| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| heey, Ik heb nu al een tijdje mijn nieuwe systeem en heeft nog niet 100% gelopen. Als ik need for speed carbon speel en alle video settings op standaard laat lopen gaat het goed , maar als ik rond de 200km/h kom bij het spel krijg ik al lag.. Ook als ik de video settings wat omhoog schroef gaat het helemaal de mist in: Ik zet de resolutie op 1024:768 ( ongeveer) en alle andere dingen op High en anti analising op 2x en zogouw als ik de settings opsla reboot mn pc of gaat mn beeldscherm op standby Kan dit aan drivers oid liggen ? nvidia driver: 93.71 beeldscherm: EIZO F55S check sig voor systeem specs! Moet het spel easy kunne draaien.
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Is het in andere spellen ook zo? Zo niet, dan komt het er gewoon op neer dat NFS:C een brak spel is. Enne dat je pc gaat laggen heeft nooit direct iets met je Graka te maken. Dat ie sloom gaat lopen en het beeld gaat haperen wilt niet direct zeggen dat je graka stuk is omdat hij voor het beeld zorgt. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| alleen bij ut2k4 connect hij wat erg langzaam met server , en eerste minuut @ server ook beetje lag. Maar ik heb nfsc al 2x opnieuw geinstaleert , dus dan moet die het toch wel doen he verder bij geen spel dat gehad. ( heb geen ander spel gedaan dan nfsc, CoD2 en ut2k4 )Ik had het vermoeden tot graka kapot was , of het mobo ..
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Wat zijn je temps? ( CPU, VGA, ...)? Is je vga, mobo, processor drivers en game patch up to date? Het kan zijn dat je pc zich reboot als veilgheid ( vanaf de nieuwe vga instellingen toegepast worden) tegen oververhitting.
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Probeer eens 3DMark te draaien, als je dan lagt bij de graka tests is je graka inderdaad waarschijnlijk brak. Dat je bij de CPU tests lagt is redelijk normaal. Probeer ook eens SuperPI, op 8M, die zou in zo'n 5 minuten klaar moeten zijn. Je kan ook Freshdiagnose eens proberen, neem wel een mailadres dat je niet veel gebruikt, want die jongens sturen nogal wat reclame, en je moet het mailadres juist invullen want ze sturen je een serial... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| cpu drivers, kwis niet tot die bestonde . FF proberen. Zal dalijk 3d mark scores poste.game is v1.2 is toch up-to-date he ?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik heb hier ook v1.2, draait hier geweldig! Alleen bij race wars (met meer dan 3 tegenstanders) moet ie ff rekenen en stotterd ie, maar ff nitro erin gooien en ik lig voorop, dna stopt ie met stotteren :P IIk heb voor mijn dual core ook intel drivers moeten installeren trouwens ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Weet je wat je doet Rush? Je download alle nieuwste drivers voor je pc. Dus drivers voor je mobo ( ook je bios, wel opletten voor dit!), cpu, vga, de hele battaclan Download 3D mark en test het eens voor je alle nieuwe drivers installeerd en sla dit resultaat op. Installeer dan je nieuwe drivers en test nog eens met 3D mark en kijk naar je nieuwe resultaten. Zijn deze beter of hetzelfde pruts eens in je instellingen van je vga, overklock een beetje. En test nog eens.Of doe het sneller :P Installeer alle nieuwe drivers, zet alles van vga op max. en start het spel. Is de lag weg dan is het opgelost is het er nog steeds, zet dan alles van je vga op min. en start het spel opnieuw. Is de lag er nog steeds dan zit ergens anders de fout Weet je ook al je temperaturen van alles? Als deze aan de hoge kant zijn bv: CPU= 65 ( dit vind ik zelfs al te hoog ) -> 70° steek dan een andere koeler erop bv: een Zalman of Thermaltakeje VGA 55 -> 65° steek dan ook een andere koeler :P Misschien is het wel oververhitting. ( mijn mening: 70% oververhitting en 25% ouwe drivers en 5% slechte windows :P ( eens een formatétje doen) Want je zegt dat als je je instellingen van je graka verandert dat je pc reboot! Ik denk dus eerder oververhitting ( of slechte driver (ouwe) Laat iets weten hoe je vordert
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| temps zijn zeer laag 40C gemiddeld Maar ik was in slaap gevallen toen strx dus dalijk ff AMD drivers downe BIOS flash ga ik binnenkort doen onder begelijding ( klinkt ernstig :P )
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Het is dus toch niet oververhitting ![]() Dus het is best dat je alles update Achter het flashen van je bios je CMOS jumpertje niet vergeten versteken op Clear CMOS, den eerste keer toen ik mijn bios flashte was ik dit vergeten ik dank God nog altijd dat Abit mobo's stevige biosen hebben :P Hopelijk is het dan opgelost ( na alles te updaten natuurlijk) met dat laggen en rebooten ![]()
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| hoop ik ook ! Kvind het nog altijd grappig dat er cpu drivers zijn nooit geweten..[edit] Vriend van me zei tot het mss komt doordat ik een dualcore cpu heb , en ik dan 1 cpu moet uitzetten omdat er anders errors komen. Ik heb cpu drivers nu , maar ik heb ze geinstaleert maar k merk er verder nix van ? [/edit]
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Ja maar draai die Freshdiagnoses eens, en die Benchmarks, das nogal belangrijk nu even om te analyseren waar het probleem net ligt. Dat het aan dualcore ligt is onzin, wanneer het game dat niet ondersteunt gebruikt ie gewoon maar een core. Overigens is je nVidia driver niet meer up-to-date (geloof ik). Als ie dat wel is met de gewone versie, probeer dan eens de beta versie... |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Citaat:
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik had eerst die beta driver ( 91.71 oid was dat ) erop gezet maar die deed het niet. Dus ik heb nu de goeiie driver en als de nieuwe non-beta driver kompt pak ik die wel ![]() ff benchmarken ![]()
| | |
| | #15 (permalink) |
| Even 3dmark06 gedraaid en had 4285 marks ( zie systeem specs in sig , allen ik had maar 512mb erin ). Is dit beejte goede score?
| | |
|
| « Vreemd probleem
|
Veel POP UPS » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [TK] Processor, ram, HDD, graka en mobo | Jordje | Recycle Junkies (V&A) | 9 | 18-11-2007 18:51 |
| Nieuwe graka + voeding? | Biokipje | Hardware Junkies | 36 | 7-10-2007 18:49 |
| Artifacts op nieuwe graka | Sendar | Hardware Junkies | 8 | 15-09-2007 12:31 |
| On board graka | dazzler | Cooling & OC Junkies | 3 | 5-09-2007 00:14 |
| 2 schermen -> 1 graka | modder.exe | Software Junkies | 8 | 24-12-2004 11:51 |