| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het voordeel van een 64-bits OS is dat je 2 keer zo grote variabelen kan gebruiken en dus grotere berekeningen in 1 keer kan doen ipv deze op te delen. Daarnaast houdt dit ook in dat je meer geheugen kan gebruiken (bij meer dan 4 GB geheugen is het geheugenadres te groot voor de variabelen op een 32-bits systeem) en aangezien ik van plan ben om op termijn meer dan 4 GB te gaan gebruiken (toverwoord: RAM-disk) en ik vermoed dat de ondersteuning voor Vista 64-bits veel beter zal worden dan voor XP 64-bits, heb ik er voor gekozen om deze versie te installeren.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik weet ook niet exact wat het 64 bit gebeuren in houdt...maar ik lees vaak dat je het niet merkt met huis/tuin/keuken apllicaties? Klopt dit enigzins of? Het schijnt geloof wel niet altijd even makkelijk te zijn om de juiste drivers te vinden voor Vista 64 bit...
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Klopt, de meeste eenvoudige applicaties hebben er weinig baat bij, het grootste voordeel haal je op servers en zware werkstations. Desalniettemin kán het op desktop-systemen ook voordelen hebben, het probleem is echter dat softwarebouwers op het moment vaak nogal laks zijn betreft het releasen van 64-bits applicaties. (wat vaak niet veel meer inhoudt dan wat kleine aanpassingen in de code en het gebruiken van een andere compiler) Gelukkig is het prima mogelijk om 32-bits applicaties te gebruiken, de processor heeft immers ook nog de normale x86-instructies aan boord. Drivers kan inderdaad ook een issue zijn, ik heb dan ook van tevoren uitgezocht of voor al mijn hardware wel 64-bits Vista-drivers beschikbaar zijn en dat bleek het geval.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Mmmm... Heb zelf beide versies tot mijn beschikking ![]() Ik zal dan maar eerst eens even loeren of ik juiste drivers kan vinden. Als die er zijn heb ik in feite alleen maar voordelen tegenover een 32 bit systeem, ook al zijn die voor mij dan misschien niet allemaal weggelegd aangezien het geen server/zwaar workstation is. De applicaties moeten net zo geod, of indien het voor 64 bit geschikt is beter draaien. Verlies zal ik er niet onder leiden, tòch? Klein minpuntje, Vista 64 bit wordt niet uitgebracht in het Nederlands. Althans..dat las ik ergens?
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Ik heb Vista er inmiddels voor de tweede keer afgegooid. Wat een takke OS zeg.. Maar als er voor windows geen verschil is tussen 64 bits en 32 bits qua software, waarom is die er dan wel bij debian/ubuntu? Ik wou de flashplayer installeren, maar hij gaf aan dat hij voor de 64 bits versie niet geschikt was. Maar goed, om terug te komen op Vista, ik vraag me af wat er allemaal gebeurde onder Vista, de schijf bleef ratelen, ook al deed ik niets. Overigens had ik te veel applicaties die Vista niet ondersteunde, das een minpunt van de makers van die programma's, maar toch is dit een reden voor mij om Vista er af te gooien.
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| ik draai nu vista en xp :P multiboot hehe ik begin nu vista eigenlijk bijjna meer dan xp te draaien, t went vanzelf vind ik. Ik draai hier nu ultimate dus ik mag alles ook meemaken :P. score van 5.0 (me 4200 X2 amd cpu). Ik zeg: Mwoah, te doen Hier en daar beetje traag met msn en ander klein prut maargoed dat komt wel los. (1 gig ram 800 mhz) |
| | |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
Geen idee R@mon, ik gebruik de Engelse versie :P Bij Vista Ultimate zou je de 32-bits én 64-bits DVD moeten krijgen (bij de andere versies kan je 64-bits bestellen bij MS maar alleen met creditcard ) dus het lijkt me dat die ook in het Nederlands te krijgen is?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #38 (permalink) |
| ZIe zojuist dat mijn Vista 64 Bit ook gewoon Nederlands is ![]() Mmm..ik meende dat ik het ergens las, of ik ben in de war met een andere OS? Maar goed. Ik heb even gekeken naar mijn pc, momenteel draai ik 32 bit XP. De benodigde drivers voor 64 bit Vista zijn beschikbaar. Dan doe ik er goed aan om te gaan voor de 64 bit variant, ik zou er dan geen prestatie verlies onder mogen lijden, eerder winst? Tòch?
| | |
| | #39 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Wil niet veel zeggen, maar waarom zou je een 32 bits versie op een 64bits cpu gaan draaien??? Dan is het toch beter om 64 bits te draaien? Gewoon omdat anders je cpu 2 dezelfde berekeningen tegelijk uitvoert....En dus de helft van de cpu gebruikt zeg maar....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #40 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Citaat:
Het verschil tussen 32 en 64 bit is de grootte van de berekeningen, ipv een berekening van 32 bit word er een berekening van 64 bit gedaan. een quote van deze pagina: http://www.softwaretipsandtricks.com...bit-processors Citaat:
__________________ Heul nie! | ||
| | |
| | #42 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 december 2005 Locatie: Eksel (BE)
| vanmiddag geinstalled, 4 uur later drivers installed... waarom? systeem verbuikt alle cpu en heeft dus moeite met de rest... Noujah... zullen we eens beginnen over alle minpunten? want over pluspunten heb ik niets te zeggen, want... DIE ZIJN ER NIET?! Mijn pc stelt voor: AMD Athlon 64 3200+ DFI Lanparty mobo nF4 Ultra-D Ati Radeon X850XT 1,5Gb ram HDD genoeg Min: cpuverbuik... fulltime 100% dan wmp11: valt niet te downgraden terug naar 10, mp3 werkt er niet goed mee, ben zowiezo gewend dat als ik mijn lijst op album sorteer dat de nummers ook op 1,2,3, enz... staan, dit dus ook niet, op artiest. dus dat zijn leuke cd's die je dan luisterd... en als ik dan gwoon wil luisteren naar wadanook heb ik na 5 minuten ruis, gekraak, @#%@WQ$%#-dingen tussen mijn muziek. Had ik vroeger met XP en wmp10 nooit last van... dan komen we bij directx10: waarom? nutteloos? drivers voor vga mobo etc... cd's werken niet, half uur zoeken per driver omdat ik weer 'speciale vista' drivers moet hebben. tot zover na 1 avond vista....
__________________ Casemodding isn't a crime, It's an Art |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Iedereen loopt te zeuren over 64 bits die nog niet optimaal gebruikt worden, maar ik zit bijvoorbeeld meer op multicore ondersteuning te wachten waardoor je echt kan gaan multitasken, zit dit nou wel of niet in vista ?. Jammer dat M$ niet een echte concurrent heeft, misschien zou er dan echt het uiterste uit de hardware gehaald worden. Problemen met speciale vista drivers vind ik niet zo raar omdat het een nieuw OS is, imho is het dan een probleem van de hardware fabrikanten. Het duurt altijd even voordat er fatsoenlijke drivers zijn voor een nieuwe OS. |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik heb een Dualboot met Vista en XP Pro, beide 32bits. Op Vista heb ik dus echt geen last van een CPU die continue stressed is ofzo... Moet je nagaan, mijn systeem: AMD Athlon 3000+ ATI Radeon 9800 Pro 1 Gb RAM Ik bedoel, dit is ding is 5 jaar oud ong. En het trekt Vista echt wel... Drivers hebben tot nu toe nog geen probleem gegeven, en software vinden zoals virusscanners en spyware scanners is ook niet te moeilijk. DX10, tja... Valt weinig over te zeggen, je hebt er nu gewoon nog niet zo heel veel voordeel van, maar ik verwacht over een kleine 3 a 4 maanden dat de eerste productie foutjes van nVidia en ATI worden rechtgezet. Want ik geloof bij lange na niet dat alles nu meteen helemaal goed zit enzo. |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Ik was laats naar de lanparty van school geweest en er was een gast die zei tot die microsoft certificaat had en dat die een server op had staan waarmee hij zelf vista kon legaliseren , dus echt legaal! Heel raar allemaal , want hij deed gwn vista downloaden en dan met zijn ding het activeren en was het legaal. Ik weet niet meer precies hoe het hete , is al tijdje terug.
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows VIsta en ATI | PsychoBram | Software Junkies | 5 | 15-11-2007 00:49 |
| Windows Vista Sidebar Metertje | PsychoBram | Software Junkies | 13 | 7-10-2007 13:10 |
| Mappen aanmaken in Windows Vista | Buffalo | Software Junkies | 8 | 16-09-2007 10:29 |
| Windows Vista Beta | Djeet'n | Software Junkies | 38 | 29-10-2006 22:24 |
| Windows Vista, ben je er klaar voor? | brinkdinges | News & Review Junkies | 19 | 27-05-2006 13:54 |