Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Software Junkies
Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 22-09-2006, 18:55   #1 (permalink)

Standaard Apache en php

hallo,
Ik ben vandaag aan de gang geweest met het installeren van PHP. Er is alleen een klein probleempje, apache geeft nu een foutmelding bij het opstarten van de service.
*klik*

Het rare is dat wanneer ik via verkenner naar die plek toe ga, dat ik de dll wel zie staan.

Ik zorg dat php meestart met apache door middel van de gebruikelijke regel:
Code:
LoadModule php5_module "C:/PHP/php5apache2.dll"
verder heb ik toegevoegd:
Code:
AddType application/x-httpd-php .php
en dat hij index.php herkent als index bestand.

Ik gebruik:
apache: apache_2.0.52-win32-x86-no_ssl
php: php-5.1.6-Win32

Enig idee wat er fout kan (gegaan) zijn?
Oud 24-09-2006, 02:12   #2 (permalink)

Standaard

Ik veronderstel dat je gewoon PHP wil draaien? Apache op Windows is sowieso slecht...

Probeer (indien je enkel PHP pages wil loaden) Xampp eens, veruit het beste prog (WinXP 2K werkt zeker, XP weet ik niet).

Ofwel maak je het jezelf gemakkelijk en neem je Linux....
Wolgarnaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-09-2006, 12:29   #3 (permalink)

Standaard

Ik heb al verschillende pakketten gebruikt, en ik wil het nu een keertje zelf in elkaar zetten, zodat het gewoon goed werkt.

Verder is het zo dat ik nu niet de tijd heb om mij te gaan verdiepen in linux. Wanneer ik een linux server wil gaan gebruiken wil ik freeBSD, en dat zal ik dus eerst onder de knie moeten krijgen.

Het is wel zo dat ik op mijn gewone pc nu php, apache en mysql gebruik en eerder ook op mijn laptop. Dit waren wel kant en klare pakketten. Waarom nu niet meer? Omdat er meer zooi bij zit dan dat ik nodig heb.

tnx voor het meedenken
Oud 25-09-2006, 01:08   #4 (permalink)

Standaard

Meh, dan kan ik je niet helpen, nog nooit pure apache op een gewone windows geinstalleerd... Altijd op Linux (Fedora), en nooit problemen mee gehad.
Oud 25-09-2006, 14:09   #5 (permalink)

Standaard

Apache is het probleem (denk ik) niet. Nouja, in zoverre dat Apache een module niet kan vinden. Wanneer ik de regel die aangeeft dat hij apache moet laden weghaal, start apache gewoon door.

Draait Fedora goed op een P2 266 Mhz?
Oud 25-09-2006, 19:22   #6 (permalink)

Standaard

Waarschijnlijk niet, maar probeer anders eens een distro die zichzelf compileert tijdens de installatie, dan wordt de kernel geoptimaliseerd voor die computer en draait je distro geweldig. Het compileren zelf kan wel 24 uur of meer duren...
Oud 25-09-2006, 20:59   #7 (permalink)

Standaard

Hmm, klinkt interresant, en moeilijk :P

Daar zal ik eens meer onderzoek naar doen. Ik wil dit probleem overigens nog steeds wel opgelost zien
Oud 28-09-2006, 20:31   #8 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolgarnaal
Ik veronderstel dat je gewoon PHP wil draaien? Apache op Windows is sowieso slecht...

Probeer (indien je enkel PHP pages wil loaden) Xampp eens, veruit het beste prog (WinXP 2K werkt zeker, XP weet ik niet).

Ofwel maak je het jezelf gemakkelijk en neem je Linux....
Waarom is Apache op Windows slecht? Weet jij een betere webserver voor Windows? (nee IIS is niet beter :P) Natuurlijk zal het op Linux of BSD stabieler draaien, maar dat betekent niet dat het op WIndows meteen waardeloos is.

GBCHEATER: ik heb zelf een FreeBSD-server opgezet mbv deze guide. Hij is weliswaar voor FreeBSD 5, maar versie 6 krijg je op deze manier vrijwel zeker ook succesvol geïnstalleerd. Dit zal vrij zeker wel draaien op een P2-266, ik heb het op een dual P2-400 gehad (in eerste instantie zonder SMP-support, dus op 1 CPU) en dat draaide als een zonnetje. Je moet er alleen geen grafische interface op installeren :P (of een héle lichte zoals Fluxbox) De guide is voor een kaal systeem, maar FreeBSD beschikt gelukkig over een erg mooi package/ports systeem waardoor het installeren van een applicatie een kwestie is van 3 commando's uitvoeren
Mocht je je aan een avontuur met FreeBSD wagen, neem dan gerust contact met me op. Stuur me een PM, dan voeg ik je toe op MSN. Een andere super handige site mbt FreeBSD is FreeBSD Diary.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2006, 21:32   #9 (permalink)

Standaard

Ik wil zeer graag een FreeBSD server opzetten, het probleem op dit moment is alleen dat ik weinig tijd heb, en eigenlijk mijn "Grote" hdd eerst moet backuppen.

Wanneer ik er echt mee aan de gang wil, zal ik je een pmetje sturen!

Tnx voor het aanbod
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apache in netwerk Frenger Software Junkies 2 22-05-2004 13:31
Casejunkies en Apache server interactief met elkaar? Cmdr Chakotay CaseJunkies Support en Feedback 0 2-04-2004 07:59
Apache vraag. (alweer) Freakazoid Software Junkies 8 30-03-2004 20:36
Apache Webserver - Automatisch naar Index.htm ? Freakazoid Software Junkies 10 21-02-2004 23:40
Apache help gevraagd QuincMan Software Junkies 21 27-11-2003 17:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.