| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006
| hoi, ik vroeg mij af wat opdrachtprompt eigenlijk is en wat je er allemaal mee kunt doen . Ik vroeg mij dit gwn af. Ik weet wel dat je hiermee het IP-adres van je computer kunt aflezen maar wat kan je er nog zoal mee doen?grtz |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik weet niet hoe oud je bent, maar er heeft zoiets als DOS bestaan. Vroegah hadden pc's alleen maar van die "opdrachtprompts", DOS dus. Allemaal ingewikkelde commando's die je maar niet kon onthouden. Toen is er Windows 3.11 ontwikkeld. Gewoon een programmatje in DOS, maar daar kon je al wat overzichtelijker mee werken. Met die opdrachtprompt kun je niet alleen je IP adres releasen/refreshen maar nog veel meer. Formatten is bijvoorbeeld 1 van die functies Zoek op www.google.nl en gij zult vinden! :PBijv: voor een spel moest je intikken: C:/Games/carmageddon/carma.exe :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Ale moderne games kan je openen via de opdrachtprompt ![]() Sleep er maar eens een .exe naar toe, of typ het pad in naar de .exe. Voor meer info natuurlijk: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta= enjoy!
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Dat is niet helemaal waar, volgens mij zijn de spellen zoals Commander Keen ook uitgebracht onder ms-dos. Deze kan je nu nog spelen op je pc "zonder" dos. http://www.dosgames.com/
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006
| Maar wat ik mij afvraag, als je nu een pc hebt met de huidige prestaties, kun je dan een DOS besturingssysteem er op zeeten? maar dan een van de laatst gemaakte versies? Heb al aan het zoeken geweest maar vind niet direct . |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je kan op zich DOS op je systeem installeren. Echter moet je er in zo'n geval rekening mee houden dat je een aantal beperkingen aan je filesystems hebt. In het beste geval kan je gebruik maken van FAT32 (als je de DOS van Windows 98 gebruikt) waarmee je bestanden van maximaal 4 GB en partities van 127 GB kan maken. Mocht je met oudere versies van MS-DOS bezig gaan en FAT16 gebruiken, dan zit je zelfs vast aan partities van 2 GB met maximaal 65.000 bestanden er op ![]() Ook heb je kans dat je processor voor sommige games véél te snel is - dat was 10 jaar geleden al het geval als je Pacman op je Pentium 100 MHz wilde spelen :P Je drukte op de spatiebalk om het spel te starten en voordat je weer losgelaten had was je Game Over ![]() De beste optie is waarschijnlijk het eerder genoemde Dosbox. Mocht je echt met MS-DOS willen spelen, dan raad ik je aan om VMware te gebruiken en daar een MS-DOS installatie in te maken.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Ook de eerder genoemde emulator DOSBox is gratis te downloaden.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Als je een floppy station hebt liggen wil ik je wel DOS 3.3 voor je copieren :P DOSbox is zoals velen zeggen een oplossing. Je kan dan D-Fend downloaden ( ook gratis) en daar je oude games inputten. En launchen vannuit D-Fend dan kan je gamen zoals vroeger! Je kan zelfs je vga instellingen veranderen naar de oude gouwe tijd van Tandy :P D-Fend werkt goed & makkelijk; http://members.home.nl/mabus/ Edit: om D-Fend te gebruiken heb je DOSbox nodig.
__________________ Citaat:
| |
| | |