opnieuw op... @Tress, Ja, dat weet ik maar dan is de beveiliging weg @R@mon - Photoshop Cs2 (is een omweg voor om hem wel te laten werken) - Nero 6.6.0.6 (hij zegt dat hij niet gaat werken, maar hij doet het wel)
__________________ Heul nie! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows VIsta en ATI | PsychoBram | Software Junkies | 5 | 14-11-2007 23:49 |
| Windows Vista Sidebar Metertje | PsychoBram | Software Junkies | 13 | 7-10-2007 12:10 |
| Mappen aanmaken in Windows Vista | Buffalo | Software Junkies | 8 | 16-09-2007 09:29 |
| Windows Vista Beta | Djeet'n | Software Junkies | 38 | 29-10-2006 21:24 |
| Windows Vista, ben je er klaar voor? | brinkdinges | News & Review Junkies | 19 | 27-05-2006 12:54 |