| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| hallo, Ik ben vandaag aan de gang geweest met het installeren van PHP. Er is alleen een klein probleempje, apache geeft nu een foutmelding bij het opstarten van de service. *klik* Het rare is dat wanneer ik via verkenner naar die plek toe ga, dat ik de dll wel zie staan. Ik zorg dat php meestart met apache door middel van de gebruikelijke regel: Code: LoadModule php5_module "C:/PHP/php5apache2.dll" Code: AddType application/x-httpd-php .php Ik gebruik: apache: apache_2.0.52-win32-x86-no_ssl php: php-5.1.6-Win32 Enig idee wat er fout kan (gegaan) zijn?
__________________ Heul nie! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Ik veronderstel dat je gewoon PHP wil draaien? Apache op Windows is sowieso slecht... Probeer (indien je enkel PHP pages wil loaden) Xampp eens, veruit het beste prog (WinXP 2K werkt zeker, XP weet ik niet). Ofwel maak je het jezelf gemakkelijk en neem je Linux.... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb al verschillende pakketten gebruikt, en ik wil het nu een keertje zelf in elkaar zetten, zodat het gewoon goed werkt. Verder is het zo dat ik nu niet de tijd heb om mij te gaan verdiepen in linux. Wanneer ik een linux server wil gaan gebruiken wil ik freeBSD, en dat zal ik dus eerst onder de knie moeten krijgen. Het is wel zo dat ik op mijn gewone pc nu php, apache en mysql gebruik en eerder ook op mijn laptop. Dit waren wel kant en klare pakketten. Waarom nu niet meer? Omdat er meer zooi bij zit dan dat ik nodig heb. tnx voor het meedenken ![]()
| | |
| | #5 (permalink) |
| Apache is het probleem (denk ik) niet. Nouja, in zoverre dat Apache een module niet kan vinden. Wanneer ik de regel die aangeeft dat hij apache moet laden weghaal, start apache gewoon door. Draait Fedora goed op een P2 266 Mhz?
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Waarschijnlijk niet, maar probeer anders eens een distro die zichzelf compileert tijdens de installatie, dan wordt de kernel geoptimaliseerd voor die computer en draait je distro geweldig. Het compileren zelf kan wel 24 uur of meer duren... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
GBCHEATER: ik heb zelf een FreeBSD-server opgezet mbv deze guide. Hij is weliswaar voor FreeBSD 5, maar versie 6 krijg je op deze manier vrijwel zeker ook succesvol geïnstalleerd. Dit zal vrij zeker wel draaien op een P2-266, ik heb het op een dual P2-400 gehad (in eerste instantie zonder SMP-support, dus op 1 CPU) en dat draaide als een zonnetje. Je moet er alleen geen grafische interface op installeren :P (of een héle lichte zoals Fluxbox) De guide is voor een kaal systeem, maar FreeBSD beschikt gelukkig over een erg mooi package/ports systeem waardoor het installeren van een applicatie een kwestie is van 3 commando's uitvoeren ![]() Mocht je je aan een avontuur met FreeBSD wagen, neem dan gerust contact met me op. Stuur me een PM, dan voeg ik je toe op MSN. Een andere super handige site mbt FreeBSD is FreeBSD Diary.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik wil zeer graag een FreeBSD server opzetten, het probleem op dit moment is alleen dat ik weinig tijd heb, en eigenlijk mijn "Grote" hdd eerst moet backuppen. Wanneer ik er echt mee aan de gang wil, zal ik je een pmetje sturen! ![]() Tnx voor het aanbod ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Apache in netwerk | Frenger | Software Junkies | 2 | 22-05-2004 13:31 |
| Casejunkies en Apache server interactief met elkaar? | Cmdr Chakotay | CaseJunkies Support en Feedback | 0 | 2-04-2004 07:59 |
| Apache vraag. (alweer) | Freakazoid | Software Junkies | 8 | 30-03-2004 20:36 |
| Apache Webserver - Automatisch naar Index.htm ? | Freakazoid | Software Junkies | 10 | 21-02-2004 23:40 |
| Apache help gevraagd | QuincMan | Software Junkies | 21 | 27-11-2003 17:53 |