| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Software Junkies Discussieer en deel tips over de alle soorten software zoals games, besturingssystemen, etc. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005
| Goedenmiddag, Ik heb al een hele tijd een probleem met mijn drivers, ergens kloppen settings niet (denk ik) waardoor me PC in de OpenGL mode opstart inplaats van de DirectX mode waardoor alles heel erg sloom werkt. Ik denk tenminste dat het hierdoor komt, want toen ik Google Earth wou opstarten zei ie dat de PC in de OpenGL mode staat en ik had de keuze om te switchen naar de DirectX mode maar dit weigerde mijn PC. Drivers heb ik al iets van 10 keer opnieuw geinstalleerd, daarnaa werkt het weer goed totdat ik de volgende dag mijn PC weer aanzet. Het maakt niet uit of ik de Ati drivers of de Omega drivers gebruik, de volgende dag werkt het toch niet meer. Misschien handig om te weten, VGA is een ATI Radeon 9800 pro 256mb. M.v.g. Kevin. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ik zou eens in de Bios kijken of die instelling om te zetten is. Misschien eens de drivers van internet halen in plaats van de cd.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| DirectX en OpenGL zijn grafische API's voor Windows (OpenGL ook voor Linux) daar heeft je BIOS heel weinig mee te maken.. ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Tja, dat kan, ik heb niet zoveel ervaring met drivers van videokaarten. Als het bij mij draait en ik kan het een beetje overklokken en tunen dan vind ik het goed!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Installeer de laatste DirectX eens. Installeer .NET Framework 2 (de uitgebreide ATI driver heeft dit nodig om goed te kunnen werken)
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Dan zul je waarschijnlijk met het bonnetje en de kaart even terug naar de winkel moeten fietsen.....
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Idd, heb je al geprobeerd microsoft windows er opnieuw op te zetten?? Ik heb dat probleem wel ooit met een geluidskaart gehad, achteraf bleek er een fout in mijn windows te zitten... Modbreak Noem het beestje maar gewoon bij de naam hoor, aan quasigrappige negatieve verbasteringen heeft niemand wat Carpento
| | |
| | #11 (permalink) |
| Heb nog steeds het probleem niet gevonden, maar als ik in de VGA-modus ga loopt alles wel lekker, dus er moet ergens een instelling zijn in XP die dX en oGL omdraait of zoiets dergelijks. Echt niemand in de zaal die het weet ? Google wil me ook niet bepaald helpen ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2006
| Neem eens contact op met MS, of met de fabrikant van je VGA-kaart, want zoiets wordt hoogstwaarschijnlijk oftewel veroorzaakt door Windows, oftewel doordat de recentste driver niet goed werkt met je kaart ofzo. Probeer ook eens een oude driver van de kaart. Maar wat je zegt is dus dat wanneer je de drivers opnieuw installeert dat het dan even wel werkt, en wanneer je later reboot niet meer? Dan zou ik gaan denken aan malware... |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Oude drivers heeft ook geen nut. Anders inderdaad eens contact opnemen met MS etc. En malware kan ook nog een optie zijn, een keer misschien een uitgebreide scan laten uitvoeren (want een snelle leverde geen resultaten). |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Probleem is volgens mij opgelost Het probleem lag blijkbaar bij Google Earth, in de opties kan je kiezen tussen oGL en dX, en hij stond dus blijkbaar op oGL en daat zat een beetje te bijten op XP. Tot nu toe werkt het weer allemaal lekker relaxt ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Realtek Ac 97 driver probleem | Corally | Software Junkies | 10 | 19-11-2007 18:35 |
| driver ati mobilty radeon x1300 probleem | creeper89 | Software Junkies | 2 | 27-02-2007 20:48 |
| Ati omega driver | case_freak | Software Junkies | 8 | 10-10-2005 17:26 |
| {Brander}Driver probleem | Masterslave | Hardware Junkies | 2 | 26-06-2004 13:04 |
| ATI Driver problemen | SaddY | Software Junkies | 22 | 1-06-2003 23:16 |