Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-12-2006, 12:32   #1 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard CMS en Forum in één database.

Ik ben wat aan het omklooien met een CMS en een Forum, via templates ga ik het forum integreren in de CMS. Nu wil ik graag weten wat het beste is kwa database en waarom, voor ik de database ga installeren.

- CMS & Forum in één database.
- CMS & Forum beide een aparte database.

THX.
Oud 20-12-2006, 16:36   #2 (permalink)

Standaard

Bedoel je dat je het forum net zoals hier gaat maken (dus dat het laadt in een (i)frame terwijl al de rest hetzelfde blijft)? Een forum is een CMS is me niet helemaal duidelijk wat je daarmee bedoelt. Een CMS is naar mijn weten gewoon bedoeld om de inhoud van een website makkelijker te beheren, zonder de hele website aan te passen, en enkel voor personen met geauthoriseerde toegang. Een forum kunnen alle gebruikers op posten.

Voordeel van een CMS en forum in een DB is dat je connecties met twee databases voorkomt, wat minder werk en traffic betekent voor je server, en dat je minder regels code moet schijven (dus maar 1 connect naar 1 DB ipv 2).

Voordeel van een CMS en een forum in twee DB's is dat de inhoud van de DB's afzonderlijk veiliger is (moest er een fout zitten in de toegang naar een DB, dan is de andere DB nog altijd veilig van eventuele rommel die erdoor wordt veroorzaakt).

Qua snelheid kan je rekenen dat het ongeveer hetzelfde is, bij twee DB's kan het enkele ms vertraging oplopen omdat de connectie met een DB (die op dat moment misschien nog niet open staat) moet worden geïnitialiseerd, maar dat heb je ook wanneer je na elke pageload de connectie terminate (wat ook weer veiliger is overigens), dus dat probleem is in feite verwaarloosbaar.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je moet doen wat je wil, tenzij je site meer dan 10.000 unieke bezoekers per dag heeft gaat het bijna niets uitmaken, tenzij voor de veiligheid.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-12-2006, 00:47   #3 (permalink)

Standaard

MAMBO, PHPNuke, CMS Made Simple, e107 enz... zijn CMS systemen. Maar de meeste hebben een eigen forum systeem of PHPBB geintegreerd en daar heb ik geen zin in. Daarom klooi ik met wat CMS systemen om waar ik SMF (Forum) in kan integreren.

Dus jah, de CaseJunkie tour op .
Oud 21-12-2006, 10:24   #4 (permalink)

Standaard

Ooow, nuja, alle nukes of whatever zijn brak imo, makkelijker om er een zelf te schrijven, mooier en makkelijker.

Nuja, dan blijft mijn antwoord, het maakt eigenlijk allemaal niet veel uit zolang het om een niet overdreven groot aantal bezoekers gaat. Veel bezoekers => sowieso 1 DB en die heel goed beveiligen, weinig bezoekers kan je kiezen.
Oud 22-12-2006, 02:42   #5 (permalink)

Standaard

thx, denk dat ik voor 2 DB's ga, lijkt me beter en makkelijker met updates, backups, dingen aanpassen enz... , PHP is niet echt mijn ding om te schrijfen, maar als ik het kon dan had ik het zeker zelf gedaan.
Oud 23-12-2006, 12:03   #6 (permalink)

Standaard

Zou ook mijn keuze zijn geweest.
Een CMS schrijven is eigenlijk helemaal niet moeilijk, gewoon wat fetch queries en klaar.
Oud 23-12-2006, 23:14   #7 (permalink)

Standaard

Jah, het zal vast en zeker ook wel lukken als ik er even voor ga zitten. Maar ik heb het al druk genoeg.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Database fouten. RA-ART CaseJunkies Support en Feedback 3 28-06-2006 18:43
[WIN] DVD DATABASE Raven Software Junkies 9 21-06-2005 20:17
could not connect to database Foxie CaseJunkies Support en Feedback 1 28-10-2003 19:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.