| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Dag allemaal, Een maat van mij heeft zijn inlog paswoord van zijn pc vergeten ( Hij gebruikt die niet veel en dan zet ie er nog een paswoord op! ). Nu vraagt ie aan mij of ik die kan terug vinden! Ik heb al zitten googlen en kom wel wat programma's tegen maar niet voor de inlog van je gebruikersaccount op xp Kan iemand mij helpen? Bedankt!
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005
| Er is een manier om via een gebruiker m.b.v. de command het wachtwoord te veranderen, alleen heb je geen gebruiker dus dan moet je op een manier in een speciale gebruiker gaan. Ik dacht dat het moest door twee keer ctrl+alt+del in te drukken in het inlogscherm. En dan moet je in de command "net user *naam van account* *nieuw wachtwoord*" en dan druk je op enter. Ik weet alleen niet of het klopt met dat twee keer ctrl+alt+del. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Ik heb net Hiren's Boot cd binnen gehaald. En ga dat straks even uittesten. Ik heb ondertussen hier thuis geprobeert met 2x CTRL + ALT + DEL te drukken en dan krijg je een inlog ventser met de gebruikersnaam en wachtwoord. Je kan het jammer genoeg niet veranderen. Waarschijnlijk moet nog een soort toetsen combinatie gebruiken ofzo? Alvast bedankt voor hulp!
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik denk dat het beste is met Hiren's... Denk je nou echt dat Windows bij het inlog scherm zo een makkelijke combinatie maakt om het wachtwoord te veranderen... (Ohja, het blijft windows...) Er zijn wel manieren om via cmd een gebruiker beheerder te maken, waarna hij dus weer wachtwoorden kan veranderen enzo... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 april 2006
| Tip: start veilige modus op acocunt > administrator bij 80% van alle pc's wara ik kom, en men hun passw. is vergeten is het admin account dus onbeveiligd! Hnandig dat windows je niet verplicht daar een passw. voor op te geven ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je moet zoeken naar een cdtje dat heet Winternals!!! Dat duw je in je pc en start vanaf daar op. Na een tijdje kom je in windows (aangepast) en daar kun je doormiddel van eenprogrammatje Locksmith de codes veranderen! Geweldige cd!! Hij vraagt dan niet: wat is uw oude wachtwoord, maar gewoon in 1 keer: vul uw nieuwe wachtwoord in :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Thx lads, Heb het eens uitgetest met een dom wachtwoordje te maken op mijn pc en eens testen ![]() Nu heb ik ook nog een paar bootcdeetjes bij :P . Heb ook nog een programma tegen gekomen op het web, een maat van me vertelde me de naam: PPA staat voor Proactive Password Auditor. De demo dekt tot 4 cijfers of letters of een combinatie ervan. Je ziet ook nog eens welke accounts er op je pc zitten en hun wachtwoorden, of ze beheerder zijn of niet, van Microsoft of de Admin. Het progje kost een gezellige ¬299. Dit is de site ervan: http://www.elcomsoft.com/ppa.html Bedankt voor de hulp
| |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
En ach, waarom zou je een wachtwoord op je systeem zetten, mensen met kwade bedoelingen komen toch wel bij je data :P Tenzij je gaat encrypten, maar dan kan zelfs de Administrator er niet meer bij ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Het statement wat ik eigenlijk wilde maken met mijn uitspraak, is dat je data absoluut niet beschermd is met enkel een wachtwoord op je account - wat veel mensen wel denken. Het beroerde van encryptie is dat het ook écht goed werkt - als je encrypted data hebt, dan krijg je die echt niet gedecodeerd, tenzij je het bijbehorende certificaat hebt. Een goede backup van dat certificaat is dus absoluut noodzakelijk!
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Ik ben terug. | SiLaTroN | Area 1337 | 7 | 17-09-2005 08:14 |
| Inlog prob. | Xghost | CaseJunkies Support en Feedback | 15 | 2-06-2005 20:37 |
| bios en opstart paswoord zijn gewijzigd | rawiramdhan | Hardware Junkies | 12 | 16-08-2004 18:39 |
| msn & hotmail inlog probleem! | kaozz | Software Junkies | 15 | 10-09-2003 14:58 |