Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-07-2007, 11:46   #61 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimmeld
Okj ik heb mijn eerste slechte ervaring met vista zojuist ondervonden: Geluid.

Eerst was ik er nog niet mee bezig maar ik heb namelijk op de line-in een extra paar boxen staan. Bij XP kon je die zo omgooien in de instellingen voor geluid dat dat achter je is en de line-out boxen voor je staan. In vista kun je dit instellen (als je audio driver eenmaal "fatsoenlijk" werkt) maar dit heeft dus helemaal geen effect. Dan is er de optie "Speaker Fill" om het probleem op te lossen die bij lagere bitrate muziek kijhard het geluid vernaggeld en echo effecten hebben geen zin. Ook werkt echo en dan het type "none" niet meer (wat bij xp mooie omweg was vaak). Normaal kon je in windows media player ook alles fatsoenlijk instellen in xp (zelfs WMP versie 11) maar nu dus niet meer (bij devices en dan speakers).

Daarnaast is de microfoon ingang aansturing helemaal bagger, als je wat anders dan een microfoon gebruikt. Laat ik nou een mengpaneel aangesloten hebben waar ik alles mooi mee af kon mixen, wat nu constant opgefokt klinkt alsof het signaal volume verhoogd is zonder fatsoenlijke versterking terwijl dat dus niet zo is (constante decibeldoorvoer van -15 hoort ultiem te werken normaal). Dit zit hem niet in de instellingen want ik heb er jaren ervaring mee en ik ben er nu al weken mee aan de gang.

Ik heb een winfast moederbord wat normaal onder leadtek valt maar deze wordt daarintegen door foxconn alleen ondersteunt. Ik heb met maar 1 driver geluid gekregen dus dit is geen optie om wat mee te proberen.

Mijn oplossing: het leren maken van drivers >_< nog geen oplossing dus.
Geen probleem van Vista dus, maar een luie hardwarefabrikant Zoek even uit welke geluidschip er gebruikt is (grote kans dat het een Realtek is) en download de drivers bij de fabrikant van die chip.
Oud 17-07-2007, 18:35   #62 (permalink)

Standaard

al nagezocht: Via geintegreerde audio controller. Kan geen betere driver van vinden dan die ik nu heb.

En dat het probleem niet van vista af komt maakt niks uit want dit is toch een ervaring met vista en microsoft gaat dus echt geen drivers maken voor hardware anders dan plug & play dingen :P
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-07-2007, 23:24   #63 (permalink)

Standaard

iemand enig idee hoe ik vista terug uninstall?
xp eropzetten gaat niet, geblokkerd, 2003 erop idem dito...
Oud 19-07-2007, 23:50   #64 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommexx
iemand enig idee hoe ik vista terug uninstall?
xp eropzetten gaat niet, geblokkerd, 2003 erop idem dito...
Format: C?

Dat werkt eigenlijk altijd wel
Oud 26-07-2007, 19:29   #65 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Voor degene die atitool niet aan de praat hebben gekregen ik heb dat wel zonder problemen geinstaleerd, versie 0.26

Edit: laat maar het werkt voor geen meter na 18 seconde loopt vista vast....leuk geprobeert :/ :P Wat is een goed alternatief?
Oud 27-07-2007, 11:03   #66 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimmeld
al nagezocht: Via geintegreerde audio controller. Kan geen betere driver van vinden dan die ik nu heb.

En dat het probleem niet van vista af komt maakt niks uit want dit is toch een ervaring met vista en microsoft gaat dus echt geen drivers maken voor hardware anders dan plug & play dingen :P
Geďntegreerde audiocontrollers zijn ook Plug & Play En mijns inziens is het niet de taak van Microsoft maar van de hardwarefabrikant om die driver te schrijven. Het is hun hardware, zij weten hoe het werkt, dus kunnen zij er een driver voor schrijven.
Oud 27-07-2007, 13:57   #67 (permalink)

Standaard

okj schuld van hardwarefabrikant of niet ik ervaar het wel in vista hahaha
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-08-2007, 02:33   #68 (permalink)

Standaard

Na aardig wantrouwend te zijn over Vista ben ik toch maar overgestapt.
Via slim.nl heb ik realtief goedkoop Vista ultimate gekocht.

Het upgraden vanaf Windows XP verliep soepel en nadat de instalatie klaar was heb ik een aantal keren wow geroepen, Vista ziet er grafisch stukken beter uit als XP.
Voor het grafische geweld zijn wel wat meer resources nodig maar ik heb niet gemerkt dat het langzamer is als xp bij normaal gebruik (surfen, video kijken, muziek luisteren en gamen).

Jammer genoeg had ik nog wel wat problemen met drivers, voor mijn geluidskaat een terratec ewx 24/96 waren alleen beta drivers te krijgen die ik eerst niet goed geinstaleerd kreeg (heb onder andere een bsod gehad en soms pas weer geluid na een reboot).

Pro's
-Grafisch beter als XP.
-Volume per applicatie regelbaar.
-Booten vanaf een S-ATA raid array werkt perfect (had ik problemen mee in XP)
-Veel drivers worden tijdens de installatie automatisch geinstalleerd.
-Beveiliging is imho beter, er word duidelijk gevraagd of bepaalde dingen uitgevoerd mogen worden.

Con's
- Drivers werken nog niet allemaal goed.
- SLI werkt nog niet goed.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-08-2007, 10:21   #69 (permalink)

Standaard

Wat is het probleem met SLI dan? Ik heb sinds kort mijn tweede videokaart er ook weer in en bij mij lijkt het probleemloos te werken.
Oud 18-08-2007, 15:30   #70 (permalink)

Standaard

Apparatbeheer geeft aan dat de tweede kaart onvoldoende vrij bronnen heeft.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-08-2007, 21:23   #71 (permalink)

Tomcatt's schermafbeelding

Standaard

hallo,

Ik heb een vraagje en ik weet niet waar ik ze moet stellen...
Als ik Vista heb, en ik wil Xp installeren (wat lukt) kan ik dan nadien terug vista verkrijgen via een systeemherstel ?

het is misschien een dom vraagje maar ik wil iemand verderhelpen en weet het antwoord zelf niet echt.
Alvast bedankt
Oud 21-08-2007, 22:00   #72 (permalink)

Standaard

Nope, gaat niet. Een nieuw OS is helaas niet zo simpel dat het met een 'systeemherstelletje' teruggezet kan worden.
1 - Alle benodigde bestanden zijn weg
2 - Bij de installatie van een nieuw OS wordt geen herstelpunt aangemaakt.
Oud 22-08-2007, 17:55   #73 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Een herstelpunt is OS afhankelijk. Zodra je er een anders OS opzet wordt idd (zoals mr.stijntje al aangeeft) de vorige OS verwijderd, of in ieder geval de opstartbestanden.
Oud 22-08-2007, 18:03   #74 (permalink)

Standaard

Je kan toch ook gewoon XP en Vista dualboot eropzetten. Moet je wel naderhand als je weer naar 1 os terug wilt ff de bootmanager goed verwijderen.
Jordje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-08-2007, 09:40   #75 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jordje
Je kan toch ook gewoon XP en Vista dualboot eropzetten. Moet je wel naderhand als je weer naar 1 os terug wilt ff de bootmanager goed verwijderen.
Klopt, maar de vraag was specifiek of het mogelijk is met een herstelpunt en da's niet het geval
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows VIsta en ATI PsychoBram Software Junkies 5 15-11-2007 00:49
Windows Vista Sidebar Metertje PsychoBram Software Junkies 13 7-10-2007 13:10
Mappen aanmaken in Windows Vista Buffalo Software Junkies 8 16-09-2007 10:29
Windows Vista Beta Djeet'n Software Junkies 38 29-10-2006 22:24
Windows Vista, ben je er klaar voor? brinkdinges News & Review Junkies 19 27-05-2006 13:54

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.