| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik zit met een probleempje, ik heb een pc in elkaar gezet voor iemand die dus daar helemaal geen verstand van heeft, dus ik heb het liefst dat alles automatisch gaat. Ik heb als mobo een Foxconn (type weet ik niet precies) met vga onboard. Een intel cpu van 2,6GHz, Kingston 1024mb kit, en een grote 'standaard" zalman koeler. Nu het uiteindelijke probleem: die gast weet nix van temperaturen en snelheden van fans, dus ik wil graag dat de fan automatisch harder draait naarmate de temperatuur hoger komt. De bios ondersteunt SmartFanControl met een pwm signaal. Alleen de fan accepteert dat niet volgens mij. Want als ik de snelheid op 50% zet blijft ie doorgaan op 1900 toeren. En als ik die fanmate op de pc plak staat ie toch altijd te langzaam. Ik zat te denken om de fanmate op de achterkant/binnenkant te plakken en vast in te stellen, maar dan maakt ie altijd meer herrie en draait harder dan nodig is... Heeft iemand hier een oplossing voor???
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Speedfan kan je misschien helpen? Het is een software programma dat je temps, fanspeeds weergeeft. Kan dit je helpen? Anders moet je iets in elkaar knutsellen dat werkt met NPTC weerstanden ( Als de temp stijgt wordt de weerstand warmer, waardoor de weerstand meer spanning doorlaat waardoor je fan sneller gaat draaien) omslachtig maar wie weet?! ![]()
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Uuhm, daar wil jij geen 8 uur langs zitten :P En ik vooral niet omdat mijn pc bijna noiseless is Die gast waar ik die pc voor heb gebouwd wilt dat ding op kantoor gaan gebruiken en noiseless is een must dan.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
|
| « Directx10
|
Whatpulse probleem » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| DVI signaal splitter, goed idee? | Raptor | Hardware Junkies | 2 | 22-04-2006 19:18 |
| RPM signaal manipuleren | Fleppuhstein | Elektronica Junkies | 5 | 16-08-2004 18:01 |
| Deafault BIOS settings in geflashde BIOS? | SaphuA | Software Junkies | 9 | 25-05-2004 16:59 |
| BIOS steeds terug naar standaard BIOS | Masterslave | Hardware Junkies | 3 | 16-03-2004 23:15 |
| [n00b][bios flash]Files op floppy zetten voor BIOS flash | Masterslave | Hardware Junkies | 2 | 17-09-2003 14:32 |