Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-12-2006, 14:34   #1 (permalink)

Standaard "Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden."

Hallo!
Ik heb last gehad van een pc die niet normaal wou opstarten (lees alleen het windows logo laten zien, en daarna niets meer doen) dus heb ik deze opnieuw geinstalleerd. (windows)

Daarna starte de pc weer als een zonnetje op, en doet hij het weer normaal. Op het netwerkgebeuren na.

Ik blijf steeds de melding houden dat er geen of beperkte verbindingsmogelijkheden zijn.

Wat heb ik gedaan?

Andere kabel er tussen
netwerk software matig verwijderd, en opnieuw geinstalleerd
aantal keren ipconfig /release en ipconfig /renew gedaan
ben nu bezig met het downloaden van nieuwe drivers, maar volgens mij is de versienummer hetzelfde.
Firewall uitgezet
DNS service opnieuw gestart
DHCP client service opnieuw gestart

Het is zo dat de computer op dezelfde router zit waarmee ik en de rest van de pc's zo op internet komen.

Ik heb overigens net gekeken naar het "Fysiek adres" en deze is: FF-FF-FF-FF-FF-FF, dus dat lijkt mij niet helemaal goed.

Dus, hoe krijg ik dat ding weer aan het werken?

Groeten!

p.s. het is een SIS netwerkadapter, op een K7S8X mobo van Asrock.
En we hebben een linksys AG241 router.

Update:
Ik heb er inmiddels een andere netwerkkaart ingezet, en hiermee werkt het wel naar behoren.

Omdat ik het raar vind dat de netwerk kaart zomaar opgehouden is met functioneren, vraag ik mij af of het mogelijk is om deze op een een of andere manier toch weer aan de praat te krijgen is.
Oud 17-12-2006, 01:49   #2 (permalink)

Standaard

Conclusie (zelfs voor die update): Je onboard NIC is naar de vaantjes. Een MAC-adres van FF-FF-... bestaat eigenlijk niet.
Dus een manier om die onboard lan weer aan de praat te krijgen: geen.

Even terzijde, als je wil stuur ik je een NIC op, ik woon wel in België, dus de kans is reëel dat het opsturen meer kost dan gewoon een nieuwe NIC halen.
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2006, 10:28   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Conclusie (zelfs voor die update): Je onboard NIC is naar de vaantjes. Een MAC-adres van FF-FF-... bestaat eigenlijk niet.
Dus een manier om die onboard lan weer aan de praat te krijgen: geen.

Even terzijde, als je wil stuur ik je een NIC op, ik woon wel in België, dus de kans is reëel dat het opsturen meer kost dan gewoon een nieuwe NIC halen.
T is niet de eerste keer dat iets alleen fucked up is in Windows. Maar goed, bedankt voor het aanbod, ik had er hier nog eentje in de kast liggen die het doet.

CHeers mate!
Oud 17-12-2006, 11:06   #4 (permalink)

Standaard

Ja maar een MAC-adres heeft weinig te maken met het OS zelf, en als je de drivers al opnieuw hebt geinstalleerd enzo is de onboard zelf hoogstwaarschijnlijk kapot. En als het aan het OS ligt werkt er meestal helemaal niet, en nu detecteerde hij wel een kabel maar kon ie er niet mee om.
Oud 17-12-2006, 11:08   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Ja maar een MAC-adres heeft weinig te maken met het OS zelf, en als je de drivers al opnieuw hebt geinstalleerd enzo is de onboard zelf hoogstwaarschijnlijk kapot. En als het aan het OS ligt werkt er meestal helemaal niet, en nu detecteerde hij wel een kabel maar kon ie er niet mee om.
True, ik kreeg als tip dat ik misschien een ander mac adres kon toekennen aan de nic, maar voor zover ik weet is elk mac adres uniek... :/

Nouja, ik ga daar in ieder geval even informatie over opzoeken!

Groeten!
Oud 17-12-2006, 11:22   #6 (permalink)

Standaard

Je kan zelf een MAC-adres toekennen, softwarematig, maar in theorie moet het adres FF-FF-... ook nog werken. Alleen is de kans zo enorm klein dat je dat adres zou hebben van je kaart (volgens mij is die kans zelfs onbestaande aangezien ze het waarschijnlijk niet gaan toekennen), dat je NIC gewoon brak is. Tenminste, dat is mijn conclusie.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"ik zie geen FOTO" G-force CaseJunkies Support en Feedback 3 1-10-2007 18:12
Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic brantje Area 1337 52 21-10-2005 17:04
(CM)"geen naam" iced Casemod Junkies 7 17-07-2005 20:24
Het grote "Stel hier al je simpele electro-vragen" the widow maker Elektronica Junkies 28 25-12-2003 13:19

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.