Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 8-01-2007, 08:46   #1 (permalink)

Standaard Foutmelding

Hallo Mede Modders,

Ik heb onlangs een nieuwe harde schijf Geinstalleerd. Windows Geinstalleerd. Alles leek goed te werken todat ik steeds foutmeldingen kreeg. bijvoorbeeld als ik Rechtermuisklik op deze Computer en dan naar beheren ga. Dan ga ik naar m'n opslag om een extra partitie aan te maken. maar als ik dan op opslag wil openen geeft hij de foutmelding

'' Rpc Server Is Unavailible '' Deze foutmelding is mij niet bekend. Mischien dat jullie er wat meer mee kunnen?

Graag jullie Hulp!
Aeromaxx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2007, 10:19   #2 (permalink)

Standaard

http://support.microsoft.com/kb/884564

Niets aan te doen dus, ik raad je aan om een volledig nieuwe windows install te doen, ofwel de computernaam exact hetzelfde te doen als de vorige computer alvorens de windows-image erop te zetten.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2007, 12:07   #3 (permalink)

Standaard

Opnieuw geinstalleerd. Zelfde probleem. Daarna C:/ geformateerd en weer geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.
Oud 8-01-2007, 12:10   #4 (permalink)

Standaard

Heb ook dit nog gevonden.

Stap 1 - Klik met de rechtermuisknop op 'Deze Computer'

Stap 2 - Kies 'Beheren'

Stap 3 - Kies 'Services en toepassingen'

Stap 4 - Selecteer de service 'Remote Procedure Call (RPC) Service'.

Stap 5 - Klik hier met de rechtermuisknop op en klik op 'Starten' of 'Opnieuw starten'

Ik zal vanavond kijken of het werkt. maar zelf geef ik het weinig kans. Als de website van Microsoft ons verteld dat er niks aan te doen is
Oud 8-01-2007, 15:00   #5 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Voor je windows installeerd kan je kiezen op welke partitie je Windows gaat installeren.
Op dit punt kan je het best meerdere partities aan maken in het Setup menu, voor je Windows gaat installeren, waarom probeer je dat niet. Ik neem aan dat je XP installeerd.

Stukje Info mocht je het nodig hebben.
http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html
Oud 8-01-2007, 16:48   #6 (permalink)

Standaard

ik heb windows geinstalleerd. maar ik weet niet hoe het opnieuw moet. als ik de computer aanzet en ik druk op f8 voor Boot device dan krijg ik gewoon een zwart scherm en dan wacht ik en dan start windows weer gewoon op. ik wil best xp opnieuw installeren maar k'zou niet weten hoe het anders moet. Ik kan het wel In windows zelf doen en dan opnieuw installeren. maar dan staat hij er dubbel op naar mijn mening toch?

zelf deze problemen nog nooit gezien of meegemaakt. het is voor mij allemaal een raadsel.

Het is trouwens Windows XP Pro.
Oud 8-01-2007, 22:08   #7 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dan moet je in je Bios instellen dat je pc automatisch vanaf je cd drive boot. Bij asus moet je dan met de + en - de drives verzetten. Dan moet ie wel starten vanaf cd. Als je windows installeerd moet je ervoor zorgen dat je volledige format doet. Daarna doe je maar eens een partitie verwijderen en dan weer aanmaken. Dan probeer nog maar eens.

BTW. rommelen met de jumpers wilt ook af en toe helpen, van master naar slave zetten en weer terug...
Oud 9-01-2007, 12:52   #8 (permalink)

Standaard

ik kan niet eens in de bios komen. komt waarschijnlijk door mijn draadloos toetsenbord. dat met die jumpers zal ik vanavond eens proberen.
Oud 10-01-2007, 13:34   #9 (permalink)

Standaard

Hij start windows niet eens op. na mijn bootscreen krijg ik gewoon een zwart beeld. en mijn beeldscherm schiet op standby en dan weer op aan dit doet hij constant. als ik bij de bootscreen op f2 druk om in mijn bios te komen gebeurt er niks. hetzelfde bij F8 ( voor de bootselect ) ik snap er helemaal niets van. Voeding kabel ook al eventjes er uit gehad. en er weer ingedaan. Ook geen Succes. ik heb naar mijn stekker voor mijn beeldscherm gekeken, en ik mis 2 pinnetjes. maar volgens mij kan het dat niet zijn want mijn bootscreen geeft mijn beeldscherm wel weer. weet iemand wat mijn probleem is en hoe dit op te lossen is?
Oud 10-01-2007, 13:43   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Aeromaxx Wrote:
ik heb naar mijn stekker voor mijn beeldscherm gekeken, en ik mis 2 pinnetjes. maar volgens mij kan het dat niet zijn want mijn bootscreen geeft mijn beeldscherm wel weer.
Om even hier op terug te komen. Hier een Foto
Oud 10-01-2007, 13:48   #11 (permalink)

Standaard

Dit is ook geen probleem, dit hoort zo te zijn.
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2007, 13:49   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeromaxx
ik kan niet eens in de bios komen. komt waarschijnlijk door mijn draadloos toetsenbord. dat met die jumpers zal ik vanavond eens proberen.
Sluit dan gewoon even een toetsenbord met draadje aan
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2007, 15:19   #13 (permalink)

Standaard

jah, daar zeg je wat. geen idee waar ik dat kreng heb gelaten

ben al ff aan het zoeken.
Oud 11-01-2007, 12:51   #14 (permalink)

Standaard

Toetsenbord met draad gevonden. maar het wil ook niet werken. ik denk dat ik nu mijn harde schijf er uit haal. en in een andere computer hang. opnieuw formateren. en de hele meuk opnieuw installeer. Verder kom ik anders niet.
Reageer
« Internet | svc host »
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foutmelding 3d kaart Hangover Hardware Junkies 4 21-09-2006 16:36
foutmelding windows GBCHEATER Software Junkies 10 14-02-2004 13:05
foutmelding in windows CaSeMoD_MoL Software Junkies 14 7-01-2004 15:24

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.