| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 18 augustus 2005 Locatie: Gent
| Dag allemaal, Ik zit weeral eens met een gezellig probleempje Ik ben bezig met de oude HD ( een Hitachi 40GB) te ghosten naar een Maxtor HD 250GB. De schijven zijn alletwee ATA133 met de Hitachi als Master en de Maxtor als Slave. Ik heb dus al geprobeerd om te ghosten via Symantec Ghost 7.5 en het is gelukt maar! De HD verspreid de hele inhoud van 40GB over de 250GB waardoor de schijf dan gezien wordt als één van 40GB ( gecheckt via Partition Magic 8.0). De schijf van 250GB geformateerd en geprobeerd met de "Copy a partition" van Partition Magic 8.0 Het lukt om alles in te stellen van Partition Magic 8.0 en te runnen, als hij dan éénmaal aan de slag gaat geeft hij errors bij het copieren van de schijf Ik heb al zitten "spelen" met de instellingen van PM8.0 en nog steeds die error van schijf copiëren. Ik heb dus resizen afgelegd en geprobeerd en pats opnieuw! Heb de manual opnieuw en opnieuw gelezen, gegoogeld en nog steeds hetzelfde met nog steeds geen verandering! Het wil gewoon niet copiëren Kan iemand met helpen? PS: Ja, ik heb al eens een ghost gemaakt ( 2 in totaal) 1 keer een volledig HD met OS erop en één keer met alleen maar data van films en audio erop. Maar nu komt die error er tussen :/ Alvast bedankt ![]()
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2006 Locatie: Oost-Vlaanderen
| Al eens geprobeerd om op die 250GB schijf een 40GB partitie te maken en de partitie op de 40GB te kopiëren? Zorg wel dat die partitie vooraan op u schijf staat. Norton bootmagic kan soms echt voos doen. Ik zal het vanavond eens aan mijn pa vragen, die heeft al veel met partitionmagic gewerkt (lees geknoeit). ![]() Edit: Ik heb het hem gevraagd en dit is wat je volgens hem moet doen: 1 Steek beide schijven in uw systeem. 2 Zet het wisselbestand van de computer op 0. (Hier zit een identificatie in die bij ghosten problemen kan geven) 3 Ghost de inhoud van uw 40GB schijf naar uw 250GB schijf. (eventueel copie met partitionmagic zou theoretisch gezien ook mogelijk zijn) 4 Haal die 40GB uit uw systeem en boot van uw 250GB. 5 Vergeet uw wisselbestand niet terug normaal te zetten. 6 Als de computer 1 of 2 keer moet herstarten is dit doodnormaal. 7 Gebruik partitionmagic om die partitie van 40GB op uw 250GB te vergroten. Laat het weten als het (niet) werkt ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Oké zal ik eens proberen. Ik ben nu momenteel een Low format te doen op die HD van 250GB om te zorgen dat echt alles weg is :P Maar wat ik raar vindt is als ik een ghost maak via norton ghost. Lukt alles en geeft de setup wel een paar errors over slechte sectors maar dat is omdat de oude hd al oud is en al wat heeft afgezien. De ghost werkt volledig en foutloos maar geeft dan de error dat de hele schijf 250GB groot is in totaal. Maar het zegt dat de hd nog maar 6% vrij is. En als je dan kijkt naar de partitie is die 40GB groot. Dus ik ga naar PM8.0 om te kijken of die nog geresized moet worden en dat kan niet! Volgens PM8.0 is die volledig opgebruikt!!! Dus m.a.w. de hd van 250GB is volgezet met een uitgerokken partitie van 40GB en staat dus voor 94% vol! Terwijl er maar 40GB is gebruikt! Echt bizar! Maar kijk we zullen wel zien hoe het verder afloopt met je tips AtomiX. @Grimmeld: Misschien een domme vraag maar hoe maak je een image en is dat een groot verschil tussen een image en een ghost? Bedankt lads!
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Image: kopie van een schijf, die kun je op elke schijf neerzetten en dan openen. Een ghost is een kopie van een schijf (met zijn hard/software instellingen). Dus als je geen identiek systeem hebt, heb je maar een hele kleine kans een ghost aant draaien te krijgen....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| juist een image is eigenlijk het ultieme gecomprimeerde bestandje met de data van alles op de desbetreffende hdd, wat doodleuk op een cdrommetje of dvdtje past dit kan ook gewoon via ghost ![]() let wel, sommige versies van ghost lopen nog wel eens te kloten met images maken, als die images gesaved moeten worden op een ntfs schijf/partitie. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Handig ![]() Thx Atomix, het is gelukt. Waarschijnlijk ergens een of andere bug ![]() Ik heb nog een vraagje. Het staat wel buiten al dit. Ik heb een nieuw mobo+processor besteld voor een maat van me. Dat is nu toegekomen en alles ingebouwd. Geboot en alles werkt. Ik weet als het nieuwe mobo en het oude mobo niet hetzelfde zijn wilt windows niet booten omdat de oude drivers ernog opzitten. En ik heb dit nogmaals geprobeerd en ja dit is zo. Ook hetzelfde liedje via veilige modus. Is er een manier om zo zonder formaté de oude drivers eraf te gooien en de nieuwe erop te zetten? Als het niet lukt is het nog niet zo erg, maarja een formaté is een formaté ook al kan het gezonde zijn voor je pc De specs zijn: Een AMD Sempron 3000+ 64BIT Een Asrock K8NF6G-VSTA 1x 512MB van VDATA. 1x een DVD-ROM van MSI 1x een CD-RW van MSI een HD van 80GB van Maxtor. VGA is onboard. Dient maar als bureau pc met wat eigenschappjes aan om meer zaken enzo mee te doen. En een paar games op Alvast bedankt voor de hulp ivm het Ghosten ![]() En nog maals alvast bedankt als iemand me kan helpen met dit tweede probleempje :P
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Je kunt windows installeren over je oude versie heen. Dan behoudt je alle data, alleen is er een nadeel: je hebt een schone windows, dus zijn al je programma's ook niet meer op te starten omdat de registerwaardes zijn gewist....
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ja, windows heeft een register, in dat register staan de instellingen van al je programma's. Ook staan hier drivers sleutels in. Als je windows opnieuw installeert, veeg je alles weg wat windows de 1e keer heeft geinstalleerd. Dus je programma's staan wel op je schijf, maar je kunt ze niet (goed) meer openen omdat de snelkoppelingen weg zijn, je register gewist is enzovoort.. Je kunt meestal wel eerst de map waarin je programma staat (bijvoorbeeld microsoft word/outlook) kopieren, dan windows opnieuw installeren, microsoft word/outlook opnieuw installeren (hierdoor komen er weer snelkoppelingen en registersleutels) en dan weer je kopie over de nieuwe bestanden heen blazen. Zo heb je weer je oude programma's terug. Of het bij alles zo werkt weet ik niet, maar bij de meeste games en niet al te ingewikkelde programma's werkt het wel.
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Ok, Thx. Was aan het twijfelen voor windows eens over te copieren met een clean install van windows. Maar alles valt te proberen :P Thx iedereen ![]()
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Andere voeding | cjrobin | Hardware Junkies | 1 | 28-06-2006 13:09 |
| Op zoek naar een site die andere sites gespiegeld weergeeft | Carpento | Area 1337 | 6 | 12-02-2005 01:43 |
| POST variabelen meezenden vanuit PHP, naar een andere pagina | Rostvertol-Mil | Software Junkies | 4 | 15-02-2004 08:58 |
| Andere CPU? | Ragon | Hardware Junkies | 5 | 7-04-2003 15:25 |