Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 9-12-2006, 12:33   #1 (permalink)

Standaard Wat ermee doen?

Hallow,

Ik heb nog een oude PC staan met Win98 erop, maar ik zou hem graag eens fotmateren en er een Linux op zetten, maar welke versie kan ik best nemen?
thomasyola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-12-2006, 13:29   #2 (permalink)

Standaard

Hey, welkom @ cj.
Wat wil je gaan doen met de linux? Moet het een desktop vervanger worden, of wil je er een server op draaien?

GB
Oud 9-12-2006, 13:41   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Wat zijn de specs van de pc?
Ehm? zie eerste post:P e kan op 'oude pc' klikken
Oud 9-12-2006, 14:26   #4 (permalink)

Standaard

Welke versie je van Linux gaat gebruiken hangt er helemaal vanaf wat je er mee gaat doen. Als ik jou was zou ik me eerst een beetje in Linux gaan verdiepen, kijk eens op deze site: Click. En je hoeft Linux niet meteen te installeren want bijna alle versies maken gebruik van zogenaamd Live CDs en dat houd in dat je Linux kunt draaien zonder dat er wat op je HDD wordt geinstalleerd.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-12-2006, 15:36   #5 (permalink)

Standaard

Ik zou binnenkort Ubuntu, Kubuntu en Edubuntu aan krijgen (wacht al een maand).
Jah, ik zou me eigelijk gewoon wat meer willen verdiepen in de hardware, overclocken ect.

En kzou die PC gewoon geformateerd willen zien, terug van nul gebinnen. En mss later nieuwe onderdelen kopen enzo.
Oud 9-12-2006, 19:32   #6 (permalink)

Standaard

Jah, maar welke Linuxdistro is hiervoor het meest geschikt?
Oud 11-12-2006, 17:34   #7 (permalink)

Standaard

Het is wat je zegt echt een oude pc. Linux vanaf een cd laten draaien is gemakkelijk en je leert er een hoop van, goed idee dus.

Of het zo zinnig is om geld te gaan stoppen in een dergelijke pc is aan jou. Maar hij zal nooit zo snel worden als een normale pc. Om te spelen met het overclocke is het wel een leuk pc'tje mits er een fatsoendelijke bios in zit. Misschien eens een keer rond googelen voor een bios update.

Als je gaat overclocken in deze toestand is één ding zeker, mocht het fout gaan en je blaast de zaak op, dan ben je in ieder geval niks kostbaars kwijt. Vandaar dat ik me afvraag of het zinnig is om er geld in te stoppen.
Corally is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-12-2006, 20:53   #8 (permalink)

Standaard

Jah, echt geld in steken ben ik niet echt van plan hoor, maar als er nog eens zo'n veiling vh gemeente is dan wel. Had daar vorig jaar voor €3 2 pentium3's kunnen kopen, met scherm (CRT). Was echt te zot daar.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hdd stopt ermee greenghost Hardware Junkies 24 4-10-2006 14:11
HW verpakking, wat doe je ermee ? mir4dor Hardware Junkies 14 25-06-2004 10:18
[WC] Hoe ermee te beginnen? sOlAr Cooling & OC Junkies 20 7-07-2003 16:34

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.