Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-11-2006, 13:21   #1 (permalink)

Standaard problemen met pc

hey,
mijn pa zijn pc is vandaag gecrasht, er ontbreekt een systeem bestand,
dus dacht ik aan systeemherstel maar dan wordt je c schijf ge format , en mijn pa heeft zijn bestanden nog nodig , toen dacht ik ik zet dat bestandt op een diskette en probeer het in veilige modus, maar als ik op f8 duw tijdens het booten krijg ik geen menu waar ik kan selecteren hoe ik wil opstarten, ook als ik gewoon opstart en dan aanmeld krijg ik alleen de achtergrond,

heeft iemand hier een oplossing voor?

bij voorbaat bedankt;
lennert
gohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-11-2006, 13:54   #2 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Welkom @ CJ,

Het is wel zo handig als je wat meer info vertelt, zo kunnen wij jouw moeilijk helpen. Crashte de pc uit het niets, heb je wat geinstald/verwijderd of wat?

Vertel ons wat meer info zodat we je beter kunnen helpen!
Oud 11-11-2006, 14:02   #3 (permalink)

Standaard

wel ik was er zelf niet bij toen het gebeurde men pa zei dat f-prot (virus scan) 2 virussen had gevonden maar ze niet kon verwijderen dus heeft hij ze handmatig verwijderd ik denk dat het hier iets mee te maken heeft
Oud 11-11-2006, 14:32   #4 (permalink)

Standaard

Wordt met Systeemherstel je C terug geformat? Das het eerste wat ik ervan hoor.

Vraag eens aan je pa welke bestanden het waren, zoek ze op je Windows PC, steek de harde schijf in een andere computer en kopieer de bestanden terug.

Als ie dat niet meer weet haal je gewoon die harde schijf eruit, je steekt ze in een andere PC, neem je een backup van de bestanden die hij nodig heeft op een andere harde schijf en formatteer je die gewoon...

En vertel even tegen je pa dat het niet slim is om bijv. system32.exe te verwijderen als er een virus in zit... Eigenlijk is het niet slim om iets te verwijderen uit de C:\Windows map als je niet weet wat je in godsnaam aan het uitvreten bent...
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-11-2006, 15:01   #5 (permalink)

Standaard

http://www.digiweetjes.com/Besturing...ndowsXP48.html
hier staat dat bij systeemherstel de c shijf geformat wordt

bedankt voor je hulp!!
Oud 11-11-2006, 15:18   #6 (permalink)

Standaard

En ik die dacht dat je een systeemherstelpunt kon terugzetten zonder je PC te formatteren...
Oud 11-11-2006, 18:33   #7 (permalink)

Standaard

ik heb nu de hdd van men pa in mijn pc gestoken en alle files gebackupt
nu heb ik echter nog 1 probleem: mijn pa had als gebruikersnaam kris , hij had ook een pass op dit acc nu kan ik niet in de map documents and settings/kris door dat pas
wat kan ik eraan doen om toch in die map te geraken? want hij heeft bepaalde bestanden in die map nog nodig
Oud 11-11-2006, 20:50   #8 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
En ik die dacht dat je een systeemherstelpunt kon terugzetten zonder je PC te formatteren...
Nu wil ik niet raar doen etc. Maar ik doe best vaak een systeem herstel, omdat ik nogal vaak met software loop te kloten ik heb dus ongeveer al 25 keer mijn pc ge-hersteld. en nog nooit een format hoor! Het kan echt geen kwaad!
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-11-2006, 23:34   #9 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gohan
ik heb nu de hdd van men pa in mijn pc gestoken en alle files gebackupt
nu heb ik echter nog 1 probleem: mijn pa had als gebruikersnaam kris , hij had ook een pass op dit acc nu kan ik niet in de map documents and settings/kris door dat pas
wat kan ik eraan doen om toch in die map te geraken? want hij heeft bepaalde bestanden in die map nog nodig
Inloggen als administrator en mapeigenaar veranderen. Daarna kan je de rechten van de map aanpassen (lees/schrijf rechten voor 'Users') en dan kan je met alle lokale accounts weer in de map
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-11-2006, 23:37   #10 (permalink)

Standaard

Maar hij kan toch ook gewoon als admin naar binnen en daar alles even branden wat hij nodig heeft... Formateren, installeren en alles weer terug zetten.... Of heb ik iets gemist in deze post...???? Zo ja... Dan spijt het me
Oud 12-11-2006, 08:35   #11 (permalink)

Standaard

op mijn pc heb ik maar 1 account , dan ben ik toch automatisch admin,
hoe kan ik dan die mapeigenaar veranderen?
Oud 12-11-2006, 08:38   #12 (permalink)

Standaard

Ik denk dat jou pa weer een van die typische ik-ken-wel-wat-van-computers-mensen is die eigenlijk meer slecht dan goed doen voor hun computer...
Je schijf beveiligen heeft geen enkel nut met WXP.
Probeer eerst eens op te starten met die busted XP, dan te ctrl-alt-del'en en kijken of je iets kan uitvoeren (toepassingen -> nieuwe taak). Dan typ je daar explorer.exe, misschien dat hij enkel de boot.ini ofzo heeft verwijderd. Als die explorer.exe werkt, dan kan je weer redelijk nogmaal werken met je computer, doet ie dat niet, doe dan het onderstaande ofzo...

Probeer eens een account aan te maken op die computer met de gebruikersnaam en pass van jou pa. Als je dan nog niet ingelogd raakt dan neem je ergens een oude harde schijf die je niet meer gebruikt, je download ergens Linux (Ubuntu bijvoorbeeld), je installeert dat op die oude harde schijf, je steekt die harde schijf van je pa erop en dan kan je gaan kopieren...

Dat is dus de eenvoudige reden waarom je schijf beveiligen geen nut heeft, het wordt enkel ondersteund door Windows...

PS: even ter vergelijkend onderzoek, jou pa heeft x aantal firewalls aan staan, x aantal virusscanners, controleert het log van de router elke x dagen, of zie ik dat zo verkeerd?
Oud 12-11-2006, 10:47   #13 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Ik denk dat jou pa weer een van die typische ik-ken-wel-wat-van-computers-mensen is die eigenlijk meer slecht dan goed doen voor hun computer...
Je schijf beveiligen heeft geen enkel nut met WXP.
Probeer eerst eens op te starten met die busted XP, dan te ctrl-alt-del'en en kijken of je iets kan uitvoeren (toepassingen -> nieuwe taak). Dan typ je daar explorer.exe, misschien dat hij enkel de boot.ini ofzo heeft verwijderd. Als die explorer.exe werkt, dan kan je weer redelijk nogmaal werken met je computer, doet ie dat niet, doe dan het onderstaande ofzo...

Probeer eens een account aan te maken op die computer met de gebruikersnaam en pass van jou pa. Als je dan nog niet ingelogd raakt dan neem je ergens een oude harde schijf die je niet meer gebruikt, je download ergens Linux (Ubuntu bijvoorbeeld), je installeert dat op die oude harde schijf, je steekt die harde schijf van je pa erop en dan kan je gaan kopieren...

Dat is dus de eenvoudige reden waarom je schijf beveiligen geen nut heeft, het wordt enkel ondersteund door Windows...

PS: even ter vergelijkend onderzoek, jou pa heeft x aantal firewalls aan staan, x aantal virusscanners, controleert het log van de router elke x dagen, of zie ik dat zo verkeerd?
Rechten zetten in WIndows XP heeft weldegelijk nut, wanneer je met meerdere mensen op een PC werkt die geen toegang hebben tot het Administrator-account. (als ik mij niet vergis kan je bij XP Pro enkel met dat account jezelf mappen toeëigenen waar je eigenlijk geen rechten op hebt) Natuurlijk kan je een schijf uit een PC trekken en in een ander systeem proppen, maar in feite ben je dan al met hele serieuze computercriminaliteit bezig! (lees dit als: bij een bedrijf zou zoiets meer dan genoeg reden kunnen zijn voor ontslag)
Daarnaast heb je in Windows XP ook nog encryptie. Dit werkt met een certificaat wat aan je gebruikersaccount gekoppeld wordt. Zonder dit certificaat is de codering van de bestanden praktisch onkraakbaar. Je moet dan ook altijd zorgen dat dit certificaat goed gebackupt is, omdat je anders je bestanden echt kwijt bent!

Voor een beschrijving van hoe je rechten op een map/bestand overneemt, kan je dit Microsoft knowledge base artikel raadplegen.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-11-2006, 11:25   #14 (permalink)

Standaard

Ik volg je niet helemaal, maar ik heb net even de proef op de som genomen.
WXP Pro: admin1 creeert admin2, admin1 heeft toegang tot admin2, admin2 heeft geen toegang tot admin1.
Admin1 creeert client1, admin toegang client, niet omgedraaid, MAAR client1 heeft wel toegang tot C:\Windows... Dus als er daar een bestand uit verwijderd is levert dat normaliter geen probleem op om het daar ook terug te zetten.

Dat een harde schijf uit een computer halen en die in een andere computer steken crimineel is, is geen argument. Het probleem op zich is gewoon dat het mogelijk is om de bestanden eraf te halen, zonder dat je de login ervoor nodig hebt. Daarin schiet de beveiliging gewoon tekort. En dat je het kan encrypten is waar, maar bij de gemiddelde gebruiker die zijn gegevens wil beveiligen komt het verschil niet naar boven. Encrypten is voor hem een wachtwoord zetten op zijn gegevens, maar weet die gebruiker dat je er dan eigenlijk nog net zo makkelijk in kan als wanneer er geen wachtwoord op staat? Ik denk van niet...
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DVD problemen freekos007 Hardware Junkies 3 5-07-2006 00:07
Mod Problemen unstable Casemod Junkies 129 25-02-2006 18:13
FSB problemen... HardcoreRaver Hardware Junkies 3 26-12-2005 13:41
Problemen met LCD Jamba Hardware Junkies 13 26-02-2005 22:05

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.