Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-12-2006, 10:47   #31 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofy
ja, als ik die cd van windows insteek komt er op dat ik het niet kan instaleren omdat windows er al op staat.
Je zou een keuze moeten krijgen om de bestaande partitie te formatteren..
Snel of volledig formatteren maakt op zich niet zoveel uit, bij snelformatteren wordt enkel de partitietabel (inhoudsopgave van de harddisk) gewist en bij volledig formatteren wordt de gehele schijf echt leeg gemaakt. Maar als je partitietabel leeg is dan heeft Windows schijt aan wat er op de schijf staat en schrijft zonder problemen over de oude data heen. Volledig formatteren zou ik alleen doen bij het verkopen van een schijf en dan zou ik er met een Linux-systeem 7 keer nullen en random crap overheen schrijven om te zorgen dat de schijf echt onleesbaar is
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-12-2006, 11:04   #32 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Pff, wat een paardenmiddel zeg! :P

Zelf heb ik eigenlijk nooit last van ongewenste pop-ups vanuit het niets enz. Voornamelijk omdat m'n pc vanzelf mooi schoon blijft op een onbekende wijze.

Laatst had ik nog ff een systeempje met een soortgelijk probleem gefixt. Grootste deel van dergelijke pop-ups worden veroorzaakt door programma'tjes welke op de achtergrond draaien. Probeer eerst eens in de taskmanager processen op te zoeken waarvan je het idee hebt dat ze niet juist zijn. De naam van het proces waarvan je het niet vertrouwt tik je in op Google en je hebt al snel genoeg informatie of het proces fout is of niet.

In de setting: add/ remove software kunnen dergelijke programma'tjes (dus speciaal voor het up-poppen van reclames) ook al heel vrolijk in je lijstje staan. Dan is het meestal simpelweg een kwestie van deze te verwijderen. Deze programma'tjes staan dan in die add / remove lijst omdat je zelf met je domme kop toestemming hebt gegeven om dat te installeren.

Ws zal je er nu nog niet vanaf zijn, aangezien de meeste van dergelijke programma'tes onzichtbaar draaien. Nu pak je eerst even Ad-Aware en doe je een full-system scan. Alles dat hij vind gooi je eruit.

Hierna pak download je Hijack This, laat je een scan doen en lees je goed door welke punten je niet bevalt. Deze kruis je aan, en klikt vervolgens op fix checked. Deze worden verwijderd en scheelt ook weer een hele hoop zooi. Je kan met dit programma'tje trouwens wel leuk je pc verkloten als je de verkeerde dingen weghaald. Wees dus goed bewust van wat je weghaald, plaatst desnoods gewoon de log hier, dan kunnen wij verder uitzoeken wat weg kan en wat niet.

Mijn ervaring is dat het meeste nu wel zo'n beetje verdwenen is. Zo niet, dan donder je ook nog heel leuk alle andere programma's als P2P software, Skype enz. eraf. MSN is in principe nog wel veilig te gebruiken, tenzij je lomp bent. :P

Als nu nog niet alles weg is, ga je nog wat spelen met de voorgaande programma's. Heel evt. nog wat meer weg bij Hijack This of doe nogmaals een scan met Ad-Aware.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-12-2006, 18:02   #33 (permalink)

Standaard

ja, manne merci he het is gelukt . nu alleen nog alles terug instaleren maar op het eerste gezicht ben ik eindelijk van die vervelende pop-ups en spyware vanaf

grtz
goofy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-12-2006, 06:30   #34 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dan hang dat geval niet aan internet voor je een virusscanner/popup-blocker hebt :P
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[TK] Veel Onderdelen. marbreturns Recycle Junkies (V&A) 4 28-10-2007 14:13
te veel van t goede? Sendar Cooling & OC Junkies 8 11-04-2007 14:43
ik krijg veel te veel reclames burak Software Junkies 11 4-10-2003 10:52
Veel Plezier Sebas Events Junkies 11 13-07-2003 21:08
Veel vragen MeGodYouDie Software Junkies 8 9-03-2003 21:08

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.