| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Hallo Ik heb een vraag over de Directx10. Nl, kunnen de oudere kaarten - de kaarten die ouder zijn dan de 8800 - techniek van de Directx10 benutten? Ik dacht van niet, maar laatste tijd begon ik wat te twijfelen, dus wou ik het eens hier vragen. Alvast bedankt. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| http://nl.wikipedia.org/wiki/DirectX_10 Zo te lezen zijn alleen de 8800-series compatible met DX10, en zonder die kaarten heb je dus geen DX10 ![]()
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Volgens mij is directX 10 backwards compatible toch? Dus alles wat directX 9 kan, kan directX10 ook.. Maar je hebt er alleen vrij weinig aan omdat je er niets met de extra features KAN doen...
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| er zal misschien nog wel een (on)officiele update zijn voor 9.0c die onder 10 komt te staan, om toch dat kleine beetje extra te benutten voor kaarten die de 10 features niet aan kunnen, maar in principe heb je er niks aan. Een direct X 10 spel zal voor vista uitkomen en dus heb je er ook niks aan om die op XP te draaien, en mocht je een niet-directX 10 kaart hebben dan zul je je niet-vista games moeten emuleren of een vista patch zien te vinden. Conclusie: Zoals 9.0c de oudere kaarten heeft benut, voor zover dat kan, zal dat bij 10 ook mogelijk zijn, alleen is het direct X 10 verhaal aan vista gekoppeld. Draai je geen direct-X 10 kaart speel dan op XP. DirectX zal (mits je goede drivers hebt geinstalleerd) altijd je kaart 100% benutten als de kaart ouder is dan de direct X versie, maar andersom, zal je kaart de features van direct X alleen volledig kunnen benutten als het de technologien erin verwerkt heeft zitten waardoor een niet directX 10 kaart op direct X 10.0 niet beter zal draaien dan op 9.0c. Met veel geluk draaien je games misschien iets sneller, maar dat zit er schijnlijk niet in. |
| | |