Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-03-2007, 18:21   #1 (permalink)

Standaard Inlog paswoord terug vinden.

Dag allemaal,

Een maat van mij heeft zijn inlog paswoord van zijn pc vergeten ( Hij gebruikt die niet veel en dan zet ie er nog een paswoord op! ). Nu vraagt ie aan mij of ik die kan terug vinden! Ik heb al zitten googlen en kom wel wat programma's tegen maar niet voor de inlog van je gebruikersaccount op xp

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!
Don Zalmrol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2007, 19:57   #2 (permalink)

Standaard

Als je ergens een kopietje van Hiren's Bootcd kan vinden kan je daarmee de boel resetten.
Er is ook een of andere gratis linux bootflop die dat kan, maar kan niet op de naam komen.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2007, 20:14   #3 (permalink)

Standaard

Er is een manier om via een gebruiker m.b.v. de command het wachtwoord te veranderen, alleen heb je geen gebruiker dus dan moet je op een manier in een speciale gebruiker gaan. Ik dacht dat het moest door twee keer ctrl+alt+del in te drukken in het inlogscherm. En dan moet je in de command "net user *naam van account* *nieuw wachtwoord*" en dan druk je op enter. Ik weet alleen niet of het klopt met dat twee keer ctrl+alt+del.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2007, 19:24   #4 (permalink)

Standaard

Ik heb net Hiren's Boot cd binnen gehaald. En ga dat straks even uittesten.

Ik heb ondertussen hier thuis geprobeert met 2x CTRL + ALT + DEL te drukken en dan krijg je een inlog ventser met de gebruikersnaam en wachtwoord. Je kan het jammer genoeg niet veranderen. Waarschijnlijk moet nog een soort toetsen combinatie gebruiken ofzo?

Alvast bedankt voor hulp!
Oud 13-03-2007, 20:07   #5 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het beste is met Hiren's...

Denk je nou echt dat Windows bij het inlog scherm zo een makkelijke combinatie maakt om het wachtwoord te veranderen... (Ohja, het blijft windows...)

Er zijn wel manieren om via cmd een gebruiker beheerder te maken, waarna hij dus weer wachtwoorden kan veranderen enzo...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-03-2007, 21:24   #6 (permalink)

Standaard

Tip:

start veilige modus op

acocunt > administrator

bij 80% van alle pc's wara ik kom, en men hun passw. is vergeten is het admin account dus onbeveiligd!

Hnandig dat windows je niet verplicht daar een passw. voor op te geven
geek-style joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-03-2007, 00:04   #7 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Je moet zoeken naar een cdtje dat heet Winternals!!! Dat duw je in je pc en start vanaf daar op. Na een tijdje kom je in windows (aangepast) en daar kun je doormiddel van eenprogrammatje Locksmith de codes veranderen! Geweldige cd!! Hij vraagt dan niet: wat is uw oude wachtwoord, maar gewoon in 1 keer: vul uw nieuwe wachtwoord in :P
Oud 18-03-2007, 22:32   #8 (permalink)

Standaard

Thx lads,

Heb het eens uitgetest met een dom wachtwoordje te maken op mijn pc en eens testen

Nu heb ik ook nog een paar bootcdeetjes bij :P .
Heb ook nog een programma tegen gekomen op het web, een maat van me vertelde me de naam: PPA staat voor Proactive Password Auditor. De demo dekt tot 4 cijfers of letters of een combinatie ervan. Je ziet ook nog eens welke accounts er op je pc zitten en hun wachtwoorden, of ze beheerder zijn of niet, van Microsoft of de Admin. Het progje kost een gezellige ¬299.

Dit is de site ervan: http://www.elcomsoft.com/ppa.html

Bedankt voor de hulp
Oud 19-03-2007, 11:20   #9 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geek-style joris
Tip:

start veilige modus op

acocunt > administrator

bij 80% van alle pc's wara ik kom, en men hun passw. is vergeten is het admin account dus onbeveiligd!

Hnandig dat windows je niet verplicht daar een passw. voor op te geven
Twee keer ctrl-alt-del op het opstartscherm, zoals in dit topic al eerder genoemd is, is voldoende om in te kunnen loggen als Administrator En ach, waarom zou je een wachtwoord op je systeem zetten, mensen met kwade bedoelingen komen toch wel bij je data :P Tenzij je gaat encrypten, maar dan kan zelfs de Administrator er niet meer bij
Oud 19-03-2007, 11:35   #10 (permalink)

Standaard

Ik zou zeggen altijd pass op je accounts; vervelend als iemand op je netwerk komt en gewoon via je admin share op je schijf gaat rondneuzen
Of de boel dicht timmeren.
coorz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-03-2007, 21:49   #11 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coorz
Ik zou zeggen altijd pass op je accounts; vervelend als iemand op je netwerk komt en gewoon via je admin share op je schijf gaat rondneuzen
Of de boel dicht timmeren.
Absoluut! Al weet ik niet zeker of je met een Admin-account zonder password ook op administratieve shares kan komen.. Voor remote desktop is dit in ieder geval beveiligd, voor zover ik weet.
Het statement wat ik eigenlijk wilde maken met mijn uitspraak, is dat je data absoluut niet beschermd is met enkel een wachtwoord op je account - wat veel mensen wel denken.
Het beroerde van encryptie is dat het ook écht goed werkt - als je encrypted data hebt, dan krijg je die echt niet gedecodeerd, tenzij je het bijbehorende certificaat hebt. Een goede backup van dat certificaat is dus absoluut noodzakelijk!
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik ben terug. SiLaTroN Area 1337 7 17-09-2005 08:14
Inlog prob. Xghost CaseJunkies Support en Feedback 15 2-06-2005 20:37
bios en opstart paswoord zijn gewijzigd rawiramdhan Hardware Junkies 12 16-08-2004 18:39
msn & hotmail inlog probleem! kaozz Software Junkies 15 10-09-2003 14:58

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.