| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Valkenswaard
| Hallo, Ik heb een (noob ) vraag:Ik ben van plan om Vista Premium te kopen in de 1e week dat Vista uit is. Nou wil ik weten of ik mijn spellen die ik nu speel nog wel op Vista kan spelen? zijn die backwards compatible? Ik heb net even een kwartiertje op Google gekeken en heb niet het juiste antwoord kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen! Alvast Heel erg bedankt loek ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Overlaatst nog een interessant artikel over gelezen (het dateerde van 21 september geloof ik ), en daarin kwam het erop neer dat het eigenlijk allemaal niet zo zeker is. Natuurlijk is het de bedoeling dat het backwards compatible gaat zijn, maar veel programma's die gebruik maken van netwerk, beveiliging en eigenlijk internet in het algemeen zouden wel eens met een probleem kunnen zitten. Om een paar voorbeeldjes te noemen: VPN software (denk aan PCAnywhere), antivirussen (denk aan ze allemaal), programma's die doorlinken met internet explorer (denk messenger, maar dan niet van MS zelf natuurlijk),...Met games zal dat over het algemeen dus wel meevallen, aangezien het gros geen internet gebruikt (dan denk ik niet aan MMO's, of dat ene game waarbij je begint met een cel en zo een hele wereld ontwikkeld, dat haalt namelijk info via internet van andere gamers), maar ik ga in ieder geval mijn server aansluiten op mijn KVM, en daar XP op blijven draaien tot 2008 ofzo. In dat artikel viel trouwens ook een cijfer en quote: "I asked some friends how many of their software they could still run, and it went from "about half" to "a bunch"". Maar onthoud dat het over beta's ging hier, het kan dus nog verbeteren. Overigens bevinden er zich al aardig wat RTM's van Vista in de wereld, maar serials is nog een ander probleem (en wat ik net zei is helemaal niet illegaal, het is gewoon een gegeven feit, met een hint, akkoord, maar ik zeg niets verkeerd )Oja, zo noob is je vraag niet, want niemand weet het eigenlijk al echt. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 mei 2006 Locatie: Valkenswaard
| Citaat:
Vallen daar Counter Strike: Source en UT 04 onder? want dat zijn de spellen die ik nog het vaakst speel! | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Onder MMO vallen alle games die online worden gespeeld ![]() Maar grote jongens zoals Valve, en zeker grote titels zoals CS zullen hoogstwaarschijnlijk al wel een update hebben tegen de tijd dat Vista voor consumenten er is.En nogmaals, het is allemaal speculatie, het hangt af van welke protocollen en dergelijke toestanden het programma gebruikmaakt. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| het wordt voornamelijk oppassen geblazen met Direct X spellen. Direct X 10 is te nieuw voor deze spellen... te nieuw? ja te nieuw, deze is anders dan andere direct X's en wordt zowieso niet standaard herkend door spellen van voor 10 bekend was. Het gaat hier echter wel om spellen die expliciet direct X op de versie checken! niet om het gebruik van! wat dus waarschijnlijk zo'n 99% van directX aangestuurde spellen betreft... (mits een 3d engine of dergelijke aanwezig is dunkt me ^_^ ) Er zou een mogelijkheid zijn voor deze spellen om een soort van 9.0C emulator te kunnen draaien die 10 toch gebruikt(voor ondersteuning dan, al zou een spel gemod zijn om 10 Features te gebruiken dan zou dat alsnog niet dmv een lagere DirectX versie emulator aan te sturen zijn), maar verder ben ik hier niet van op de hoogte :P http://tweakers.net/nieuws/40154/Com...-emulatie.html http://news.softpedia.com/news/Direc...nds-7762.shtml |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Volgens mij zou het toch nogal straf zijn moest MS dat niet mogelijk maken, aangezien het uiteindelijk makkelijk op te lossen is door een emulator mee te leveren met DX10 die, wanneer hij detecteert dat een DX9 programma wordt gestart, begint met DX9 te emulaten... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| een simpele update maake een Pre-DirectX10 spel nog steeds niet directX 10 toegankelijk, kats de 3d engine moet aangepast worden, en de helft van makers van spellen tegenwoordig hebben de engine niet eens zelf gemaakt... |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Kan ik ook DX10 gebruiken met mijn 7900gt ? Het gaat hier nu toch half over DX10.:P
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Spellen verbieden? | Wava | Area 1337 | 20 | 30-11-2007 21:25 |
| oude spellen weer laten draaien | Trucker | Software Junkies | 3 | 5-02-2006 23:17 |
| sneeuw op scherm bij spellen | sero | Hardware Junkies | 15 | 19-11-2004 11:19 |
| x800xt-pe + directx spellen = low fps | tongue_of_colicab | Hardware Junkies | 15 | 8-10-2004 15:55 |
| Spellen sluiten plotseling af | Daanbanaan | Hardware Junkies | 13 | 20-05-2004 01:13 |