| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Ik heb een klein probleempje met mijn HTPC. Doordat ik een SATA schijf gebruik neemt windows mijn schijf als laatste tijdens installatie. Dus de locatie vna mijn systeem is momenteel H: (door cardreader staat hij zo laat) Voor mijn Hauppauge tunerkaart staat de software geprogrammeerd om mijn dll's in c:\Windows\system32 te zoeken, maar daar staan ze dus niet... Kan ik mijn stationsletter veranderen? (heb al via schijfbeheer geprobeerd, maar ik kan dit niet veranderen doordat mijn schijf in gebruik is); en formateren gaat ni helpen, aangezien ik nog met een IDE cd-rom zit die altijd voor mijn harde schijf gaat genamed worden. Hoe los ik dit op :/
__________________ O ja, hij is terug |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| http://support.microsoft.com/kb/307844/nl Het beste en het makkelijkst is om eerst alle stationletters te verwijderen, alleen je boot partitie niet, het kan vast wel maar dan klopt je boot.ini niet meer, en dan lang verhaal probleem erbij. [edit] Laat maar niet goed gelezen ![]()
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Bedankt, je zette me aan het denken ![]() Op microsoft vond ik dit http://support.microsoft.com/kb/223188/nl Heb nu H veranderd naar C, maar computer start niet meer op. Logisch leek me, dus ging ik checkdisk draaien zodat hij alle dll's die normaal op H staan nu op C vind, alleen geraak ik niet zover Opstarten vanop cd lukt, maar kan niet herstellen....Wat ik uiterst raar vind is dat windows opstart, maar blijft staan op het blauw scherm van xp. Dus ik zie windows xp met dat balkje dat loopt, en dan het blauwe scherm. Pc krijgt wel een ip toegewezen enzo, maar kan niet opstarten :s Raar dus :s Alternatief lijkt me formateren, maar hoe krijg ik een sata schijf met stationletter C?
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 september 2006
| Ik geloof dat je in je bios kunt aangeven welke drive je als eerste moet gebruiken om windows te starten, dus via cd/dvd drive maar ook je welke hdd. even veranderen en dan moet zou het werken. (vergeet niet met de volgende keer als je windows installeerd weer die stationsletter te gebruiken of in je bios te veranderen.) Of heb ik het verkeerd begrepen?? Succes!! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Boot.ini kan je herstellen met je XP CD Uitleg WIN XP boot repareren met XP CD. Werkt het nog niet na de uitleg te hebben gevolgd, doe het dan nog een keer maar vervang fixboot dan voor fixmbr
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ja, ik ging idd mijn boot proberen te fixen door in de commandprombt binnen te gaan, maar ik had enkel enter, c en d als optie. Weet niet meet juist waar ze voor stonden. Het is dus een format geworden, moet mijn onboard usb disabled zodat mijn cardreader niet voor problemen zorgde. Kan dus een slotje op, bedankt voor de hulp iedereen ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| de bios kan alleen hardwarematig aangeven welke schijf hij moet gebruiken als eerste, niet welke partitie. Voor beetje fatsoenlijk schijvenbeheer: control panel -> administrative tools -> computer management -> disk management. Alles staat netjes op een rijtje en in een soort van grafiek achtig schermpje aangegeven. Makkelijk dingen veranderen. Doet je misschien denken aan partition magic, maar is het zeker niet. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Bedankt voor je antwoord, maar je verteld me niets nieuws Mijn probleem was dat ik op die manier mijn systeemschijf niet van naam kon verranderen, en dit is ondertussen opgelost door een format. toch bedankt ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Fan van de voeding veranderen | NoobModder | Casemod Junkies | 8 | 7-11-2006 09:21 |
| Profiel veranderen | Solomon | CaseJunkies Support en Feedback | 3 | 30-03-2004 21:56 |
| Resolutie veranderen | Ice T | Software Junkies | 11 | 29-10-2003 08:07 |
| naam veranderen | Thomas | Area 1337 | 7 | 25-06-2003 13:57 |
| Nic veranderen | Davidian | CaseJunkies Support en Feedback | 2 | 22-04-2003 18:00 |