| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| hallo, ik heb dit weekend nieuwe videokaart gekocht van Nvidia naar ATI gegaan dus gelijk maar cleane windows install. Alles ging probleemloos alles programma's en games installeren. Gelijk mijn nieuwe videokaart testen natuurlijk, werkte allemaal perfect. Maar toen ik wou defragmenteren : windows liep vast , ik kon in de 'start-balk' niks aan klikken alt-tab werkte echter wel maar kon niks openen. Taakbeheer kan ik ook wel opstarten maar kan niks uitvoeren. Rebooten dan maar, maar hij liep gelijk weer vast toen ik hem 'gewoon ' uit wilde zetten scherm bleef hangen op 'windows word af gesloten'. Volgende dag kreeg ik melding dat er een fout zat op mijn D:\ schijf waar windows niet op staat. Ik een hdd programma downloaden ( hdd inspector ) echter bleef windows gelijk hangen. Ook 3dmark geinstaleerd op me c: schijf ( met windows) als ik die opstart blijft hij ook hangen en kan ik weer rebooten. lang verhaal maar zo is het wel duidelijk voor julie hoop ik Ik denk dus dat er een bad sector op zit ( weet daar niet veel vanaf) is dit dan software matig of gewoon kapot en niet met formateren op te lossen? system: amd 3500+ asrock dual sata2 x800 gto2 1 gig ram 80 gig IDE hdd western digital ( C:\) 160 IDE hdd western digital (D:\) ocz modstream 450w hopelijk weten jullie iets, mitchell |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Typ eens bij uitvoeren: CHKDSK/F Dan gaat checkdisk lopen en controleren of je sectors allemaal nog compleet zijn. Er staat ook een code bij die je kunt gebruiken om checkdisk te laten draaien bij de 1volgende keer dat je je pc opnieuw opstart.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Verder nog, ik probeerde daemon tools te starten vandaag, ook daar loopt hij op vast . Ook als ik hem wil uninstallen loopt hij vast zelfs in veilige modus. Wat ik nog kan proberen is een illegale versie van windows xp pro sp2 erop te zetten ( wat dan niet illegaal is omdat ik dan alleen wil testen?? ) aangezien ik nu home sp1 erop die schijven niet groter als 137gig kan hebben ? Ik wil wel graag weten of er uberhaupt dan iets kan veranderen voordat ik wéér windows ga instaleren.edit: ik probeer wat onbelangrijke data eraf te gooien ( D: ) loopt hij ook vast. daemon tools staat echter op C: | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik denk dat het te maken heeft met een driver die moet lezen en schrijven van je schijf. Probeer eens de D schijf software matig te uninstallen, en dan opnieuw opstarten en opnieuw installen. Je kunt idd ook windows opnieuw erop zetten. ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Klik links op deze computer (my computer) en dan naar eigenschappen. Dan naar tabblad hardware. Klik op apparaatbeheer en daar komt dan een lijst te staan van al je hardware. Bij schijfstations staan dan al je opslagvolumes. Kijk desnoods bij het opstarten ff welke je moet hebben (komt in het bootscherm te staan, daar waar je geheugen geteld wordt.) Dan klik je links en daar komt dat te staan iets in de trant van: hardware verwijderen. Doe dit en je schijf is niet meer zichtbaar bij deze computer. Start dan je pc opnieuw op. Wordt je schijf niet automatisch herkent als nieuwe hardware moet je zoeken naar nieuwe hardware. Anders de kabel uittrekken, opnieuw opstarten, afsluiten, kabel insteken en opnieuw opstarten en installeren. Tis misschien een heel verhaal, maar heb hetzelfde ook een paar keer moeten doen. ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| oke geprobeerd maar het werkt jammer genoeg niet ik heb de D: er ook nog helemaal vanaf gehaald dan werkt alles prima 3dmark start op enzo. Als ik hem weer aansluit , geen 3dmark of daemon tools. ik heb hem nu op een aparte IDE channel gedaan maar nu start hij rottig langzaam op. iIk ga denk ik maar vast de data over zetten naar een andere pc en formateren , misschien dat dat helpt. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Schijf aan een andere pc hangen en formatteren. Je kunt ook proberen van iemand een win95 opstartdiskette te lenen en dan in dos formatteren. (das trouwens nog gewoon format C:\ )
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Neem een Windows XP boot-CD en formatteer de schijf daarmee, dan kan je er tenminste NTFS van maken.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Ooohw!!! Napo kon zijn troepen via zijn pdatje met GPRS natuurlijk naar de vijand sturen ![]() Maar wat ik ermee bedoel, je kunt dan misschien wel je xp installeren....
| | |
| | #12 (permalink) |
| nou het is gelukt en als volgt voor degene die het nog wil weten Ik had alle data naar me broertje verplaatst daarna in DOS parties verwijderen en formateren ( werd 2 gig ofz toen in windows formateren omdat alles er dan af was. Toen windows xp pro erop gezet en nu heb ik een schijf van 152 gig ipv 127 . Bedankt voor de hulp ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| hmm ik heb power iso geinstaleerd en ik reboot, heb weer hetzelfde . Ik maar op f8 drukken en in laatste werkende instellinge opstarten en alles deed het weer. Gelijk uninstalled dus. Nu dacht ik, poweriso maakt vitual drive aan zou deze drive dezelfde letter als mijn 2e harde schijf ( D )?... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 september 2006
| je moet oppassen met virtual drive programma's, als deze "stdp" ofzowiets (kweenie precies, alcohol 120% en deamon tools maken er gebruik van) bevatten kan je pc gauw problemen krijgen. Ik heb het opgelost door een oudere versie van daemon tools te pakken. |
| | |
|
| « Taakbeheer
|
Windows Vista Beta » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| systeem loopt vast | rietveld | Software Junkies | 6 | 11-07-2007 13:15 |
| PC loopt vast in 3D mark na oc'en | Olivier_14 | Cooling & OC Junkies | 2 | 30-03-2006 13:35 |
| explorer.exe loopt steeds vast | tongue_of_colicab | Software Junkies | 2 | 7-04-2004 21:30 |
| Windows XP instal loopt vast. | dj_dysaster | Software Junkies | 8 | 7-02-2004 20:55 |
| PC Loopt vast in boot scherm | SiLaTroN | Software Junkies | 13 | 25-12-2003 00:07 |