Er is weer een nieuwe game uitgekomen in de Pro Evolution Soccer reeks, nummertje 6 alweer. De grote tegenstander van PES is Fifa, die daarom ook vaak met elkaar vergeleken worden.
PES6 is voor mij de voetbalgame op dit moment. Het is wel jammer dat ze niet alle licencies hebben (die wel te downloaden zijn). De gameplay van PES6 is veel losser en realistischer dan Fifa. Wat ik wel moet toegeven, is dat er soms rare acties tussen zitten. (Bal tegen de keeper, dan de lat, dan de paal, dan weer de keeper en dan pas erin

)
PES6 is trouwens wel geweldig online. Je kunt allereerste de normale wedstrijden spelen net als de vorige versie. Nu is daar de competitie bijgekomen. Je speelt 3 uur met 300 man en de winnaar krijgt natuurlijk veel punten.

Ook een nieuwe optie is de group optie. De vormt een team met een aantal man en probeert men z'n allen punten te verzamelen om jouw group op nummer 1 te zetten.
Ik vind het dus echt een aanrader en niet alleen voor de voetballiefhebber. Iemand misschien een potje spelen? Altijd wel leuk tegen ''bekenden''. :P